1

Temat: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Ostatnio jak jeździłem zauważyłem, że jak jadę długo po prostej to silnik mocno się wychładza i po zatrzymaniu się słychać jak pracuje na ubogiej mieszance.
Niestety mój FE nie ma termostatu w obiegu chłodzenia.
I tak sobie myślę czy przy tak niskich temp. nie zasłonić sobie jednej chłodnicy albo jej części?
Jak wy sobie rodzicie w crosówkach gdzie nie ma termostatu?
Jeżeli oczywiście ktoś lata w niskich temp.
W katalogu od KTM-a widziałem nawet takie fabryczne osłony na chłodnice zamiast "skrzeli".

Nie chce jeździć na niedogrzanym silniku. I nie chcę jeszcze kończyć sezonu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

2

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Nie mam crossówki ale wydaje mi się, że zasłonienie chłodnicy to chyba najlepszy i najprostszy sposób.

U mnie w XR pomimo, że mam chłodnicę oleju to nie zauważyłem takich objawów nawet jak jeździłem przy ponad -10C

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

3

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Masz dwie chłodnice w swoim husabergu?

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

4

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

toivias napisał/a:

Masz dwie chłodnice w swoim husabergu?

Nie:)
Ale pół wystaje z jednej strony i pół z drugiej.
I mogę jedną połówkę zasłonić.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Nie prościej zastosować jakiś prosty termostat ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

6

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Myślałem o tym.
Czekam właśnie na wasze propozycje i doświadczenia w tym temacie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Karton szkot i wio ;)

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

8

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Termostat utrzyma stałą temp. silnika. Jeśli będziesz miał przesłonę to i tak wahania temp. będą duże.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

9

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

hacker, w WR miałem docięty na jedną chłodnicę karton który ładnie wsuwał sie od góry i nie mógł wypaść, nie pamiętam dokładnie ale z/bez różnica temperatur na Vaporze była ponad 10 C i najważniejsze że szybciej sie nagrzewał, (albo że w ogóle się nagrzał...)

10

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Doberek.

A przypadkiem nie trzeba gaźnika dłubnąć i ustawić sklad mieszanki na taka temperature

Pzdr

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

11

Odp: Jazda zimą - układ chłodzenia, niedogrzany silnik.

Strojenie gaźnika też ważne, ale w 4 paku nie odczuje tego tak  bardzo jak dwusów :)

KXF 250 '14