Temat: Strojenie silnika
Strojenie silnika
[url]http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/strojenie.html[/url]
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Strojenie silnika
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Strojenie silnika
[url]http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/strojenie.html[/url]
Czy tylko ja dostaje oczopląsu od czytania tej żółtej czcionki na czarnym tle? Ciekaw jestem jak do tematu strojenia silników podchodzą dobre serwisy motocyklowe lub ASO.
już widzę jak aso stroi gaźnik, przecież na tym trzeba się znać ;) oni mogą go co najwyżej wymienić ;)
Hehe, dokladnie Aso polega na suchych danych z serwisowek i tego sie trzyma.
Czekamy na opis strojenia silnika 4T :) Fajny, ciekawy skrót ważniejszych rzeczy...
Przydałby się poradnik w języku polskim jak wystroić FCRa. Za taki poradnik dałbym się pokroić.
Dokładnie. Dobry skrót.
Jest dużo książek o gaźnikach, również wielocylindrowych. Nie ma co czekać. Jak ktoś chce to znajdzie.
Dla tych co mają pojęcie i chcą trochę podystkutować, bo mam trochę pytań :-)
Pogadałem trochę z gościem, który robił mapy dla zawodników supermoto we Włoszech, poczytałem również jego wypociny.
W skrócie gostek mówi o tym, żeby dolać paliwa i przyśpieszyć zapłon - to jest zrozumiałe. Wiadomo, że nie można lać paliwa w nieskończoność, bo jak będzie za bogato to będzie spadek mocy. Nie można też za mocno przyśpieszyć zapłonu, aby nie doszło do spalania stukowego.
W jaki sposób określić jaki jest maksymalny kąt wyprzedzenia ? na słuch ?
To jest jeszcze w miarę jasne - co mnie bardziej ciekawi, to kolejna część, czyli zmniejszenie siły hamowania silnikiem:
mówi, żeby opóźnić zapłon o 10 stopni dla zamkniętej przepustnicy, czyli dla 0-6 stopni otwarcia TPS oraz dolać 25% paliwa dla obrotów 3000-13000 (oczywiście dla tego samego położenia przepustnicy).
Zawsze myślałem, że silnik hamuje przez to, że przy odjęciu gazu nie ma zapłonu, ale powyższe twierdzenie zbiło mnie z tropu.
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie ? :-)
tutaj oryginalny tekst:
*** AFTER EACH STEP.....RIDE THE BIKE !!!!!***
Firstly, we can wake it up a little ( ignition advance = Horsepower, FACT)
A
Add 1 % fuel across the board, the whole map
B
Add 2 degrees ignition from 3000rpm to 13000prm ( to limiter in other words)
RIDE BIKE !
Then we can cut the engine braking
C
Take out (-) 10, yes 10 degrees of ignition on closed throttle positions, for example, 0,2,4,and 6 percent throttle opening from 3000 to 13000 rpm and add 25% , yes 25 ! of fuel in the same positions 3000 TO 13000 RPM
You can regulate this to suit yourself, going up to -20 degrees ignition and 40% more fuel
Remember its 40% of very little in the first instance, so dont let the numbers put you off.
RIDE THE BIKE............WHATS DIFFERENT ?, HMMMM !!!...........RUNS INTO CORNERS ?, NEED TO BRAKE HARDER DO WE ?? CRISPER WHEN YOU GET BACK ON THE THROTTLE TOO ?
Zapłon jest zawsze.
Silnik hamuje ponieważ zamknięta przepustnica stawia opór powietrzu które zasysa tłok.
A wyprzedzeniem zapłonu można sterować mocą hamowania silnika ponieważ bawiąc się wyprzedzeniem zapłonu i dawką paliwa przy danych obrotach silnika możesz powodować, że wybuchająca mieszaka będzie napędzać tłok lub hamować tłok. A w przypadku 2T można nawet ustawić tak wczesny zapłon, że silnik będzie pracował w drugą stronę:)
Przy wyprzedzaniu zapłonu to lepiej uważać, bo można diametralnie skrócić żywotność silnika.
A co do samego tematu to polecam wpierw zasięgnąć literatury fachowej i zdobyć wiedzę teoretyczną a później brać się za praktykę.
Chyba, że to co jest napisane w literaturze Ty wolisz odkrywać na własnych błędach.
Dodanie paliwa w tym przypadku ma za zadanie nie doprowadzić do chwilowego zubożenia mieszanki przy dodaniu gazu.
Przesunięcie inicjacji zapłonu przesuwa maksimum ciśnienia spalania znacznie poza gmp.
Taką regulacją szału nie narobisz ze zmniejszeniem hamowania silnikiem. Znacznie więcej można uzyskać ingerując w rozrząd.
no nic, na start porównam sobie standardową mapę i mapę VDB - będę mniej więcej widział, gdzie i co pozmieniali.
Pojeżdżę trochę na mapie VDB i będę próbował robić korektę pod moje upodobania :-]
kiedyś mój znajomy mechanik powiedział, że w każdym sprzęcie aby zapierdalać zmieniając mapy, to w pierwszej kolejniości mapa jaka powinna być zmieniona, to ta we łbie, a nie w moto hehe
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Strojenie silnika
Wygenerowano w 0.053 sekund, wykonano 90 zapytań