Temat: Opona na 5"
Siema, zmierzy mi ktoś ile wystaje opona 160 poza rant obręczy 5"? Niewiem jak mam centrować sobie z jakim offsetem żeby mi nie tarł łańcuch. Chodzi mi o jakąś sportową gumę nie o turystyka :)
pzdr
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Opona na 5"
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Siema, zmierzy mi ktoś ile wystaje opona 160 poza rant obręczy 5"? Niewiem jak mam centrować sobie z jakim offsetem żeby mi nie tarł łańcuch. Chodzi mi o jakąś sportową gumę nie o turystyka :)
pzdr
Każda opona wyjdzie trochę inaczej. Jutro mogę Tobie zmierzyć Goldspeed Street Sport Ultra, jak chcesz.
Tak poproszę :) Chcę się ogólnie rozeznać w temacie :) Mieć zarys co i jak :) DZięki Gierwi.
A masz już koło rozebrane? Bo ostatnio słyszałem o ciekawym sposobie centrowania względem wahacza: montujesz koło bez opony i na wahacz naklejasz taśmę łącząc oba ramiona wahacza w taki sposób żeby obręcz ocierała o taśmę i znakujesz taśmę szerokością obręczy. Demontujesz, rozbierasz koło i składasz na nowej obręczy a centrowanie przeprowadzasz wg. uzyskanych wcześniej znaków. Mam nadzieję że to jakoś składnie brzmi.
Koło rozebrane, obręcz 5" do mnie idzie. Więc raczej ten sposób centrowania odpada :P Jednak na przyszłość się pewnie przyda. :)
Nie wiem od czego to koło ale raczej nie ma sensu bawić się w dystansowanie koła na jedną ze stron ponieważ w większości wahaczy opona 160 jest na styk i takiej możliwości nie ma.
Po drugie jak przesuniesz obręcz na jedną ze stron to zaczniesz zostawiać dwa ślady na jezdni.
Hacker spokojnie narazie się rozeznaje :D Wstępnie po pomiarach ma wejść spokojnie 160 na 5", jest jeszcze opcja (jeśli będzie duża tragedia) zdystansowanie zębatki ale niewiem jak to wpłynie na prowadzenie łańcucha.
lepiej kupić/dorobić ślizg chroniący felgę przed latającym łańcuchem
lepiej kupić/dorobić ślizg chroniący felgę przed latającym łańcuchem
Dobrze gada! Dać mu wódki!
Wy to byście tylko pili :D a niby bardziej na zachód ode mnie :P ślizg tez dobra opcja.
lepiej kupić/dorobić ślizg chroniący felgę przed latającym łańcuchem
Możesz pokazać jak coś takiego wygląda ?
[url]https://www.google.pl/search?q=ślizg+łańcucha+supermoto&client=opera&hs=TpX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=K9UQVISWFcKCOPHmgEA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=792[/url]
ja zamówiłem teraz taki, cena chyba coś koło 15zł, pochodzenie ktm smr
[url]http://i1260.photobucket.com/albums/ii579/RhokIndustries/IMAG0087_zps3d1940d6.jpg[/url]
Pomierzone:
- obręcz 5" (standardowy Behr ) ma szerokość zewnętrzną ok. 142 mm (piszę około, bo pomiar suwmiarką może nie być super dokładny)
- opona ma ok. 160 mm
Morał z tego jest taki że opona wystaje poza obrys obręczy o około 9-10 mm.
Ja mam ślizg i zębatkę odsuniętą na 2,5mm a i tak czasem łańcuch o oponę 160 haczy. Ciekawi mnie czy jak założę 165 to będzie dużo gorzej.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Opona na 5"
Wygenerowano w 0.055 sekund, wykonano 76 zapytań