1 Ostatnio edytowany przez gumin58 (2014-06-04 17:47:52)

Temat: Brak świateł i kierunków 2t

Witam. Mam problem ze swoją Aprilią SX125, na wstępie zaznaczę że piszę tu, iż jest to ogólny problem.

Mianowicie: Od pewnego czasu na liczniku miga mi znaczek akumulatora, co oznacza padnięte aku, po zapaleniu zapłonu światła praktycznie się nie palą, kierunki nie świecą,  po odpaleniu światła zaczynają działać normalnie, natomiast kierunki migają normalnie na wolnych obrotach, natomiast po dodaniu gazu zaczynają migać 2-3 szybciej niż normalnie. Dziś zauważyłem również, że momentami nie uruchamia się lampka od kierunków pomimo tego że migają, jak i również po zapaleniu długich świateł owe są, natomiast lampka od świateł miga. Po wyjęciu akumulatora i sprawdzeniu go voltomierzem wynik pomiaru to 12,6V czyli akumulator w pełni naładowany. Czy winny jest regulator napięcia? Dodam, że podczas uruchomionego silnika pomiar z podłączonego aku na wolnych to 13,5V natomiast na 6000obr to prawie 15V, więc ma ładowanie :) Pozdrawiam

" Ma być ogień! Na każdym biegu! Inaczej będziesz jeździł Dieslem!"

2

Odp: Brak świateł i kierunków 2t

No praktycznie odpowiedziałeś sobie sam na pytanie. Wszystko wykluczyłeś więc prawdopodobnie wina regulatora. Chociaż coś tu "śmierdzi" z tym miganiem. Mówisz ze masz 15V i zaczynają 3 razy szybciej migać ?

3

Odp: Brak świateł i kierunków 2t

15V to za duże napięcie. Pewnie jeszcze podczas jazdy wzrasta do 15.5-16 i to powoduje przeładowanie akumulatora...

Kierunki oryginalne, czy jakieś diodowe ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

4

Odp: Brak świateł i kierunków 2t

No aż tak duże nie jest, żeby kierunki migały 3 razy szybciej. Ciekawe jak wygląda sprawa napięcia bez akku. Pewnie skacze ponad 20 xD Tylko nie sprawdzaj bo popalisz wszystko. Najlepiej odepnij wyjscie regulatora i sprawdz. Będzie wiadomo :)

5 Ostatnio edytowany przez gumin58 (2014-06-06 20:15:25)

Odp: Brak świateł i kierunków 2t

Sprawa rozwiązana. Winny okazał się akumulator który tylko bez obciążenia pokazywał 12,6. Po sprawdzeniu pod obciążeniem napięcie spadało do marnych 8,5V. Wszystko gra i śmiga :) Dzięki panowie za pomoc!

Kierunki są normalne, żarówkowe. Wiem co miałeś na myśli, do ledowych jest specjalny przerywacz :P

" Ma być ogień! Na każdym biegu! Inaczej będziesz jeździł Dieslem!"