1

Temat: Łożyska wału smr 570

Witam! Mam pewien problem, mianowicie kompletuję powoli części do remontu mojej husqi i nie wiem jakie są oznaczenia łożysk na wał tj. luz itp. Wszystko by było ok gdybym miał silnik już w kawałkach, ale niestety jeszcze nie mam. Jedyne co wiem to to, że rozmiar łożysk wynosi  30x72x19mm nr katalogowy (  8000 28182  ). I teraz nasuwa się pytanie, kupować OEMowskie łożyska czy iść do hurtowni i kupić coś skf'a, albo np. fag'a? Orientuje się ktoś jaką mniej więcej cenę mają takie łożyska ( w hurtowni )?

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

2

Odp: Łożyska wału smr 570

wpierw dowiedz się jaki to typ łożyska a potem możesz się orientować ile takowe kosztuje w sklepie jeśli to będzie zwykłe kulkowe to podejrzewam że w granicach 50 zł sztuka (takie lepsze) jeśli rolkowe to od 100 zł wzwyż łożyska na pewno musza być z luzem c3. Jako ciekawostka dodam że do mojego husaberga większość łożysk kupiłem zamienniki w hurtowni i zapłaciłem koło 500 zł jeśli bym kupował oem było by to na pewno grubo ponad 1000 zł także przynajmniej w przypadku husaberga się opłaca; husqvarny nigdy nie miałem ani nie remontowałem więc na ten temat wypowiedzieć się nie mogę. Co do trwałości zamienników zbyt wiele napisać nie mogę gdyż jak na razie zrobiłem 5 mth więc trudno napisać czy lepsze czy gorsze czy różnicy nie ma. Jestem zdania że jeśli łożysko jest dobrej firmy bez jakiś wad fabrycznych (które zdarzają się nawet w łożyskach oem) powinny pochodzić tyle samo co oryginał

3

Odp: Łożyska wału smr 570

Dzięki za odp. Już chyba wszystko wiem. Jakby ktoś w przyszłości potrzebował to łożyska w Smr 570 są takie same jak w:

Husqvarna Te 350 1990 - 1995
Husqvarna Te 400 2001 - 2004
Husqvarna Tc / Te 510 1987 - 1990
Husqvarna Smr 570 2001 - 2004
Husqvarna Tc 610 1991 - 1995
Husqvarna Tc 610 1998

Oznaczenie łożyska to 6306c3, rozmiar 30x72x19.

Dopiero zagłębiam się w temat Husek i jedna rzecz w nich jest za***ista, większość części silnikowych jest taka sama i można je adaptować z innych modeli, nawet z tych bardzo starych.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

4

Odp: Łożyska wału smr 570

jakbyś potrzebował lepszych łożysk np timken, nsk, fag itp to chętnie pomogę i sprawdzę ceny ;) w razie czego pisz na PW

Two Worlds, One Bike

5

Odp: Łożyska wału smr 570

Głównie poleca się łożyska NTN i KOYO lecz w przypadku łożysk NTN proszę zwrócić uwagę na miejsce produkcji łożyska (podane na opakowaniu) bo od jakiegoś czasu produkuje się je w chinach i jakość podobno spadła.
Z tego też powodu bałem się kupować łożyska OEMowskie bo jak wiadomo Honda korzysta właśnie z NTNa i bałem się że dostane chińszczyznę

6

Odp: Łożyska wału smr 570

Ja do swojej kupiłem Skf'y. Za dwa łożyska zapłaciłem równo 100zł, na uszczelniacze jeszcze czekam. Za dwa uszczelniacze Corteco zapłaciłem 40zł.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

