1

Temat: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Witam!

Niedawno nabylem Yamahe YZ 450 z 2005 roku. Poprzedni wlasciciel mowil iz zrobil remont silnika.
Na glowicy i cylindrze widac jeszcze swierze oznaczenia czesci, wiec byly one pewnie wymieniane.
Jest to moj pierwszy full cross, przesiadlem sie na niego z praktycznie bez obslugowego enduro, wiec poki co nie wiem co i jak.
Wedlug mnie kompresja jest ok, ciezko jest ruszyc tlok kopka a motor ma duzo mocy.
Wiem ze w tym moto naprawa jest bardzo kosztowna, wiec chcialbym sprawdzic czy mu nic nie jest.
Narazie zrobilem drobnostki takie jak: wymiana plynu do chlodnicy, uzupelnienie oleju, wyczyszczenie filtra powietrza, itp.
Nie wiem co zrobic w dalszej kolejnosci i czy jestem w stanie sam sprawdzic moto, czy lepiej aby zajeli sie tym specialisci.
Swoja droga jesli nie obejdzie sie bez przegladu w jakims serwisie, chcialbym wiedziec ile mniej wiecej trzeba by bylo za takie cos zaplacic.
Filmik ze startu na zimnym silniku:
[url]http://youtu.be/Qo5pdO3ueI4[/url]

Pozdrawiam i prosze o pomoc.

Małopolskie>Nowy Sącz

2 Ostatnio edytowany przez Jacis (2013-09-25 08:16:21)

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Widzę, że chodzi tak samo jak moja WR400. Delikatnie nie równo. Sąsiad ma DRZ i jemu chodzi idealnie i tak myśle czy wr tak mają i chodzą delikatnie nie równo ?:>

3

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Chodzi trochę nie równo, są tego jakieś konsekwencje? Nie mam szczelinomierzy, w sumie nie są drogie więc mogę zakupić i podregulować zawory, jeśli to konieczne.

Małopolskie>Nowy Sącz

4 Ostatnio edytowany przez Jacis (2013-09-25 18:46:32)

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Ja mam głowice po regeneracji :) Razem z ustawionymi luzami zaworowymi. I identycznie chodzi jak twoja YZ-ka więc myślę, że tak powinien chodzić. Chyba, że coś jeszcze pada. Np. sterownik ;> ? ?


Przed chwilką oglądnąłem parę filmików z odpalaniem i wszystkie chodzą tak samo. Więc chyba nie ma czego się bać ;)

5

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Jak się nie znasz to napisz do kogoś z okolicy gdzie serwisuje sprzęt, zapłać i się dowiesz co w trawie piszczy bo filmiki z yt o niczym nie świadczą

6

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Nie odpalasz go zgodnie z tym jak sie powinno odpalac takie sprzety, tylko tak z buta jak dwusuwa? Gdybys ustawil tlok przed kopnieciem, odpalilby na pierwszego.

Jezeli wymienilies filtr oleju, zrob ogledziny, czy nie ma w nim opilkow aluminium lub stalowych. Jezeli masz watpliwosci w jakim stanie jest lancuszek rozrzadu (rozciagniecie) to mozesz to latwo sprawdzic wykrecajac napinacz lancuszka w taki sposob, zeby sie nie wysunal. Po stopniu wysuniecia bolca do napinania okreslisz jak mocno zuzyty jest lancuszek. Film jak to zrobic mozna znalezc na youtubie (zdaje sie gosc skladal silnik quada YFZ 450).

Pamietaj, ze Yamaha ma to do siebie, ze od poczatku do konca chodzi cicho i prawidlowo, a jak cos sie ma rozleciec, to odrazu. To nie ktm, ze bedzie gruchal jak walizka narzedzi zrzucana ze schodow.

Warto tez sprawdzic luzy zaworowe, czas operacji miesci sie w 30 min wraz z demontazem i montazem zbiornika, a daje duzo spokojniejsze mysli.

Jezeli moto przestanie schodzic z obrotow, lub ma duza dziure po dodaniu gazu nie jezdzij - zajmij sie gaznikiem, bo mozesz wypalic gniazda przez zly sklad mieszanki.

