1

Temat: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Witam, jako, że marny ze mnie mechanik chciałbym poprosić was o pomoc.
Dziś odczułem jak w mojej RMZ po wrzuceniu biegu i przytrzymaniu sprzęgła motor delikatnie ciągnie do przodu.
Na logikę postawiłem od razu na tarcze, w sumie wchodzi jeszcze w grę kosz? i sprężyny tak?

Więc pytanie do was, czym to może być spowodowane i jak sprawdzić zużycie wyżej wymienionych części, co mierzymy, w którym miejscu, co sprawdzamy itd.

Poratujcie mnie, bo śpieszy mi się ze sprzedażą, a nie chce też nikomu oferować kota w worku.
Niżej dołączam też zdjęcia:
http://imageshack.us/a/img36/9937/1cj2.jpg
http://imageshack.us/a/img545/1947/yp9o.jpg
http://imageshack.us/a/img33/126/6qea.jpg
http://imageshack.us/a/img191/3258/ksfg.jpg
http://imageshack.us/a/img23/7923/1e95.jpg

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

2

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Nie wiem czy Ci to pomoże, ale miałem podobny problem w DRZ.
Wymieniłem tarcze i sprężyny, co ch*j dało. Kosz był elegancki więc to nie to.
Rozebrałem jeszcze raz i zobaczyłem, że ten drut, co pcha docisk zaczyna rozklejać dopiero pod sam koniec ściskania klamki - tzn. 3/4 ruchu klamki stoi w miejscu (patrzyłem przy zdjętej pokrywie), a dopiero pod koniec rozkleja.

Problemem była część nr 20 z poniższego schematu:
http://img36.imageshack.us/img36/757/78ay.png

Ząbki wyrobiły się od strzałów.
Ten klin pcha drucik a jest ciągnięty przez cięgno sprzęgła. Nie wiem czy to dobrze opisałem, jak coś to pytaj.

pozdrawiam

3

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Dzięki oskaaa za wskazówkę! Jutro w takim razie rozbiorę resztę i zobacze jak się mają sprawy.

Może ktoś na szybko napisać po czym rozpoznać, że tarcze są do wymiany?

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

4

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

MEPH a zacząłeś on najprostszej rzeczy - a mianowicie od sprawdzenia naciągi linki sprzęgła?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

hacker33, tak, sprawdzałem, nie miej mnie za takiego :P

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

6

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

He he to samo chcialem napisac (no i ponizej tez mnie ubiegl)

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

7

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

A ciągnie zawsze - nawet jak się rozgrzeje?
Bo zaczyna robić się zimno, olej na pewno będzie już gęstszy na starcie.
Póki się nie rozgrzeje to może lekko kleić sprzęgło.

Druga sprawa sprawdź stan kosza od sprzęgła. Na fotkach widać już jakieś wrąbki.

Przekładki sprawdza się, wycierając je do sucha i kładąc najlepiej na szybie patrzysz czy są płaskie czy już pofałdowane.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Jak się rozgrzeje jest tak samo.
Przekładki wyglądają na płaskie.

A jeśli chodzi o kosz zewnętrzny.. to są wrąbki, lekko wyczuwalne palce, ale tylko z jednej strony.
Myślicie że to wina kosza?

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

9

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Z przekładkami to chodzi o odchyłki rzędu dziesiątych części mm więc tego raczej okiem nie zobaczysz.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Jutro popróbuje z szybą, a jeśli chodzi o popychacz to chodzi w całym zakresie pociągania linką.

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

11

Odp: Sprzęgło lekko ciągnie, RMZ 250 2004r.

Kosz może być przyczyną ale nie potwierdze tego w 100% bo musiał bym to mieć w rękach.
Przekładki kładź na szybę tak jak przedmówcy piszą.
Tarcze natomiast zmierz mikrometrem/suwmiarką elektroniczną a zakres grubości będziesz miał w serwisówce chociaż nawet jak będą już pod koniec żywota to nie będzie to miało wpływu na nie wysprzęglanie jak w twoim przypadku.

Kiedy wymieniałeś olej? Bywa że jak silnik nie jest na piątkę to olej będzie kleił tarcze, po wymianie na nowy olej jest jak być powinno ;) Miałem tak w moim dawnym moto.

Jak się nie boisz i jesteś cierpliwy to możesz drobnym pilniczkiem zrównać te górki w koszu sprzęgłowym to na pewno pomoże, tylko żeby nie popsuć go bardziej to musisz to zrobić dokładnie tak aby wszystkie "skrzydełka" od tarcz sprzęgłowych jednakowo się stykały z koszem, ponieważ w innym przypadku kosz będzie się szybciej zużywał bo wszystkie skrzydełka nie będą równo przylegały i jak wiadomo pewna siła będzie działała na mniejszą powierzchnię co przyczyni się do szybszego zużycia kosza.

Sorry, że tak ciężko to wytłumaczyłem ale na pewno będziesz wiedział o co chodzi :)