1

Temat: Dziwne zachowanie hamulca!

Mam pompe brembo w mojej husce (prawdopodobnie pompa od SMR, ale pewnosci nie mam)
Jej dziwne zachowanie polega na tym że gdy na postoju wcisne hamulec to trzyma idealnie ciśnienie (niezaleznie od sily ściskania)
Ale gdy tocze motocykl, robie stoppie lub cokolwiek i lekko wcisne hamulec wtedy pompa jakby nie trzymala ciśniania, po ok 15 sekundach lekkiego naciskania klamka jest juz praktycznie przy manetce. Drugie dziwne zachowanie polega na tym że gdy rozgrzeje hamulce i próbuje ostro hamować to klamka staje sie twarda jak kamień (hamuje, ale na zimnym wychodzi to lepiej) i nie da sie zwiększyć sily hamowania. Narazie nic nie robilem bo ten efekt zauwazylem niedawno, a teraz nie mam dostepu do moto.
Z góry dzieki za pomoc :)

Husqy SMR-R 450

2

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

A nie masz krzywej tarczy?
Nie rozpiera Ci za mocno klocków w zacisku?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Tarcza jest prosta na 100% :/
Nie czuć jakiegokolwiek bicia przy hamowaniu, mierzylem to też urządzeniem którego nazwy nie znam i nie wykazało zeby byla krzywa :)
Klocki by rozpierala za mocno gdyby byla krzywa w sumie, jeśli dobrze rozumiem pytanie ;)
Klocki mają jeszcze sporo okładziny i są równomiernie zuzyte. To zacisk na 4 tłoczki (i 4 klocki)
Prawdopodobnie od SMRR :)

Gdy klamka sie zapadnie przy prowadzeniu moto np to wystarczy puscić hamulec i znów nacisnąć i odrazu dobrze trzyma.
Pisze wszystko co zauwazylem dla ulatwienia rozpoznania sprawy :)

Husqy SMR-R 450

4

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

U mnie w husky miałem taki sam przypadek. Tyle, że zacisk złoty brembo 4t + pompa brembo od ducata.
Przyczyną była lekko zapowietrzona pompa.

Zalej nowy płyn i odpowietrz porządnie cały układ. Jak nie pomoże to będziemy myśleć dalej ;)

KXF 250 '14

5

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Ok, dostęp do moto mam dopiero w piątek lub sobote wiec wtedy napisze. Jest sens lać do normalnego układu dot5.1?
Czy lepiej klasycznie zalać 4?

Husqy SMR-R 450

6

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Ja bym lał Motula RBF 600 lub 660 jak chcesz upalać na torze.

KXF 250 '14

7

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

5 ma po prostu tolerancje na wyższe temp.

8

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

zawsze i do wszystkiego lepiej lać 5.1 a jeśli on nie będzie dawał rady to wyścigowy dowolnej marki.

9

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Nie upalam tylko na torze 50/50 tor i miasto.
Ten RBF ma normalne właściwosci na zimnych hamulcach?
Klocki wyscigowe na ulicy średnio dają rade :/

Husqy SMR-R 450

10

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Normalne ale szybko chłonie wodę. Na twoim miejscu zalałbym 5.1.

11

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

jak na pompie napisane 4.0 to lej taki bo może ci uszczelniacze zeżreć, lanie RBF nie ma zupełnie sensu o ile się nie ścigasz chyba że lubisz często wymieniać płyn...
zresztą Jurgen już się najeździł na RBF'ie :)

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

12

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Nic nie zeżre. 5.1 najlepszy bo jest droższy zazwyczaj o 1-3zł więc wlewanie dot4 nie ma sensu. Za 9,8zł w intercarsie można kupić 250ml ferodo 5.1.

13

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Wydaje mi sie że nic nie powinno sie stać, tym bardziej że od wielu osob juz slyszalem opinie ze lali do starszych układów dot 5/5.1 i nic nie dzialo sie złego :)
"Jurgen"?

Husqy SMR-R 450

14

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

5 nie można. Natomiast 5.1 to to samo co 4 tylko wyższa temp. wrzenia.

15 Ostatnio edytowany przez 751 (2014-06-04 23:54:13)

Odp: Dziwne zachowanie hamulca!

Jurgen=DR.Gonzo

Chłop nazamieniał się na rundzie w bydzi płynu za cały rok i wyszło na to że RBF rozpieczętowany zamknięty i odstawiony  na półkę średnio nadaje się do użycia. ( nie wiem tylko po co go sprzedają w takich opakowaniach).To akurat wiedziałem tylko kolega mnie się nie słuchał i zamiast jeździć to se płyn cały dzień zmieniał.

Jakby se tak dokładniej poczytać w specyfikacji RBF'a to się okazuje że on średnio nadaje się do ścigania na mokro.

Tyle offa


Tak po objawach to pasuje do krzywej tarczy no ale jak były pomiary to płyn zostaje

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny