181

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Jest nowy balanser.
Dla porównania nowy (po lewej) stary (po prawej).
Łożyska starego balansera; taffy (po lewej) oem (po prawej).
Nowy balanser ma łożysko o większej średnicy zewnętrznej. Reszta wymiarów taka sama jak w starym.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C01%5Cbikepics-2686864-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C01%5Cbikepics-2686865-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C01%5Cbikepics-2686866-800.jpg

Nowe łożysko ma plastikowy koszyk, przez co zastanawiam się jak je założyć. Rozgrzanie do wysokiej temp. odpada bo się nadtopi koszyk. Wbijanie też odpada. Muszę pomyśleć.
Chyba, że ktoś wie jakie dokładnie temp. wytrzymuje tworzywo koszyka łożyska?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

182

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

to na co je będziesz nakładał - do zamrażalnika :P a balanser podgrzać suszarką do włosów ? :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

183

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Wał na pewno do zamrażary.
Balanser wolę podgrzewać w piekarniku - panuję na temp. i równo nagrzewam.
Wyczytałem, że koszyk jest prawdopodobnie z poliamidu 6.6 wzmacnianym włóknem.
Koszyki te tracą właściwości wraz ze wzrostem temp.
[url]http://www.skf.com/pl/products/bearings-units-housings/roller-bearings/principles/bearing-data-general/materials-for-rolling-bearings/cage-materials/index.html[/url]

Zastanawiam się czy 100'C wystarczy aby weszło na wał.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

184

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Łańcuch rozrządu jaki w końcu wkładasz? Zakuwał będziesz?
Co jest nie tak ze starym balanserem, że kupiłeś nowy?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

185

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

z tego co ja robiłem przy samochodach, to zwykłe zmrożenie wystarczyło, nawet nie podrzewałem gniazd, bo przeważnie z aluminium.

Przykładałem łożysko, deska, lekki klaps młotkiem i wpadało bez gadania.

Przypuszczam, że jak dobrze zmrozisz wał i balanser podgrzejesz nawet do 60 stopni, to spokojnie wystarczy :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

186

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

łańcuch iwis nie zakuwam mam zapinki oem iwis :)
nowy balanser ponieważ łożyska od taffego po założeniu prawie się nie kręcą, boję się że długo by się nie pokręciły
nowy balnser ponieważ łożysk samych nie kupisz, stary balnser na podwójnych już jest nie sprzedawany i zastąpiony został nowym na pojedynczym łożysku

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

187 Ostatnio edytowany przez Lionix (2014-08-02 03:30:58)

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

A tych lozysk nie da sie kupic gdzie indziej poza taff?? U mnie sie okazalo ze do wymiany walek rozrzadu i jednlen popychacz, jak tak dalej pojdzie to sie okaze ze taniej bedzie pojsc do salonu po nowe moto

Ile ten balanser kosztuje??

Eh

188

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Łożysk nie kupisz nigdzie indziej. Jest na forum husaberga jeszcze jeden gościu z Austrii który może dorobić takie łożysko.
Taffy i ten gościu po prostu dorabiają te łożyska z innych. Widać to zresztą na moich zdjęciach jak wygląda oem a jak taffy.
Są to łożyska które mają zeszlifowane czoła oraz przetoczoną zewnętrzną średnicę i dorobioną jaką tulejkę.
Za te łożyska u taffego zapłaciłem 300zł.
Za nowy balanser 1200zł.

Możesz oczywiście spróbować dorobić łożyska samemu. Wtedy wyjdzie najtaniej.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

189 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-08-02 09:28:24)

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Jeśli była przerabiana średnica zewnętrzna lub wew. i górna odchyłka średnicy zew. jest dodatnia, a dolna odchyłka otworu jest ujemna, to po montażu zmniejszy się luz wew. łożyska. Może się zmniejszyć tak, że będzie problem z jego pracą. Za 300 zł to powinny być pozłacane...
W sumie obróbka łożyska tak aby zachować współosiowość okręgu opisanego na średnicy zew. i średnicy wew. jest bardzo trudna, a nawet graniczy z cudem na szlifierce do wałków czy innych tradycyjnych obrabiarkach. W tym przypadku gdzie dwa łożyska pracują blisko siebie ich współosiowość jest ważna.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

190

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Pytanie ile ten balanser wytrzymuje, ogolnie to hus przypomina mi sprzet stworzony do trzepania kasy z czesci :P

Lipa z tym balanserem, i jak u mnie jest ten starego typu to trzeba juz kupic nowy? Niedobrze :D

191

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

A ze sie tak glupio spytam - czy firmy skf, snr czy ina nie maja w swojej ofercie lozysk o takich wymiarach ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

192

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Nowy czy stary balanser kosztuje tyle samo.
Żadna firma nie robi łożysk o takich wymiarach.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

193 Ostatnio edytowany przez toivias (2014-08-02 15:01:31)

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Jak ja będę zimą rozbierał motor to w ogóle wyrzucę balanser.
A łożyska pewnie robi SKF ale nie są w ofercie sprzedażowej dla plebsu.
Tak samo miałem z łożyskiem wałka pompy wody wraz z uszczelnieniem... łożysko i uszczelniacz SKF ale nie do kupienia ;)

Hacker twoje łożyska już się nadawały do wymiany, czy kupiłeś balanser bo chcesz po prostu nowy?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

194

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Bankowo jest tak jak mowi tovias bo nie ma opcji zeby robili caly dzial produkcyjny dla jednego lozyska o jakichs z dupy wymiarach :D i wcale bym sie nie zdziwil jak by takie lozysko bylo stosowane w jakichs innych maszynach

195

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Nowy balanser zamontowany razem z podkładką oraz bieżnią łożyska wału. Wszystko działa jak na nowe przystało.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687334-800.jpg

Przymiarka w karterach i ustawienie poprawnego luzu osiowego. Tutaj było troszkę zabawy i żałuję, że nie mam oryginalnego ściągacza bieżni made by KTM.
Luz ustawiony większy niż zaleca manual i wynosi 0,47mm
Pomiar luzu warto robić przed założeniem uszczelniaczy wału. Wał można wtedy bardzo łatwo przesuwać.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687335-800.jpg

Założony wałek pompy wody.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687336-800.jpg

Założenie i sprawdzenie zużycia pompy oleju.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C01%5Cbikepics-2686862-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C01%5Cbikepics-2686863-800.jpg

Ponieważ zębatka napędzająca pompę miała ślady zużycia poszła nowa zębatka i nowa podkładka której było brak.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687348-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687349-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687351-800.jpg

Montaż skrzyni biegów.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687337-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687338-800.jpg


Montaż wału. Należy przy montażu ustawić znaki na wałku pompy wody i balansera.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687340-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687339-800.jpg

Montaż tłoka. Po założeniu sworznia obracamy tuleję o 180'
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687342-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687343-800.jpg

Kartery sklejam Loctite 518, tuleję uszczelniam Wurth 250. Po posmarowaniu krawędzi kartery zamykam.
Skręcam śrubami 10Nm
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687341-800.jpg
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687344-800.jpg

Nowy filterek oleju. Stary był już troszkę powykręcany.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687345-800.jpg

Wkręcone śruby spustu, filtr oleju z pokrywą itd.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687346-800.jpg

Założony mechanizm zmiany biegów.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687352-800.jpg


I byłby bliski koniec zabawy gdyby nie odkrycie w trakcie montażu mikro pęknięcia dolnej zębatki łańcuszka rozrządu.
http://p1.bikepics.com/2014%5C08%5C03%5Cbikepics-2687354-800.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD