1

Temat: TE TC SMR - rozrusznik

prace nad cylindrem w trakcie(za malo czasu), a tym czasem mam pytanie odnosnie rozrusznika.

rozrusznik kreci jak szalony gdy nie ma swiecy. w momencie wsadzenie manometru do  pomiaru kompresji zatrzymuje sie i nie ma sily. zakreci kawlaleczek a ptem juz tylko strzela przy baterii jak na rozladowanym aku i caly rorusznik az parzy z goraca.

podpiety aku od RSVR (czyli litrowe v2 z pradem rozruchu 180) i to samo.

rozrusznik zawieziony do specjalistow albo 'specjalistow' a tu twierdza ze w srodku OK.

wtf wiec?


wg mnie ewidentnie nie ma sily rozrusznik.

wczesniej bylo tak ze moto palilo albo za pierwszym razem albo po np popchniecu moto na biegu w przod i tyl ale z kolejnymi probami coraz gorzej. w koncu palic trzebabylo z pychu w polaczeniu z naciskaniem startera.


jesli jest ktos z lodzi lub lodzkiego to bym zawiozl rozrusznik swoj i wsadzilby do siebie czy dzieje sie to samo?
moge nawet wyslac gdzies dalej

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

2

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

Auto deco się nie zacina?
Nie wiem czy to ma wpływ ale może tłok się źle ustawia po zgaszeniu silnika. Jednak to też chyba byłoby związane z dekompresatorem.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

dekomp blokowalem kawalkiem papierka aby zmierzyc kompresje

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

4

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

Rozrusznik nie wiem czy zakręci silnikiem jak mu zablokowałeś dekomprestor.
Po to on jest aby rozrusznik dał radę zakręcić.
Jest różnica przełamać 8barów a 12-13 barów

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

ale baterie podlaczylem od V2 litrowego
180a rozruchu. nie ma to znaczenia?
czy sila rozrusznika zalezy od mocy baterii?

a tak btw to autodekomp w husce jest wlaczony gdy jest odchylony w lewo czy gdy jest na wprost?

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

6

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

Bateria nie ma nic do tego.
Silnik ma swoją moc, swój moment obrotowy i większym akumulatorem nie dodasz nagle 500Watt silnikowi.
Wręcz nawet możesz go spalić takimi przeciążeniami.

Dekompresator jest wtedy włączony kiedy otwiera zawór wydechowy.
Może poczytaj troszkę o tym po necie bo widzę, że zamiast naprawiać to ty możesz sobie zaraz uszkodzić tą swoją husqvarnę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

:D
wiem o co chodzi z otwieraniem zaworu autodeko:)
chodzi konkretnie w husce. widzialem jak dziala. zwyczajnie nie bylem w garazu od tygodnia z braku czasu i zbieram info.
w xr np dzialal inaczej niz tu. pytalem raczej w jakiej pozycji otwiera zawor?
patent z papierkiem polecil mi Maniek
nie martw sie. dam sobie rade ;)

dzieki za troske.
natomist rzeczywiscie nie znam sie na pradzie prawie wogole.
pzdr

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23

8

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

W skrócie jeżeli masz kopniaka to do takich testów używaj kopniaka.
Szkoda rozrusznika, instalacji, aku i jeżeli jest to sprzęgiełka jednokierunkowego.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: TE TC SMR - rozrusznik

to tez wiem. :)
ale wlasnie nie ma kopniaka..

na razie rozrusznik i tak musi poczekac az zloze wszystko do kupy

pzdr

"Nie ma boga. Jest Mmmmotór!"
KTM SMR450 '13 #23