Szczerze to nie mam pojecia, jakie sa koszty serwisowe jezeli chodzi o uslugi - wiekszosc staram sie robic we wlasnym zakresie. Mam wr 450 f z 2004, silnik ten sam, inny rozrzad, skrzynia i zaplon.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

7

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Odnośnie odpalania, to z tego co się doedukowałem, powinienem ustawić tłok w pozycji najwyższego sprężenia, następnie wcisnąć odprężnik, przesunąć kopką o jeden ząbek, wrócić kopką do góry i wtedy kopnąć. Dobrze wyczytałem?

Jeśli chodzi o zawory to mam kolegę, który ma szczelinomierz i ustawiał zawory w swoim aucie. Myślę, że z jakimś dobrym tutorialem damy sobie rade i je sami wyregulujemy.

Co do gaźnika, mam jeden problem: nie mogę znaleźć żadnych regulacji oprócz ssania i jednego pokrętła. Poniżej daje zdjęcia gaźnika z obu stron i gdyby ktoś mógłby pokazać mi gdzie jest regulacja, byłbym wdzięczny. Wtedy w manualu powinienem znaleźć jak go wyregulować, choć po 8 latach informacje z instrukcji mogą trochę mijać się z rzeczywistością.
[url=http://zapodaj.net/86c8f0ef1a4a1.jpg.html]Strona 1[/url]
[url=http://zapodaj.net/def22f8ec61b9.jpg.html]Strona 2[/url]

Dzwoniłem do serwisu w mojej okolicy. Pan poinformował mnie, że za około 400zł może wyregulować gaźnik i zawory oraz sprawdzić kompresje. Spytałem czy jest w stanie sprawdzić kondycje tłoka, pierścieni i cylindra, powiedział, że może określić ich stan na podstawie kompresji. No i tutaj jest moje kolejne pytanie, czy to wiarygodna metoda no i czy da się jakoś inaczej sprawdzić zużycie tych elementów wykluczając rozbieranie silnika.

Małopolskie>Nowy Sącz

8

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

pod spodem :) regulacja składu mieszanki. Ustawianie zaworów jest proste. Tak co do posługiwania się kopniakiem dobrze wyczytałeś :)

Sherco st300  Cabestany Replica

9

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Maniecki106 napisał/a:

No i tutaj jest moje kolejne pytanie, czy to wiarygodna metoda no i czy da się jakoś inaczej sprawdzić zużycie tych elementów wykluczając rozbieranie silnika.

To jest żadna metoda. Może w samochodach to się sprawdza, ale nie w motocyklach wyczynowych.
Tutaj moc i odpalanie będzie w porządku do puki tłok lub zawór nie jeb...
Zobaczymy też jak wyjdzie sprawdzenie ciśnienia z autodekompresatorem.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

10

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

u mnie husqa chodziła, miała zajebistą kompresje, a jak zdjąłem cylinder to się okazało, że jest przytarty, a tłok się już prawie kruszyć zaczął. Jakbym nie zdjął cyla to bym musiał sobie teraz nowy nicasil fundować...

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

11

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Ok, rozumiem, że sprawdzanie kompresji dużo nie powie. No to co w takiej sytuacji robić? Za niedługo zima, więc może zainwestować w komplet uszczelek i rozebrać silnik samemu? Czy lepiej wybulić 400pln i jeździć aż coś wysiądzie? Może jakieś inne rozsądniejsze możliwości?

Małopolskie>Nowy Sącz

12

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Zobacz pw i sprawdź opłacalność przeglądu.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

13

Odp: Yamaha YZ 450 - co i jak po zakupie

Co do odpalania - zle wyczytales. YZ 450F ma automatyczny dekompresator - nie masz zadnej mozliwosci recznego go wcisniecia. Ta dzwignia przy sprzegle na jeden palec (lub przy gazniku, nie pamietam gdzie ja masz) to jest hot start - przydatny po glebie i przy odpalaniu na cieplo.
Co do ustawiania tloka i cofania kopnika bez zmian.

Stanu tloka nie da sie okreslic po kompresji, najwyzej okreslisz, czy motocykl jest skrajnie zuzyty lub w stanie od w miare do bardzo dobrego. Niemiarodajne.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]