Jak już jesteśmy przy temacie łożysk - co powiecie o łożyskach hybrydowych albo całoceramicznych?
Jak w linku poniżej lub u nich na stronce internetowej.
Jest jakaś ich cecha, która przekreśla ich zastosowanie w silniku?
[url]http://allegro.pl/lozysko-hybrydowe-s-693-2-rs-ceramiczne-kulki-i3549464527.html[/url]
Wklejam opis z aukcji - wiadomo same ochy i achy...
"Łożyska hybrydowe
Bieżnie tego typu łożysk są stalowe (stal chromowa lub nierdzewna), a kulki ceramiczne. Materiałem na kulki najczęściej jest azotek krzemu. Koszyczek łożyska wykonany może być z materiałów tj. PTFE, nylon, PEEK lub stal nierdzewna w zależności od zastosowania.
Główne zalety tego typu łożysk to:
wysoka prędkość obrotowa,
niskie opory toczenia,
małe zapotrzebowanie na smar,
niska waga kulek (2,5 krotnie lżejsze od stalowych),
wysoka precyzja,
cicha praca,
wydłużona żywotność (co najmniej 5 krotnie).
Maksymalna prędkość to 400.000 obr./min.
Łożyska hybrydowe stosowane są w przemyśle:
maszynowym (np. wrzeciona)
elektoronicznym (np. napędy komputerów)
sporotwym (np. rowery, rolki)
medycznym (np. stomatologia)
i innych"
www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08