Temat: DRZ problem z zaworami czyli eksperci do tablicy
Witam. Mam problem z teoretycznie 'bezobsługową' DRZ. Tak w skrócie, kontrolowałem luzy zaworowe i byłem zaskoczony bo na obu wydechowych miałem powyżej 0.40 ( sprawdzone kilkukrotnie żeby wykluczyć błąd ). Niestety nie mogę ich prawidłowo wyregulować ponieważ płytka jaka tam siedzi to 3.40 a maksymalna dostępna grubość to 3.50. To chyba wyjątkowo niespotykana sytuacja, zazwyczaj luzy zaworowe mają tendencję do zmniejszania się?
Zawory były wymieniane około 2 tys km temu, nie wiem czy było coś dodatkowo robione w głowicy. Myślałem, że może wałek wydechowy się wytarł. Ale jak wszystko pomierzyłem i porównałem z danymi z serwisówki to po prostu złapałem się za głowę. Czysto teoretycznie ssący powinien mieć 36.19 mm i akurat ten jest w normie. Ale na wydechowym zamiast 35.49mm mam 36.60mm. Pomimo znacznie grubszego wałka niż standardowy luz i tak jest ogromny. Na chłopski rozum, im grubszy wałek tym luz mniejszy? I sam nie wiem dlaczego wałek ssący jest oryginalny a wydechowy jest inny, większy.
Wiem już że trzeba będzie zdjąć głowicę i zobaczyć co tam siedzi. Gdzie może być problem? No i co począć z tym nieszczęsnym wałkiem wydechowym. Wymieniać, zostawić? W stockowej wersji S/SM powinien być mniejszy niż ssący, czy podobnie jest w wałkach z E czy HOT CAMS? Możliwe że ktoś wymienił tylko wałek wydechowy a zostawił ssący? Z góry dzięki za każdą sugestię.