1 Ostatnio edytowany przez backerrr (2014-02-25 18:26:46)

Temat: lc4 640- problem z odpaleniem

Witam, otóż mam mega problem z moim katem. Stał 2 miechy nie odpalany po czym chciałem go odpalić i  słyszę tylko dźwięk trtrtrtrtr przy akumulatorze.. Podładowałem akumulator chwilę pokręcił i znowu trtrtr. Podłączyłem akumulator kablami pod 2akumulator od motopompy (nie odpalaliśmy jej, tam był nowy akumulator) od razu kontrolki mocniej świeciły. Odpalam po raz kolejny rozrusznikiem i na odprężniku kręci, ale jako tako, a po wyłączeniu odprężnika zdycha i znowu oddaje dźwięk "trtrtr" albo po chwili gaśnie kontrolka od luzu i coś próbuje zakręcić, ale po chwili przestaje, towarzyszy temu mryganie kontrolki. odkręciłem prawy bok i  nie wiem w razie w poprawcie nad modułem jest taka beczuszka miedziana z 2 kablami jakby od niej dochodził ten dźwięk..
nie wiem teraz czy zamawiać akumulator, bądź cokolwiek z tym zrobić..
filmik: [url]http://www.youtube.com/watch?v=AtS2ZDV_d-U&feature=youtu.be[/url]
Wcześniej jeszcze kręcił normalnie, ale przez jakieś 10 sekund i nagle jakby prądu znowu było za mało.. Na filmiku słychać jakby go blokowało, a wcześniej też oddawał takie trykanie.

DT125R ->  KTM LC4 640

2

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

Te trykanie to brzmi jak przekaźnik który załącza rozrusznik.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

Wydaje mi się, że to problem akumulatora. U mnie ostatnio było to samo. Odpaliłem z kopa, trochę się przejechałem i działa.

4

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

sushi napisał/a:

Wydaje mi się, że to problem akumulatora. U mnie ostatnio było to samo. Odpaliłem z kopa, trochę się przejechałem i działa.

Moim zdaniem to też akumulator on nie ma siły obrócić rozrusznikiem

5 Ostatnio edytowany przez backerrr (2014-02-25 20:21:28)

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

No okej, ale jak podłaczyłem 2 akumulator "start kablami" do mojego w KTMie dalej było to samo.. Jedynie po tym jak ładował się 24h pokręcił dosłownie 10-15sekund i zaczął trykać (dodam, że na kontrolki, kierunkowskazy, czy dla światła ma prąd, chyba nie ma takiej mocy na rozruch), teraz dałem go pod prostownik i pokazuje 0% prądu.. Aqu na bank, ale czy na tym koniec? niestety kopką go nie ruszę, ponieważ nie ogarniam tego schematu z odpalaniem i nigdy go nie kopałem jeszcze (moja głupota..)
Po raz 2 ładuje akumulator jutro idę sprawdzić czy da radę zakręcić chociaż chwile normalnie. Jak nie to podłączę 2 aku, ale od samochodu (znalazłem stary temat na forum - [url]http://forum.supermoto.pl/topic16917-problem-z-rozruchem-duke-ii-640.html[/url] ) przekaźnik odłączyłem i zwierałem kable i wtedy akumulator syczał lekko i rozrusznik próbował kręcić (dorzucę filmik) Jak wszystko jutro pójdzie cacy to znak, że czeka mnie tylko wymiana akumulatora i nic poważniejszego, bo martwiłem się o ten autodeko...
Od razu zapytam jaki akumulator dałby radę, żebym czegoś lipnego nie kupił...

DT125R ->  KTM LC4 640

6

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

Każdy aku da radę.
Zasada jest jedna. Jak zimujesz motocykl - to wyciągnij akumulator. Zwłaszcza jak masz nie ogrzewany garaż.
A problem jest pewnie taki u Ciebie.
Wciskasz przycisk START, przekaźnik zwiera, rozrusznik pobiera cały prąd więc przekaźnik puszcza. Rozrusznik się nie kręci więc znów przekaźnik ma więcej prądu i zwiera. Prąd idzie na rozrusznik, przekaźnik puszcza i tak w kółko.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

backerrr napisał/a:

Jedynie po tym jak ładował się 24h pokręcił dosłownie 10-15sekund i zaczął trykać

Masz odpowiedź. Nowe aku.

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

8

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

No dobrze tylko jak podłączałem 2 aku to myślałem, że ok będzie.. i wystraszyłem się, że coś innego poszło tak jak w przypadku kolegi [url]http://forum.supermoto.pl/topic16917-problem-z-rozruchem-duke-ii-640.html.[/url]

hacker33- moto zimowane jest w "ciepłowni" straży pożarnej :D 30 stopni+ nom stoper :) 
Jutro do końca wszystko powinno się wyjaśnić po ostatniej próbie z aku, także dam znać co i jak. Dzięki za odpowiedzi.

DT125R ->  KTM LC4 640

9 Ostatnio edytowany przez kakarotto (2014-02-26 00:43:07)

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

backerrr napisał/a:

No dobrze tylko jak podłączałem 2 aku to myślałem, że ok będzie

Marne kable. na porzadnych nie ma bata, musi krecic, chyba, ze aku pusty calkiem.

10

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

Problem okazał się z akumulatorem jak mówiliście i musiałem dodatkowo przeczyścić przewody, bo były zaśniedziałe.
Teraz czas rozejrzeć się za nowym akumulatorem.
Akumulator najlepiej cenowo z przesyłką do 120zł, jakiś konkretny polecacie ? żel, kwasowy, czy AGM? i z jakim prądem rozruchowym 120A?
zastanawiam się nad vartą ([url]http://allegro.pl/akumulator-varta-ytx9-bs-12v-8ah-135a-powersports-i3975509484.html[/url]), jednak czy będzie to jakaś większa różnica jakbym miał kupić no name za 80zł z takimi samymi parametrami ?

DT125R ->  KTM LC4 640

11

Odp: lc4 640- problem z odpaleniem

ja u siebie mam mline żelowy, aku na napewno 2 lata i nadal chodzi. zwykle to raczej bym odpuscil. yuasa ludzie sobie też chwalą