1

Temat: Dławienie mocy motocykla.

Siemka
Bez zbędnych bajek - - -

Sprzęt ma przykładowo 36 kW - 44 kW
Ma mieć max 35 kW
Równica nie wielka od 1 kw do max 8 kW

Zdławienie raczej ,, tymczasowe ,, :-D .
Znalazłem ciekawy artykuł
[url]http://www.motogen.pl/Redukcja-mocy-w-motocyklu-na-kategorie-A2-jak-to-zrobic,18236.html[/url]

Wynika z niego, że blokując delikatnike linke gazu - tak żeby nie mogła odwinąć się na maxa a np. Na 80% wykonam zdławienie sprzęta o ileś kW.
Idę na hamownie robię badanie --- następnie przy okresowy badaniu w stacji diagnostycznej daję ten wynik i typu robi adnotację  że zdławiony --- no i do wydziału komunikacji żeby zrobili wpis w dowód koszt niby ok 30 zł

W sumie teretycznie dzień zabawy i koszt ok 130 zł ( liczac 100 za hamownie 30 biurokracje ) diagnosty nie licze bo i tak sie go robi co roku.

Myślę, że się da zwłaszcza przy takich małych różnicach jak 1kW

Jak myślicie da rade ?  Co ważniejsze robił ktoś ?
Myślę że temat się przyda.
Pozdro

2

Odp: Dławienie mocy motocykla.

A ta hamownia to nie musi być jakoś legalizowana specjalistycznie do takich pomiarów? każda moze być?

3

Odp: Dławienie mocy motocykla.

to równie dobrze możesz zrobić wykres w paincie i zaoszczędzisz stówkę. nie wydaje mi się żeby to było tak proste.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

4

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Gadałem kiedyś na ten temat z kolegą rzeczoznawcą i mówił, że zdławienie może zostać wykonane tylko przez autoryzowany serwis czy też przez jakieś homologowane kagańce.
Są to najczęściej śmieszne blokady ale muszą mieć one papier.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5 Ostatnio edytowany przez Wilkhusy (2014-04-15 20:18:39)

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Gościu z artykułu za 30 zł zrobił sobie tulejke na linke. Jeśli chodzi o hamownie to ma się rozumieć że taką z prawdziwego zdarzenia która się pod tym podpisuje itp. W tym linku są xera papierów wszystkich.
A pytam bo ogólnie to temat zagadka typu ktoś coś gdzieś coś. Są serwisy co wszystko robią za ciebie ale krzyczą 400-600 zł ale tam o wiele więcej jest dławione niz głupie 1 czy 3 kW.

Edit.
Co do kaganiców. To taki głupi przykład ma. Wiadomo sprzęty się z czasem tracą se właściwość, lub np. po amatorskim remacie masz cos troszke mniej kucykow. To możliwe że w czasie uzytkowania te 1- kucyki ( jak nie wiecej) umierają - i to bez kaganiców.
Co w takiej sytacji jeśli jestem pedanto maniako biurokratą i chcę mieć w dowodzie stan faktyczny a nie z przed 6 lat ?

Pozdro

6

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Ten artykuł jest troszkę podejrzany.
ER5 normalnie kręci się do 10500obr.
Tutaj po zablokowaniu pełnego otwarcia przepustnicy kręci się do 10000obr.
Motocykl ten w jednym i drugim przypadku uzyskuje pełną moc przy 9500obr.

A blokada o której mowa powinna nam blokować pełne otwarcie przepustnicy a co za tym idzie wkręcanie się silnika na wyższe obroty na których uzyskuje pełną moc.
Jednak tutaj tak nie jest.

Aby ten silnik miał moc 28kW musiałby się kręcić do jakiś 7000obr.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2603629/ER5/DSCF9766.JPG

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Widzę, że są pewne wątpliwości, więc może pomogę i je rozwieje wskazówkami znajomego.

Wszystko jasno i na temat.


Sprawa wygląda następująco.
Motocykl to  Yamaha FZS 600 Fazer o  mocy 95KM=70KW.

Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM.
Załącznik numer "5"
Trzeba ograniczyć moc, ja to rozwiązałem w następujący sposób:  W
mocowanie rollgazu została włożona śruba blokująca możliwość
odkręcenia manetki w dość znaczynm stopniu. Koszt 0zł czas
montażu/demontażu 2minuty.
Motocykl zablokowany to znowu na hamownie, moc po zablokowaniu przedstawia
załącznik numer "6" i wysosi ona 24KM=18KW.
Koszt hamowni 100zł
Z kompletem wykresów z hamowni udajemy się do rzeczoznawcy samochodowego
po odpowiednią opinię. Załączniki numer "3"  i "4".

