1

Temat: Wymiana napinacza rozrządu

Witam,

Właśnie wymieniałem napinacz hydrauliczny i chce założyć napinacz mechaniczny w związku z tym mam pytanie:

Skąd wiadomo że napinacz manualny dobrze napiął łańcuszek ? I że dobrze spełnia swoją rolę ?

Myślę że nie ma głupich pytań i mam nadzieje że ktoś się wypowie na ten temat ?

KTM Duke - R 690
KTM EXC-R 530 Supermoto
Yamaha WR 450F Supermoto
KTM EXC 450 Factory

2

Odp: Wymiana napinacza rozrządu

Miałem taki napinacz w CBR i powiem szczerze że jest to ciekawe rozwiązanie i proste lecz trzeba wprawy aby dobrze go ustawić więc moim zdaniem pytanie bardzo na miejscu... jak ktoś myśli że jest to proste to jest w błędzie. Ja w CBR ściągałem do naciągnięcia pokrywe zaworową i badałem naciąg między kołami zebatymi. Taki naciąg starczał na około 500km ostrego katowania na kole i musiałem od nowa zaglądać pod dekiel. Więc LC4 ma troche utrudnione zadanie bo nie bardzo jest miejsce aby sprawdzać sobie ten naciąg... osobiscie przy lc4 bym tego nie zamontował. Teoretycznie są sposoby typu dokręcić maksymalnie ręką, odpalic motocykl, delikatnie poprawic kluczem jak trzeba i kontra ale uważam że to jest naciągana metoda:) Manualny napinacz jest wymyślony do ekstremalnych jednostek i montowanie go w LC4 które tak na prawde go nie potrzebuje jest po prostu utrudnieniem dla użytkownika;) ale jest to na 100% fajne doswiadczenie wiec jak juz to kupiłes to sie pobaw bez stresu jak Ci sie nie spodoba to zamienisz na serie.
Pozdrawiam