1

Temat: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Witam
Wiem, że w LC4 problem wypluwania czy też wypychania uszczelki pod cylindrem nie jest czymś rzadkim, jednak chciałbym się dowiedzieć jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy? Czy lekki próg na gładzi cylindra ma z tym jakiś związek?
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość dla mojego braku wiedzy

2

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Mialem to samo, zalozylem Ori uszczele tylko nie papierowa a metalowa, i jest wszystko super. Uszczelki dmucha od temperatury, przegrzewasz moto i tak sie dzieje. W serwisie powiedzieli ze metalowa uszczela zalatwi sprawe- nie pomylili sie :-)

KTM SMCR 2013r kpl Remus

3

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Po pierwsze bardzo ważna jest krzywizna głowicy i cylindra. Nie powinna przekraczać 0,02 mm
Uszczelka metalowa relaksuje się znacznie dłużej dzięki czemu dłużej utrzymuje wymaganą siłę docisku.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

4

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

@dlugi_lc4 w jaki sposób Tobie wypychał uszczelkę? Sukcesywnie i po trochu?
@Majster128 jak zmierzyć tą krzywiznę? Co jeśli jest większa niż te 0,02mm?

5

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Odpowiednimi przyrządami. Jeśli jest większa to spowoduje nieszczelność połączenia.
Dodam jeszcze, że warto sprawdzić stopień sprężania, gdyż za bardzo doprężony silnik również będzie powodował problemy.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

6

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

U mnie pewnego dnia zobaczylem, ze zrobilo sie jakies zapocenie na laczeniu cylindra z karterami, a po przejechaniu ok 60km ogniem, zobaczylem ze jest juz plama pod moto i wypchalo uszczele...

KTM SMCR 2013r kpl Remus

7

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Czyli ten próg nie ma związku w wypychaniem uszczelki?
@dlugi_lc4 dużo km zrobiłeś na metalowej uszczelce?

8

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Jedni o uszczelce pod cylindrem, drudzy o uszczelce pod głowicą...

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

9

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Ponawiam pytanie czy próg na gładzi cylindra ma coś wspólnego z wypychaniem uszczelki? Podobno odma nie potrafi odprowadzić takiej ilości powietrza i ją wybija, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

10

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Nie ma.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

11

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Ma ktoś jakieś pomysły na to, czego przyczyną może być wypychanie uszczelki spod cylindra?

12

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Pewnie albo krzywa powierzchnia przylegania albo niewłaściwe dokręcenie cylindra. Bez klucza dynamometrycznego. Każda śruba inną siła.
Może też być wina kiepskich uszczelek.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2014-08-19 23:28:44)

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Jak wyżej, niewłaściwe dokręcenie cylindra, ujowa uszczelka. Co to za LC4, jaki rok. U mnie jest metalowa i nie ma mowy o jakimś wypychaniu. Nie chcę palnąć głupoty ale coś mi się kojarzy że do któregoś roku były papierowe uszczelki (które ciekły) a później zmienili na blaszane, papierowe można było zastąpić blaszanymi chyba. Ale lepiej żeby ktoś potwierdził bo kojarzę jak przez mgłę ;)

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

14

Odp: Wypychanie uszczelki a próg w cylindrze [LC4]

Duke II '01