Koszt 350zł :(
Mamy już opinię rzeczoznawcy, i wykresy z hamowni.
Teraz udajemy sie do okręgowej stacji kontroli pojazdów na
"dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych"
Koszt 82zł
Od diagnosty uzyskujemy następujące dokumenty: "Zaświadczenie o
przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" załącznik numer
"1" i "opis zmian dokonanych w pojeździe" załącznik
numer "2".

Mamy już komplet dokumentów. Udajemy sie do Starostwa Powiatowego do
Wydziału Komunikacji. Tam dostaniemy do wypełnienia wniosek z
zawiadomieniem o zmianach w pojeździe. Wypełniamy i okazujemy dokumenty
od diagnosty numer "1" i "2". Wnosimy opłatę za
wymianę dowodu rejestracyjnego i czekamy do 30 dni na jego odbiór.

Kosztorys:
Wykonanie blokady: 0zł
Hamownia: 100zł
Rzeczoznawca: 350zł
Przegląd: 82zł.
Wymiana dowodu:52zł
Suma: 584zł


[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=236013hamownia_001.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/236013hamownia_001_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=441351hamownia_pelna_moc.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/441351hamownia_pelna_moc_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=447053opinia.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/447053opinia_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=503353opinia2.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/503353opinia2_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=539339zaswiadczenie_o_badani.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/539339zaswiadczenie_o_badani_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=147020zaswiadczenie_o_badani.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/147020zaswiadczenie_o_badani_tn.jpg[/url]


Dajcie znać, czy działają foty.

Pozdro.

I pamiętaj...

Jedź szybko tam gdzie wolno ;]

8 Ostatnio edytowany przez Hustler13 (2014-04-15 22:46:48)

Odp: Dławienie mocy motocykla.

marqowy napisał/a:

Widzę, że są pewne wątpliwości, więc może pomogę i je rozwieje wskazówkami znajomego.

Wszystko jasno i na temat.


Sprawa wygląda następująco.
Motocykl to  Yamaha FZS 600 Fazer o  mocy 95KM=70KW.

Zaczynamy od zmierzenia mocy wyjściowej, w moim przypadku było to 91KM.
Załącznik numer "5"
Trzeba ograniczyć moc, ja to rozwiązałem w następujący sposób:  W
mocowanie rollgazu została włożona śruba blokująca możliwość
odkręcenia manetki w dość znaczynm stopniu. Koszt 0zł czas
montażu/demontażu 2minuty.
Motocykl zablokowany to znowu na hamownie, moc po zablokowaniu przedstawia
załącznik numer "6" i wysosi ona 24KM=18KW.
Koszt hamowni 100zł
Z kompletem wykresów z hamowni udajemy się do rzeczoznawcy samochodowego
po odpowiednią opinię. Załączniki numer "3"  i "4".

Koszt 350zł :(
Mamy już opinię rzeczoznawcy, i wykresy z hamowni.
Teraz udajemy sie do okręgowej stacji kontroli pojazdów na
"dodatkowe badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych"
Koszt 82zł
Od diagnosty uzyskujemy następujące dokumenty: "Zaświadczenie o
przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu" załącznik numer
"1" i "opis zmian dokonanych w pojeździe" załącznik
numer "2".

Mamy już komplet dokumentów. Udajemy sie do Starostwa Powiatowego do
Wydziału Komunikacji. Tam dostaniemy do wypełnienia wniosek z
zawiadomieniem o zmianach w pojeździe. Wypełniamy i okazujemy dokumenty
od diagnosty numer "1" i "2". Wnosimy opłatę za
wymianę dowodu rejestracyjnego i czekamy do 30 dni na jego odbiór.

Kosztorys:
Wykonanie blokady: 0zł
Hamownia: 100zł
Rzeczoznawca: 350zł
Przegląd: 82zł.
Wymiana dowodu:52zł
Suma: 584zł


[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=236013hamownia_001.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/236013hamownia_001_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=441351hamownia_pelna_moc.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/441351hamownia_pelna_moc_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=447053opinia.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/447053opinia_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=503353opinia2.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/503353opinia2_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=539339zaswiadczenie_o_badani.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/539339zaswiadczenie_o_badani_tn.jpg[/url]

[url=http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=147020zaswiadczenie_o_badani.jpg]http://hosting-zdjec.pl/images/147020zaswiadczenie_o_badani_tn.jpg[/url]


Dajcie znać, czy działają foty.

