1

Temat: Używane opony - co i jak ?

Strzała.
Poszukuję czegoś z homologacją a jako, że tył jest już łysy to muszę rozpatrzyć szybką wymianę. Wcześniej latałem na Pirelli mt60R corsa. Oponki ku mojemu zdziwieniu trzymają bardzo dobrze. Zamykam tylną oponę bez problemu na miejskim rondzie. Nie stać mnie na nowe oponki i tu rodzi się pytanie- Co i jak z używkami? Czytałem, że przydatność gumy jest na ok. 5 lat. Jednak latałem na powerpilotach z 2010 i 2012 roku i moto mi uciekało przy większej pochyłości(chyba, że handlarz przerobił dot albo coś... ) Coś możecie polecić? Na co uważać, na co zwracać uwagę?

Pozdrawiam

Huska SM125s > DR-Z 400 sm ...

2

Odp: Używane opony - co i jak ?

Pilot powery tak mają, czy świeże czy nie, uciekają, tylko przody jakieś takie dziwnie lepsze ;)
Dot do 4 lat z używanych, z nowych może trochę więcej.

Yamaha YZ 250F

3

Odp: Używane opony - co i jak ?

bez przesady - wszystko zależy jak guma była leżakowana. Często nawet 7 letni leżak będzie lepszy niż roczna używka lub na odwrót  - dwuletnia używka może być lepsza od 4 letniego leżaka.

Wszystko zależy od tego kto i jak magazynował/użytkował gumę. Jak jest twarda i ma taką śliską powłokę, tzn, że opona jest prawdopodobnie przegrzana na słońcu i nadaje się tylko do kosza.

Ja dawno temu latałem na dunlopie d208e 160/60/17 - stara guma, a trzymała się jak głupia aż do samych drutów :P

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450