1

Temat: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Siemanko, w końcu znalazło się trochę czasu aby przedstawić wam swoją Yamaszke DT 125 X. Wiosen ma już 8 (2006). Kupiłem ją w ubiegłym roku w październiku.Tak o to wyglądała na tablicy:

http://i.imgur.com/9XksNDZl.jpg
http://i.imgur.com/ELkkmlkl.jpg
http://i.imgur.com/u8MojZRl.jpg
http://i.imgur.com/DLJSsNUl.jpg


To teraz co zrobiłem i planuje zrobić :
ZROBIONE:
-rozbiórka do gołej ramy, silnik na stół;
-malowanie ramy, lagów, wachacza, kierownicy, czachy i przedniego błotnika;

http://i.imgur.com/RXnqiIYl.jpg
http://i.imgur.com/25pxfj6l.jpg

-w silniku znalazłem hmm w sumie ciekawy tłok, bo to ani żadnego loga, ani napisu, lecz po kształcie doszedłem, że to tłok firmy OMP za 80zł bodajże, więc poszedł na półke w pokoju i ładnie komponuje się. Zamiennikiem tego o to wynalazku był Wossner + łożysko na korbe PROXA. Wossner dlatego, gdyż cylinder został wzbogacony (a może nie) o tuleje, a słyszałem, że na tuleje Wossner perełka. Oczywiście zanim zdecydowałem się na planowanie głowicy w profesjonalnym warsztacie musiałem wypierdzieć 3 uszczelki(w tym 2x trójwarstwowa) . Do tego zębatka do obrotomierza. Również zawór wydechowy był bardzo źle ustawiony (linki zostały pozamieniane miejscami), więc go ustawiłem.
-napęd (o dziwo) był wymieniany i to nie byle jaki ale łańcuch DID'a i zębatki JT;
-naprawiłem ślimak prędkościomierza przy pomocy migomatu;
-zamontowałem obrotomierz, który oszukuje (rezo łapie według niego od 4 tysięcy a maksymalnie kręci 6 tysięcy);
-plastiki boczne i bak zostały oklejone folią, której nie polecam nikomu!!! <glowawmur>
-wleciał nie dawno końcóweczka Atheny, która ładnie pierdzi na rezonansie  8)
-dyfek opróżniony ze zbędnych katalizatorów i blaszek;
-fundnołem sobie również zębatke na przód 17 zębów co znacznie wydłużyło mi biegi (wcześniej ori 16 zębów);
- dyszka główna też została zmieniona z 210 na 240;
-i nie szczęsna tarcza hamulcowa koła przedniego został zmieniona (ale i tak tanio kupiłem- nowa 190 zł

http://i.imgur.com/oKorYXel.jpg
http://i.imgur.com/zOTdYHcl.jpg
http://i.imgur.com/Us0uBk9l.jpg
http://i.imgur.com/vCP5cYhl.jpg
http://i.imgur.com/0r0HQK3l.jpg
http://i.imgur.com/XrvsU9dl.jpg
http://i.imgur.com/UeLJwi6l.jpg

Daleko jej jeszcze do ideału ale DT'ka daje radę i jak na razie mocy mi nie brakuje. Ciągle mnie zaskakuje pozytywnie jak i negatywnie coś się nie raz odkręci albo połamie ale pod względem mechanicznym od zimy nie zajarzałem do silnika ani razu. Pozdrawiam ;)

2

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Jeśli dałeś dyszę 240 to pamiętaj że druga powinna być 30 by to wszystko ładnie zgrywało

3

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Właśnie nie pomyślałem o tej drugiej i przez  zime planuje zmienić :)

4

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

No z wielkością dyszy też nie ma co przesadzać. +5-8% od standardowej to wg mnie max o jaki powinno się powiększać.

Co do obrotomierza - to po prostu wg mnie masz obrotomierz ustawiony na silnik 4T stąd przekłamania obrotów :-)

Fajny rumak :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Dzięki dzięki :) Co do dysz - tak jak kolega napisał wcześniej jak się zmienia dysze głowną z 210 na 240 to trzeba też zmienić dysze od wolnych obrótów z 27 bodajże na 30. Większość użytkowników DT-ek tak robi i cieszy się z lepszego przyspieszenia. Niestety po zmianie zwiększyło się spalanie o ponad litr ale co ja bede pisal o spalaniu 2 suwów :D

6

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Jest forum poświęcone specjalnie DT, tam znajdziesz baaardzo dużo przydatnych informacji i wiele poradników. Dodam że jeśli DT była by dla Ciebie za niska lub wysoka to wykonuje te 'kości' które podwyższają lub obniżają amorek który w DT niestety nie jest regulowany (nie mówię tu o twardości)

7

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

W nowszych DT była mniejsza dysza od wolnych (21.5) nie tak jak w starszych, gdzie dysza wolnych seryjnie miała 25. na yamahadt.net się więcej dowiesz.

Sprawdź nas na Facebook'u https://www.facebook.com/MotoKoty
Oraz na Youtube https://www.youtube.com/motokoty

8

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Ja miałem dyszę wolnych obrotów 17,5. Jak zmieniasz główną, to zmieniaj też od wolnych obrotów.

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

9

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

E tam dysza to małe piwo, na obecną chwilę będę chciał pomalować wszystkie plastiki wraz z felgami. Celuje w czarno - pomarańczowy projekt ale taki konkretny pomarańcz z palety KTM-a. Jak waszym zdaniem będzie to "leżeć" na niej ? :)

10

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

jak postępy z dt'ką ? :)

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

11

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Narazie spokój detke została rozebrana w mak. Na dniach sprobuje porobic zdj z prac nad nią :)

12

Odp: "Dętka" czyli YAMAHA DT 125 X by EL3

Zarzuc na przód 15 zębów to zobaczysz jaka frajda tym małym przecinakiem, v-max bodajze miałem 105 lub 125 ale o wiele lepiej niz na ori 16, v-max mnie za bardzo nie interesował bo latałem tylko w mieście

DT 125 '04 > DRZ 400 E '03 > 625 SMC '06 > R1 RN09 '02 > RM 250