1 Ostatnio edytowany przez Clummsy (2014-07-13 17:45:33)

Temat: 2t w 125ccm

Siemanko. Jestem tu nowy. Jeździłem wcześniej na dt125r. Po sprzedaży napadła mnie jednak chęć na sm. Nie wiem czego szukać. Chcę takie moto, żebym nie musiał robić remontu co pół sezonu, żeby miało w roczniku 2 z przodu i takie do którego są dostępne części i nie są one drogie.

Do tej pory zainteresowałem się:
# Yamaha DTX125 - silnik ten sam co w dtr więc wiem o nim już trochę.
# Husqvarna SM125s - Wiem, że podobno dużo pali.
# Aprilia MX125 - Nic o niej nie wiem, jak z remontami i częściami.

Z enduro które mógłbym przerobić na sm ale nad tym musiałbym sie zastanowić:
# KTM EXC125
# Husqa WRE125

Powiedźcie jak tu z
• mocą
• ciężarem
• dostępnością części
• remontami, co się sypie
... w tych bzykach :) i jakimi markami, modelami się zainteresować jeszcze (cena do około 6k). Jakie SM mi polecicie?

2

Odp: 2t w 125ccm

Przesiadasz się ze 125 na 125 ?

KXF 250 '14

3

Odp: 2t w 125ccm

Najlepszym wyjściem będzie husqa 125 sms. Silnik trochę wytrzymuje, jest w niej dozownik i od razu koła supermoto. Miałem przez rok Husqvarne WRE 125 na dużych kołach i złego słowa nie powiem.

Po sprzedaży WRE zastanawiałem się nad jakimś exc 125, ale one tanie nie są więc zdecydowałem się na coś o większej pojemności :D.

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

4 Ostatnio edytowany przez Clummsy (2014-07-13 18:19:35)

Odp: 2t w 125ccm

Hustler13 napisał/a:

Przesiadasz się ze 125 na 125 ?

tak, prawko kat. a1; jazda po mieście

uncatchble napisał/a:

Najlepszym wyjściem będzie husqa 125 sms. Silnik trochę wytrzymuje, jest w niej dozownik i od razu koła supermoto. Miałem przez rok Husqvarne WRE 125 na dużych kołach i złego słowa nie powiem.

Po sprzedaży WRE zastanawiałem się nad jakimś exc 125, ale one tanie nie są więc zdecydowałem się na coś o większej pojemności :D.

  dozownik hmmm.. i tak nie wiem czy bym nie zdemontował wiadomo czemu, u brata był przyczyną remontu. EXC za drogie w sensie utrzymania czy cenowo na rynku? Jak było z utrzymaniem WRE? remonty, częsci, dostępność ich & cena itp.

5

Odp: 2t w 125ccm

EXC chciałem żeby było dosyć nowe, bo mi się te starsze nie podobają i cena wychodziła kosmiczna. Remonty jak w każdym crossie 2t więc też niezbyt zachęcająco.

Mój brat w swojej Husce 125 sms naklepał 16 tyś KM na dozowniku i nic jej nie było :D. Moją WRE kupiłem z przebiegiem 14 tyś KM i nabiłem 5 tyś km bez zmieniania najmniejszej rzeczy w silniku.

Drive only as fast as              Kawasaki KX 125 98 (sold)
you have it under control        HONDA CRF 450R HM

https://www.facebook.com/uncatchblevideos

6

Odp: 2t w 125ccm

Stoi parę huseq 125 sm na allegro w przyzwoitej cenie i roczniku.
Podobno bardzo fajnie jeżdzą te moto!

HAH.!
Zajebisty sport.!!!!!!!

7

Odp: 2t w 125ccm

Apka MX 125 jest na rotaxie 122/123 (zależy od wersji) silnik ten sam co w Apkach RS 125 ,więc o dostępność części czy jakieś kity 160/180 ccm są dostępne .
O Huśce dużo nie wiem ale miałem okazje ją widzieć/przetestować i dawała rade . A z tym paleniem to każdy wie jak jest w 2t sie nie liczy :D
EXC - hard enduro więc tłok + korba raczej co sezon do wymiany i najwięcej obowiązków przy jej eksploatacji (ciężar zależy od roku jak szukałem nowszych excow to znalazłem wage ok 97 kg na sucho ).
Z tych moto polecam Ci Husqvarne SMS najbardziej "opłacalne" wyjście .

