16

Odp: Dystansowanie przedniego koła

OK sprawdzę dziś jeszcze raz, teraz pytanie jak to dystansować:
-dodatkowy dystans (czy nie będzie problemu z trwałością jak dystans będzie miał kilka mm)
-wytoczenie całkiem nowej ośki
-zakup dodatkowej ośki i w jakiś sposób naddanie materiału (nie znam się na tych sprawach nie wiem czy się da trwale to zrobić)
Sprawdzę jeszcze to przechodzenie ośki przez lagę, wydało mi się to normalne, że nie przechodzi. Napisałem również do poprzedniego właściciela może zapomniał mi czegoś powiedzieć. Koła na pewno jeździły w tym moto bo mam zdjęcia.

17

najlepsze rozwiązanie to wytczyć nowy szerszy dystans  na stronę gdzie jest zgróbienie ośki

18

dodatkowy mały dystans będzie trochę upierdliwy w montażu a trwałość będzie zależna od materiału jaki zastosujesz, najlepiej zmienić całą tuleję która siedzi w piaście

19

Fajne dystanse wychodzą z tulei wewnętrznych łożysk tocznych kulkowych, dobierasz tylko odpowiednie łożysko jako dawce.

20

łożyska fajny patent ale nie wiem czy robią o takich wymiarach jak potrzebuję (średnica wewnętrzna 20-21mm przy szerokości 3-5mm). Wczoraj kolejne przymiarki i pomiary, wychodzi na to, że koło od strony zacisku hamulcowego jest zdystansowane prawidłowo. Po przeciwnej stronie brakuje delikatnie (słownie mniej niż 4mm), nie posiadam narzędzi żeby zmierzyć ile brakuje dokładnie. Czy podkładki spełnią swoją rolę, tak żeby je zastosować pomiędzy dystansem a zgrubieniem ośki?

21

Zawsze mozesz podtoczyc oryginalny dystans, zeby weszla tulejka z lozyska. Podkladki tez spelnia swoja role, w zasadzie tam nie ma zadnych wiekszych sil sciskajacych, skrecajacych ani zginajacych. Nawet slabsze aluminium by wytrzymalo, bo calosc nie przenosi znacznych obciazen. Oczywiscie jakies sily osiowe (czyli drobne sily sciskajace podkladki lub tulejki) wystepuja przy pochyleniach moto oraz skreceniu kierownicy podczas jazdy.

Masz moze foto calej oski, jak to wyglada bez zadnych tulejek i podkladek?