1 Ostatnio edytowany przez fus (2014-06-13 11:43:38)

Temat: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

Hello,

Czy tarcza 320mm o grubości 5mm wejdzie pod standardowy zacisk brembo 2-tłoczkowy w LC4 supermoto z 2001?

Tarczę mam :) adapter pod 320mm mogę mieć, ale pozostaje pytanie, czy mi to wszystko razem wsiądzie z seryjnym zaciskiem.
Zacisku kupować już nie chcę :)

Pozdro,
Tomek

2

Odp: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

Ja mam u siebie 320 i seryjny zacisk o działa , więc u ciebie też nie powinno być problemu ...

Ktm#exc#525#sm

3

Odp: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

racek napisał/a:

Ja mam u siebie 320 i seryjny zacisk i działa , więc u ciebie też nie powinno być problemu ...

Ktm#exc#525#sm

4 Ostatnio edytowany przez fus (2014-06-13 15:44:57)

Odp: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

racek napisał/a:

Ja mam u siebie 320 i seryjny zacisk o działa , więc u ciebie też nie powinno być problemu ...

Ok, ale czy twoja tarcza ma 5mm grubości?
No i masz zacisk 2-, czy 4-tłoczkowy?

No i doprecyzuję może moje wątpliwości. Chodzi o 2 sprawy:
1. Czy tarcza o grubości 5mm się zmieści w seryjny 2-tłoczkowy zacisk i w szczelinę w akcesoryjnym adapterze pod 320mm (koło górnego mocowania klocków)?
2. Czy hamowanie będzie ok? Wyczytałem gdzieś, że wszystkie tarcze ponad 4,5mm grubości spowodują na seryjnym zacisku bardzo agresywne początkowe ugryzienie i później bardzo słabą dozowalność.

5

Odp: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

mam napewno zacisk 2 tłoczkowy,nie jestem pewien co do grubości tarczy,jedyne co zrobiłem to lekko musiałem przypiłować osłonę lagi,bo tarcza wadziła,hamowanie bez zarzutów moim zdanie....

Ktm#exc#525#sm

6

Odp: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

wejdzie bez problemu

7 Ostatnio edytowany przez fus (2014-06-23 08:46:59)

Odp: Tarcza 320mm/5mm pod 2-tłoczkowy zacisk LC4 supermoto

dzięki za info!
adapter już opłacony.
czekam na przesyłkę od damson'a
jak tylko przyjdzie to skręcam i raportuję, jak się lata :)
_________________________
EDIT:
Hamulec złożony. Musiałem zebrać trochę materiału z adaptera w 2 miejscach, żeby nic nie obcierało:
1. Przy górnym cylinderku - zacisk lekko obcierał i nie chciał ładnie "pływać".
2. Od strony koła przycierały śruby mocujące tarczę w okolicy dolnego mocowania adaptera.

Po zamontowaniu zacisku z nowymi klockami (TRW sinter-metal) coś strasznie metalicznie rzęziło. Oczywiście spodziewałem się, że nowy klocek będzie wydawał dźwięki, ale nie sądziłem, że aż tak "brutalne". Musiało to być spowodowane kątem, pod którym co chwilę tarcza wave atakowała niewyrobioną jeszcze krawędź klocka - dźwięk był rytmiczny i dawał dokładnie w rytm zbliżających się fal tarczy :)
Teraz już trochę pojeździłem (około pół zbiornika paliwa) i dźwięk znacznie się uspokoił. Słychać wciąż metaliczny dźwięk, ale jest on na poziome akceptowalnym przy metalicznym klocku, a prawdopodobnie się jeszcze trochę poprawi.
Co do hamowania, to jest zauważalnie lepiej, ale mam nadzieję, że się jeszcze trochę ułoży. Niedługo odpowietrzę układ, bo plan jest na stopale z jednego palca :D