16

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Jacis napisał/a:

W WR też jest prąd zmienny. I to 3 fazy do CDI. Kiedyś pisałem na forum z zapytaniem elektryki. Myślę, że bez problemu podłączasz 3 fazy do regla i masz wyjście 12V na ładowanie Akku. Ja w WR dodatkowo mam jedną fazę na oświetlenie i bardzo mnie denerwowało to, że dopiero dobrze świeci jak dodam gazu. Więc zrobiłem regiel jedno fazowy, podłączyłem, dodałem akku i wszystko świetnie śmiga. Całą nową wiązkę zrobiłem, kierunki.... to wszystko potrzebne żeby przegląd przeszła :D

To jest WR

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=927e410c42eaf765]http://images45.fotosik.pl/1850/927e410c42eaf765m.jpg[/url]

Nie wiem czy YZ ma to jedno wyjscie na światła

W YZ niestety nie ma tego cudownego żółtego kabelka
PunBB bbcode test

Próbowałem też wykrzesać trochę prądu z różowego kabelka ale maksymalne napięcie jakie udało mi się osiągnąć to około 5,5V. Może przy instalacji 6V coś by to dawało natomiast przy 12, ciężko.

Myślę, że najłatwiej będzie Ci kupić używany stator od WR + regulator i będzie działać. Można też zrobić instalacje bez ładowania na sam akumulator, który cyklicznie będziesz musiał doładowywać na prostowniku (przelatałem tak cały poprzedni sezon ale jest to trochę uciążliwe)

17

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Nie możliwe, że takie napięcie tam masz. Pomierz to miedzyfazowo i do masy. Wszystkie trzy fazy. Tam powinno być spore napięcie.

18

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Jak powinno się robić ten pomiar międzyfazowy? Ja mierzyłem normalnie multimetrem do różowego kabelka + do czarnego - i pokazywało około 5,5V po podłączeniu regulatora jeszcze spadło do 2,5V

19 Ostatnio edytowany przez Jacis (2014-04-03 23:00:31)

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Multimetr ustawiasz oczywiście na V~ (zmienne) i mierzysz po kolei.
Czarny - zielony
Czarny - brązowy
Czarny - różowy

Najlepiej na niskich obrotach i później na wysokich.

Możesz zrobić pomiar
zielony - brązowy
brązowy - różowy
różowy - zielony.

ten pomiar powinien być dwa razy większy niż do masy. 

Niby schematy niczym się nie różnią, oprócz tego, że u mnie mam dodatkowo cewke podzieloną na dwa i z tego podzielenia dodali jeden kabelek. Jak się nie mylę przy wysokich obrotach mam +- 30 V ( pomiar do masy) I około 60V (pomiar miedzyfazowy)
Schemat schematem ciekawe jak różnią się na żywo te cewki.

A co ty odłączyłeś jak Ty tam nie masz regulatora ??

20

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Regulator dokupiłem bo miałem nadzieję, że może jakoś uda się to dograć. wydaje mi się, że pomiary robiłem tak jak mowisz (próbowałem każdej możliwej opcji ;D ) i własnie ta z różowym kabelkiem wydawała mi się najbardziej obiecująca. Teraz stawiam na krok dalej, spróbuję podłączyć jutro stator z WR i mam nadzieję, że zadziała.

21

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Niestety nie zadziałało moto nie ma iskry. Ma ktoś jakiś pomysł jak to podłączyć? A może magneto trefne kupiłem?

22

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Jak kupiłeś stator nie oryginalny to nie będzie działać.
Laska już 2 takie kupił i ani jeden nie działa.
Zostaje kupno tylko oryginału.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

23

Odp: Yamaha YZF 426 - pytanie o elektryke

Może źle zamontowałeś ? najlepiej zobaczyć jak oryginał siedzi i porównać. Sprawdzić oporności i też porównać i będzie wiadomo.