8

Odp: 2t w 125ccm

Bez przesady korba to na 3 tłoki starczy ,tłok na 50 mth .Ja bym brał husq albo jak poszukasz to może znajdziesz honde cre 125 już na alu ramie to był by jeszcze dobry wybór

Honda hm w planach crf 2007 replica :D

9

Odp: 2t w 125ccm

To EXC odpada.  Honda CRE? przecież to 50.

A jak jest z częściami do tych husq? dostępność i cena?

Na razie dominuje u mnie DTX i husqa WRE/sms

10

Odp: 2t w 125ccm

[url]http://otomoto.pl/honda-inny-hm-125-honda-125-cross-M4076044.html[/url]

HM to nie tylko 50, 125 w tej klasie mało się od siebie będą różniły ( nie mówię o dt bo ona pod względem mocy będzie na ostatnim miejscu) wiec wybieraj to co jest w lepszym stanie i bardziej Ci się podoba

11

Odp: 2t w 125ccm

honde byś dodatkowo musiał przerabiać na sm , a już sam motocykl w crossie spor się ceni jak widać wyżej. W tej kasie znajdziesz huske już w org. wersji sm
Kumpel ma i nie narzeka , również miałem okazje sobie pare razy 'karnąć'. Jak najbardziej zdrowa 125 , najlepsza opcja dla Ciebie

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

12

Odp: 2t w 125ccm

Clummsy napisał/a:

(cena do około 6k).

a w tej budzie za tyle nie znajde. Dobra będę szukał Husqi wraz z dtx bo też dobry. A coś jeszcze możecie polecić?

13 Ostatnio edytowany przez Clummsy (2014-07-14 21:33:41)

Odp: 2t w 125ccm

Kurdeee. Miałem się zapisywać na a1 ale, że chciałbym mieć jakąś 400ccm SM w przyszłości czyli gdzieś za 2 lata bym polował jak 18 będzie to pomyślałem ze pójde na a2 od razu, więc na a1 po co hajs wydawać. I teraz dalej mogło by być enduro ale młodsze od DTR jak wspomminałem i do 6k.

125ccm miało być po to, że ide do średniej, do miasta, więc pełno ulic, policji  ale jakoś wytrzymam ten czas bez prawka jeżdżąc bez uprawień (unikałbym asfaltów oczywiście- jakąś stancje na granicach miasta bym ogarnął sobie :) )

trochę zamieszałem ale patrząc, że mam wydać 1.5 tysia w błoto to kurde... a 400cmm typu drz zaspokoi moje wymagania na długi czas.  Na teraz by była za mocna dla mnie taka pojemność ;/. 

I teraz tak z ciekawości jak to jest z silnikami 250 w 2t i 4t? "z homologacją".

14

Odp: 2t w 125ccm

Clummsy napisał/a:

Kurdeee. Miałem się zapisywać na a1 ale, że chciałbym mieć jakąś 400ccm SM w przyszłości czyli gdzieś za 2 lata bym polował jak 18 będzie to pomyślałem ze pójde na a2 od razu, więc na a1 po co hajs wydawać. I teraz dalej mogło by być enduro ale młodsze od DTR jak wspomminałem i do 6k.

125ccm miało być po to, że ide do średniej, do miasta, więc pełno ulic, policji  ale jakoś wytrzymam ten czas bez prawka jeżdżąc bez uprawień (unikałbym asfaltów oczywiście- jakąś stancje na granicach miasta bym ogarnął sobie :) )

trochę zamieszałem ale patrząc, że mam wydać 1.5 tysia w błoto to kurde... a 400cmm typu drz zaspokoi moje wymagania na długi czas.  Na teraz by była za mocna dla mnie taka pojemność ;/. 

I teraz tak z ciekawości jak to jest z silnikami 250 w 2t i 4t? "z homologacją".

Z tą poj tak Ci się zdaje tylko :D
Więc w 2t serwis dla nowicjusza  jest łatwiejszy niż w 4t . W 4t regulacja zaworów ,która jest dosyć częsta i kosztowna jak na taką czynność jeśli oddajesz do mechanika . Łatwiej ogarniesz 4t niż 2t w 250 cc ,4t 250 = 125 2t . 4t jak już wiesz ma mocniejszy dół w przeciwieństwie do 2t ,która jego za dużo nie ma (zależy od motocykla ) . Na twoim miejscu szukałbym jakieś sety hard enduro np. EXC 125 , WR 125 .
A i koszta utrzymania 4t/2t są zbliżone do Siebie .

15

Odp: 2t w 125ccm

ale sam pisałeś, że co sezon do roboty EXC a ja potrzebuje takiego sprzęciku, że sobie nim pojeżdzę i nie będę musiał dużo wkładać móc odkładać hajs na a2 i kolejne moto :D