16

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Tego czy pierwszy raz, na razie nie wiem:)
To się okaże.
Mam nadzieję, że będzie jak najmniej, jak to fajnie określiłeś, patentów:)

17 Ostatnio edytowany przez Piekny (2013-11-13 09:05:58)

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Rób jakąś fotorelacje z opisem postępów, zawsze to dobra skarbnica wiedzy dla innych.
Sam najprawdopodobniej w tą zimę robię remont TTRki, tylko nie znam skali rozbiórki pieca jaka mnie czeka ;)
Też postaram się co nieco pofocić i opisać.
Oby ominęły nas takie kwiatki jak jednego gościa na forumXT czyli 11szlif tulei i tłok od XT660  :D

Yamaha TT600R 2001 - sold
KTM 625 SM 2004

18

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

11 szlif?
Toż to okrążyło ziemię 10 razy:))))

Będę cykał foty i opisywał dokładnie wszystko. Przyda się potomnym.

19

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Jak zrobisz porządny remont w tym silniku to na 5 lat dobrego tyrania Ci wystarczy;) Bedziesz sam wszystko robił? jesli nie to pisz do mnie na PW mam zaufanego speca, za grosze ci zrobi cały silnik...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

20

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

A więc sytuacja wygląda tak:)
Cylinder - pęknięty
Silnik był od góry nieprzykręcony...
Brak szpilki
Tłok lata jak żyd po pustym sklepie
Najgorsze, że korba jest - fioletowa. Wygląda jakby przegrzane to wszystko było:)))

Muszę wszystko podliczyć, bo chyba przekroczę budżet, hehe:)

21

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

czyli po wstepnej ocenie musisz robic caly silnik od gory z lozyskami na dole bo przy takiej reanimacji i stanie gory szkoda zostawiac stare lozyska. jezeli silnik oddasz do mechaniora to poczatkowa kwote raczej zostanie podwojona

22

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Dokładnie tak:)
Kupiłem zatem silnik
Jest co prawda trochę wybebeszony (brak kapsla, ktory jest do regulacji zaworow, brak slizgu łańcuszka rozrządu, statora i kap...ale mogę to wszystko przełożyć z mojego - reszta nierozkręcana
Sprzedający mnie zapewnił, że nie kopcił, nie był ulany i chodził naprawdę dobrze.
Dałem 500PLN, więc cena naprawdę dobra
Zobaczymy... najwyzej tego bedę reanimował:)

23 Ostatnio edytowany przez kik_man (2013-11-16 20:29:42)

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

za taka kasę można ryzykować. górę i tak nowa musiałbyś kupić. chodzi mi o kocioł z tłokiem. powodzenia życzę przy składaniu. no i możesz się pobawić w artystę częściami które Ci zostaną. zrobić coś w stylu modern art jakiegoś robota bojowego na półkę czy cos ;-)

24

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

kik_man napisał/a:

możesz się pobawić w artystę częściami które Ci zostaną. zrobić coś w stylu modern art jakiegoś robota bojowego na półkę czy cos ;-)

Czytasz mi w myślach?:)

25

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Aktualizacja:)

Po zakupie drugiego silnika okazało się, że jest w niezłym stanie. Tak więc do starego silnika pójdzie cała góra. Do wymiany jeden z pierścieni (ale to już wymienię wszystkie), oraz łańcuszek rozrządu. Do tego jeszcze uszczelniki pod cylindrem, pod alternatorem, olej, świeca, filtr. Później regulacje wszelakie i powinno być dobrze... zobaczymy.

Uda się więc może zamknąć w tysiącu...chyba, że wybuchnie;)

26

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

No i super! Powodzenia ;)

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

27 Ostatnio edytowany przez Wojtek22 (2013-11-26 17:49:02)

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Ja bym polecał wszystko dobrze sprawdzić i powymieniać wszystkie łożyska i uszczelniacze, bez wyjątków, tak dla zasady :)

Yamaha YZ 250F

28

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Wszystko będzie posprawdzane:)
Uszczelniacze zaworowe też kupiłem. Jak już jest rozebrany, to wszystko niech będzie zrobione porządnie:)

29

Odp: SILNIK vs REMONT TT600E Belgarda

Apdejt:)
Moto złożone z dwóch:)
Tak więc silnik vs remont... wyszło silnik + remont :)


Teraz silnik będzie dwukolorowy, srebrny dol, czarna gora:)
Góra z nowego silnika, dół ze starego. Pierścienie dorobione w Łodzi. Kompresja 11, duuzo lepiej ciągnie.
Jedyny problem to kroćce, które pewnie jeszcze będzie trzeba kupic, bo prycha na niskich.
Dla potomnych - może się komuś przyda:)
Silnik - 550:)
Łańcuszek rozrządu - 250
Uszczelka pod glowica - 120
Uszczelka pod cylindrem - 120
Olej + Filtr - 150
Świeca - 15
Pierścienie - jeszcze nie wiem dokładnie, około 150PLN
Uszczelki na dekle boczne - 80
Kroćce - 120

Części więc 1000, silnik 500 + robocizna:)
Będą więc 2kPLN

Wniosek: Nie wtopić podczas kupna albo kupić parcha taniej i zrobić pod siebie...:)

Ale chociaż będę wiedział na czym jeżdżę:)