7 Ostatnio edytowany przez toivias (2013-09-30 21:58:06)

Odp: Łożyska wału smr 570

Jak już jesteśmy przy temacie łożysk - co powiecie o łożyskach hybrydowych albo całoceramicznych?
Jak w linku poniżej lub u nich na stronce internetowej.
Jest jakaś ich cecha, która przekreśla ich zastosowanie w silniku?
[url]http://allegro.pl/lozysko-hybrydowe-s-693-2-rs-ceramiczne-kulki-i3549464527.html[/url]
Wklejam opis z aukcji - wiadomo same ochy i achy...
"Łożyska hybrydowe
Bieżnie tego typu łożysk są stalowe (stal chromowa lub nierdzewna), a kulki ceramiczne. Materiałem na kulki najczęściej jest azotek krzemu. Koszyczek łożyska wykonany może być z materiałów tj. PTFE, nylon, PEEK lub stal nierdzewna w zależności od zastosowania.
Główne zalety tego typu łożysk to:
wysoka prędkość obrotowa,
niskie opory toczenia,
małe zapotrzebowanie na smar,
niska waga kulek (2,5 krotnie lżejsze od stalowych),
wysoka precyzja,
cicha praca,
wydłużona żywotność (co najmniej 5 krotnie).
Maksymalna prędkość to 400.000 obr./min.

Łożyska hybrydowe stosowane są w przemyśle:
maszynowym (np. wrzeciona)
elektoronicznym (np. napędy komputerów)
sporotwym (np. rowery, rolki)
medycznym (np. stomatologia)
i innych"

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

8 Ostatnio edytowany przez Qbol (2013-09-30 22:27:29)

Odp: Łożyska wału smr 570

Maksymalna prędkość obrotowa łożysk ceramicznych które podałeś w linku to 6000 obr/min. Hybrydowe natomiast mogą pracować z większymi prędkościami. Nie wiem czy warto inwestować w takie łożyska. Mają one większą trwałość bo obecność nawet jednej kulki ceramicznej sprawia, że wygładza ona bieżnie łożyska za sprawą swojej twardości. Wydaje mi się, że najlepiej zainwestować w sprawdzone klasyczne łożyska np. SKF itp.

KTM SMC 660

9

Odp: Łożyska wału smr 570

Tutaj masz te o których wyżej wspomniałem, nie te do 6tyś obr/min [url]http://www.ceramit.pl/lozyska.html[/url]

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

10

Odp: Łożyska wału smr 570

toivias napisał/a:

Tutaj masz te o których wyżej wspomniałem, nie te do 6tyś obr/min [url]http://www.ceramit.pl/lozyska.html[/url]

Łożyska całoceramiczne odpadają bo nie mają koszyczka a to sprawia, że obciążenia nie są rozkładane równomiernie bo kulki mogą się przemieszczać względem siebie.  Uważam, że najrozsądniejszym wyborem z pośród tych innowacyjnych które zaproponowałeś są łożyska hybrydowe. Jeśli chodzi o łożyska wykonane w całości z ceramiki to ciekawe jak wygląda ich osadzanie w korpusie. Ceramika ma bardzo małą rozszerzalność cieplną przez co podczas pracy silnika może znacznie zmieniać się pasowanie łożysko - korpus. To ostatnie zdanie to moje przemyślenia. Ja dla świętego spokoju nie stosowałbym takiego :P .

KTM SMC 660

11

Odp: Łożyska wału smr 570

Qbol napisał/a:
toivias napisał/a:

Tutaj masz te o których wyżej wspomniałem, nie te do 6tyś obr/min [url]http://www.ceramit.pl/lozyska.html[/url]

Łożyska całoceramiczne odpadają bo nie mają koszyczka a to sprawia, że obciążenia nie są rozkładane równomiernie bo kulki mogą się przemieszczać względem siebie.  Uważam, że najrozsądniejszym wyborem z pośród tych innowacyjnych które zaproponowałeś są łożyska hybrydowe. Jeśli chodzi o łożyska wykonane w całości z ceramiki to ciekawe jak wygląda ich osadzanie w korpusie. Ceramika ma bardzo małą rozszerzalność cieplną przez co podczas pracy silnika może znacznie zmieniać się pasowanie łożysko - korpus. To ostatnie zdanie to moje przemyślenia. Ja dla świętego spokoju nie stosowałbym takiego :P .

Ja prawdopodobnie też będę kupował "zwykłe" łożyska ale tak w ramach zaspokojenia własnej ciekawości zapytałem o te ceramiczne.
Z resztą jak będę na etapie kolekcjonowania łożysk do swojego gruza, to wyślę im zapytanie o łożyska wału (Nie są one najmocniejszą stroną husaberga), ciekawe co odpiszą.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08