1

Temat: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Mam taki problem, który pojawił się już przed zimą. Odpalam silnik i na postoju kolanka rozgrzewają się do czerwoności.
Myślę sobie ubogo, no dobra i tak miałem wszystko rozebrać do kontroli i zrobienia paru rzeczy.

Zrobione:
- wyczyszczony gaźnik, wyregulowany poziom paliwa (na dwa sposoby, suwmiarką i u-rurka);
- wymienione wszystkie płyny;
- wyregulowane zawory;
- przepłukany bak, i siatka filtra w baku;
- wyprany i nasączony filtr powietrza.

Po złożeniu wszystkiego wczoraj odpalam i faktycznie było za ubogo, obroty na ssaniu leciały w kosmos.

Dzisiaj wykręciłem o obrót śrubę mieszanki, silnik ładnie się wkręca i ładnie schodzi z obrotów. Plakiem sprawdzałem czy nie bierze lewego powietrza, zdawało się, że nie. Podłączyłem sondę lambda, AFR około 13,5 czyli tak jak powinno być.

Dysza wolnych #45 aktualnie wykręcona na 4 obroty. Końcówka przelot z db-killerem, otwarty airbox.

No i skąd te czerwone kolektory?

2 Ostatnio edytowany przez kabat (2014-02-26 21:10:57)

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Faktycznie dziwna przypadłość , bo skoro AFR w jest w normie to powinno wszystko w porządku, może diabeł zaczyna sie interesować silnikiem :D A może wina leży po stronie zapłonu ?? A czy to się dzieje tylko na wolnych czy podczas jazdy też dość mocno się nagrzewa  ?

3 Ostatnio edytowany przez gierwi (2014-02-26 21:32:05)

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Ja miałem to samo, ale w innym moto. 950SM - ten typ tak ma.

Ale fakt, tylko na ssaniu i zaraz po jeździe po zatrzymaniu

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4 Ostatnio edytowany przez kompan do picia (2014-02-26 21:36:37)

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Czy podczas jazdy nie wiem nie sprawdzałem. Wcześniej w trakcie sezonu jeździłem na mega bogatej mieszance, nie było żadnych problemów z przegrzewaniem.
Zapłon przeszedł mi przez myśl, ale tu się nie wypowiadam bo się po prostu nie znam.
Zaglądałem w kilka miejsc  do silnika (nie połowiłem ani nie sciągałem głowicy) , zmieniałem łożyska na rozrządzie, łożyska balansera, łożysko pod koszem sprzęgłowym, nie widziałem, żeby coś było nadmiernie zużyte. Napinacz rozrządu nawet nie w połowie.

Nie wiem może ktoś podrzuci jakiś pomysł.

Gierwi mam nadzieję.
Jak poskładam moto do kupy to się przejadę i sprawdzę kolektory po zatrzymaniu się.

5

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

A na tej mega bogatej mieszance mierzyłeś AFR ?? Może powróć to tego ustawienia które miałeś wcześniej i sprawdź wtedy czy dalej tak się będzie nagrzewał

6

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Nie pamiętam, ale było bogato. Spróbuje jeszcze trochę wzbogacić i zobaczę co się będzie działo.

7

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Zamontowałem jeszcze większą dyszę wolnych, kolektory na postoju już się tak mocno nie grzeją. Moto jeździ w miarę normalnie, ładnie odpala. Pojeździłem trochę wczoraj i dzisiaj, za dużo nie obserwowałem bo byłem podekscytowany jazdą :)
W tygodniu załatwię sobie akumulator do plecaka i postaram się dograć mieszankę w całym zakresie obrotów.

Inna sprawa to, że pod koniec zeszłego sezonu gdy doregulowałem mieszankę wolnych obrotów, była całkiem inna jazda, silnik nie szarpał przy niskich prędkościach, ładnie się "odpychał" z niskich obrotów. Tak więc będę próbował iść w kierunku prawidłowego AFR i będę spoglądał na kolanka :)

8

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Kompan jakiej dokładnie sondy szerokopasmowej używasz ?? Boscha, Innovate czy jeszcze jakiejś innej ??

9

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Sama sonda jest Boscha, a sterownik to Innovate LC-1, odczyt z multimetru. Chyba w każdym zestawie Innovate jest sonda Boscha.

http://p1.bikepics.com/2014%5C03%5C02%5Cbikepics-2647033-full.jpg

10

Odp: Kolektory rozgrzane do czerwoności - powody?

Kiedyś po ciemku postawiłem odpalonego quada, tak na 15 min i też kolektory porobiły się czerwone. Sprawdzałem czy mieszanka jest zła i okazało się, że wszystko jest ok. Po prostu po kolektorach musi wiać wiatr ;)

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570