Pozdro.

Tylko po co ten rzeczoznawca?
Trochę się orientowałem w temacie, bo zaraz sam taką operację będę musiał przeprowadzić. I z tego co się dowiedziałem od znajomego diagnosty, który rejestrował 500 na A1 i inne grubsze sprawy to wystarczy sam wykres z hamowni, potem on wystawia te zaświadczenia no i ostatecznie wydział komunikacji.

Edit:
W sumie na dobrą sprawę to jeśli w wydziale załączamy tylko dokument 1 i 2 to czy nie wystarczyłby sam diagnosta ??
Wiadomo, że wtedy wpisuje te cyferki z głowy i nadstawia dupy, ale w sumie powinno chyba zadziałać skoro wystarczy tylko papier od diagnosty.

KXF 250 '14

9

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Hustler13 napisał/a:
marqowy napisał/a:

Trochę się orientowałem w temacie, bo zaraz sam taką operację będę musiał przeprowadzić. I z tego co się dowiedziałem od znajomego diagnosty, który rejestrował 500 na A1 i inne grubsze sprawy to wystarczy sam wykres z hamowni, potem on wystawia te zaświadczenia no i ostatecznie wydział komunikacji.

Edit:
W sumie na dobrą sprawę to jeśli w wydziale załączamy tylko dokument 1 i 2 to wystarczyłby sam diagnosta ??

Trochę? Konkrety...? 

Rejestrował 500 na A1? Nieźle ... Przypominam, "Kategoria A1 uprawnia do prowadzanie motocykla o pojemności 125 ccm i mocy nie przekraczajacej 11kW "

Jestem ciekawy ile pojeździł.

Nawiasem, jak ktoś robił to jakimś tańszym sposobem, omijając rzeczoznawcę, to chętnie poznam ten sposób.

I pamiętaj...

Jedź szybko tam gdzie wolno ;]

10

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Ja się tylko pytam czy się da :)
Dostałem takie info, więc nie chcę się kłócić skoro twój kumpel ma już to za sobą.
Jestem ciekawy po prostu czy da się to zrobić po kosztach, skoro wystarczy tylko papier 1 i 2.

Co do diagnosty to nie pytaj nawet, bo artysta z niego niezły.
ok 20  125'ek na 50, kilka 500 na A1  i wiele wiele innych.
Wszystkie jeżdżą do dziś bez przypału ;)

KXF 250 '14

11 Ostatnio edytowany przez toivias (2014-04-15 23:00:59)

Odp: Dławienie mocy motocykla.

na dobrą sprawę w przypadku jakiegoś zdarzenia, to chyba żadna różnica czy nie masz prawka, czy masz prawko a1 i poruszasz się na lewym sprzęcie - ubezpieczyciel i tak będzie się starał od ciebie odzyskać kasę :) stąd nie widzę kompletnie sensu tych kombinacji.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

12

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Margowy ma to sens - konkretne info. Dziwi mnie, że artkuł trochę nie mowi jak jest. Ale dobra - przynajmnjiej potwierdziło się co do kaganica własnej roboty.
Ale dalej są pytania. Czy faktycznie idzie pomiąć rzeczoznawcę i odrazu do znajmego diagnosty po papierek ( karku nie nadstawia bo co to jego wiena że np. Pozniej ktoś ściagną blokady ? - nie ma wpływu na to )

I Panowie pamiętajm, że sprawa tyczy dostosowania do A2 gdzie prawo na to pozwala ,  dostosywanie 500 na A1 to wiadomo możliwe ale właśnie ze względu na ubezpieczyciela - kompletny bezsenns...

13

Odp: Dławienie mocy motocykla.

Nie wiem, czy da się ominąć rzeczoznawcę. Wiem, że ten znajomy nie jest ułomny i myślę, że jeśli można byłoby go minąć i oszczędzić prawie 4 stówki, to by to zrobił, nie uważacie? :D

Ja też niedługo będę próbował zdławić trochę i zarejestrować na A2. Jak zdobędę jakąś świeżą wiedzę, to się podzielę.

I pamiętaj...

Jedź szybko tam gdzie wolno ;]