1

Temat: płyn hamulcowy

Cześć.

mam xt600 i jak większość użytkowników byłem mało zadowolony z hamulców- zacząłem więc od zmiany płynu na nowy by lwyeliminować jakieś zapowietrzenia itp.

I teraz się zaczęło.
Kupiłem DOTa zgodnego z zaleceniem do Yamaszki i...
najpierw zagotował mi się przedni hebel zaciskając tarczę na amen.
a kilka dni później tylni.

Oczywiscie pospuszczałem płyn, zaciski puscily i bez hebli dojechalem do domku.

Zadzwonilem do faceta od ktorego motocykl kupilem i powiedzial mi ze zastosowal on jakis plyn hamulcowy do motocykli crossowych ktory gotuje sie przy wyzszych temperaturach.

I teraz pytanie: kojarzycie cos takiego?
jakiego dota wy uzywacie no i czy rzeczywiscie to tylko kwestia plynu?


dzieki i pozdrawiam
michal

"Jak dla mnie możesz sobie ich k**** kupić nawet 15 i żadnego nie umieć odpalić"

2 Ostatnio edytowany przez maciejwra (2010-02-26 11:42:17)

Odp: płyn hamulcowy

kup RBF600 motula i nie będzie problemu, choć to moż nie być wina tylko płynu...

SMR 505

3

Odp: płyn hamulcowy

5,1 dot jesli kretyn zalał 5 masz komplet pomp i zacisków do naprawy...

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

4

Odp: płyn hamulcowy

A co masz napisane na zbiorniczku? Jak masz info żeby lać wyłącznie płyn mineralny to jak nalałeś syntetyka to się mogły wysrać uszczelki, popękać, poparcieć i narobić syfu w układzie. Nie zawsze można lać 5.1 a tym bardziej RBF. W większości starszych sprzętów na pompie masz wytłoczone USE ONLY DOT4 np. albo USE ONLY MINERAL BRAKE FLUID i wtedy nie pozostaje nic innego niż dobry DOT4 o podwyższonej temp. wrzenia.

5

Odp: płyn hamulcowy

wymieniając płyn, nie przesadziłes z jego ilością?
czy klocki też zmieniałeś?

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

6

Odp: płyn hamulcowy

z ilością trudno przesadzić, leje się do pełna i odpowietrza więc tzw 100% normy w obiegu, masz rację z klockami , nowe mogą być grubsze od innych nowych i ocierać (nawet ktoś na forum miał taki przypadek) co zagotowuje płyn i prowadzi do szczękościsku

7

Odp: płyn hamulcowy

na zbiorniczku jest MIN  i  MAX   i tego należy się trzymać ( a nie  tzw 100% normy w obiegu)
dla własnego i innych zdrowia i bezpieczeństwa

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

8

Odp: płyn hamulcowy

no tak ale wpływ na ciśnienie i ewentualne blokady koła ma płyn w pompce i o te 100% mi chodziło, min max jest dla zapasu z którego pompka pożycza w razie potrzeby/ścierania klocków

9

Odp: płyn hamulcowy

Dzięki za odpowiedzi.

Mam napisane "lej dot 4" i tak zrobiłem. Kupiłem na orlenie nie przejmując się zbytnio.
Jak zaczęły się przygody to zadzwoniłem do byłego właściciela i powiedział, że też miał taki problem i polecili mu jakiś inny płyn w sklepie motocrossowym i rzeczywiscie- dopoki nie zmienilem oleju i jezdzilem na tym na ktorym on zalał było wszystko okey.

po wymianie zrobiłem z 200km więc może nie zniszczylem wszystkiego.
dzis rozkladam heble na czesci pierwsze zgodnie z manualem umieszczonym przez jednego z uzytkownikow i oczyszcze wszystko.

Generalnie heble w XT mnie denerwuja wiec przy okazji zmienie oploty na stalowe itp.

CROSS jak mam napisane 4 dot to moge zalac 5.1?

Poradzcie co byscie zrobili po prostu na moim miejscu bo nie mam co lac drugi raz tego samego...

"Jak dla mnie możesz sobie ich k**** kupić nawet 15 i żadnego nie umieć odpalić"

10

Odp: płyn hamulcowy

no ja tak zawsze robie czy to beringer brembo czy magura pisze 4 leje 5.1 i nigdy problemów nie miałem obydwa te płyny sa na tej samej bazie wiec moim zdaniem nie ma róznicy dla hebli poza innym punktem wrzenia.. moze stare pompy tego nie toleruja ale w zyciu nie słyszałem zeby komus sie cos stało po zalaniu 5.1 i pamietaj przedewszystkim 5.1 a nie 5 bo zabijesz wszystko

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest