Temat: Slizgające się sprzęgło antyhoppingowe
Dzisiaj do swojego ktm założyłem sprzęgło antyhoppingowe. Jednak efekt jest taki że podczas przyśpieszania sprzęgło się ŚLIZGA i nie ma takiej mocy jak powinien mieć.
Jak sobie z tym poradzić?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Slizgające się sprzęgło antyhoppingowe
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dzisiaj do swojego ktm założyłem sprzęgło antyhoppingowe. Jednak efekt jest taki że podczas przyśpieszania sprzęgło się ŚLIZGA i nie ma takiej mocy jak powinien mieć.
Jak sobie z tym poradzić?
Jakie sprzęgło?
no własnie nie wiem jakiej jest firmy
wygląda tak:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/163/jw7z.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Wygląda na aptc adler. pomierz sprężynki i porównaj z oryginałem...tylko trzeba wiedzieć kto faktycznie jest producentem :), czy wkładałeś podkładki na sprężynki?
To mogę dać sprężyny od starego sprzęgła ktm?
w komplecie miałem tylko 4 podkładki pod 4 sprężyny. Nie da się nie zamontować sprężyn bez tych podkładek.
to chyba nie APTC...szukaj na koszach producenta
dzisiaj caly dzień spredziłem na regulacji tego sprzęgla i nic. Jak się ślizgało tak się ślizga.
Ogólnie wyglada to tak ze tarcze dociskają 4 sprężyny (tak jak w normalnym sprzęgle) i dajac pod nie podkladki 2,4mm zeby docisnąć tarcze nic to nie zmieniło.
Między koszem wewnetrznym a zewnetrznym również sa 4 waskie spręzynki ktore odpychaja tarcze sprzegla tak zeby byly luźne.
Wyciągnąłem 2 z 4 tych małych sprężyn żeby zobaczyc jaki będzie efekt i było troszkę lepiej ale przy redukcji koło już się lekko blokowało.
Jak to dziadostwo wyregulować bądz ustawić?
Temat zgłębiony. To sprzęgło ma pasywną kontrolę trakcji wiec zapobiega uślizgiwaniu się tylnego koła podczas gwałtownego przyspieszania. Reguluje się to podkładkami zakładanymi na sprężyny aby dostosować ten efekt pod siebie. Można też zakładać twardsze "tuningowe" sprężyny aby zminimalizować ten dziwny efekt jak dla mnie.
Może ktoś się orientuje gdzie kupić zestaw 4 sprężyn do sprzęgła APTC-Adler?
sprzęgło ma numer katalogowy 59032000200
W tym sprzęgle twardość sprężyn reguluje się podkładkami.
Powinieneś mieć kilka rodzajów ich w zestawie, malutka i ona zmniejsza napięcie o -1mm bez podkładki masz zero i potem taka średnia 1mm i grubsza 1,5mm zazwyczaj one są dawane w zestawie.
Zmieniając napięcie sprężyn zmienia sie praca sprzęgła. Np podczas startu czy redukcji.
Jak się ślizga wewnętrzne sprężyny dajesz podkładki - a zew +
[url]http://shop.bergos.de/product_info.php?info=p524_Kupplungsfedersatz-fuer-APTC-Adler-Antihoppingkupplug.html[/url]
Tylko to masz na 3 sprężyny ale jak widzisz są 3 rodzaje podkładek.
do tego juz doszedłem ale dzieki. teraz szukam zestawu sprezyn do tego sprzęgła bo może te juz sa wyrobione.
gdzie szukać kompletu sprezyn? ja mam 4 duze sprezyny i 4 male.
dzisiaj troche pojezdziłem na torze i w zakretach to spisuje sie super bo na wyjsciu jak dodam gazu to nie da sie przesadzic ale na prostej to tragedia. nie da sie jechac na maxa.
Dobra znalazłem do tego sprężyny 59032005100
Ale chodzi o to że się nie spotkałem z "twardszymi" sprężynami wszystko robisz podkładami.
MudAndTracker też kiedyś pisał na forum i kombinował z ustawieniem sprzęgła :) może ci pomoże
Sprężyny pewnie są już wyrobione bo jak dałem podkładki 2,4mm to się ślizga przy przyspieszaniu a jak dałem 4,8mm to już nie było można wcisnąć sprzęgła bo sprężyna była tak napięta że już się nie uginała.
Znalazłem numer katalogowy sprężyn 59032005100 więc kupię nowe sprężyny i zobaczymy. Oczywiście podkładki też kupię 59032006200 nie ma ich niby w ktmsklep ale sa w rozmiarze
12,5X20X1
12,5X20X2
12,5X20X2,5
A małe sprężyny maja numer 59032004200
Ogólnie jest to sprzęgło APTC z katalogu power parts więc wszystkie części dostępne u dilera ktm
Sprawa rozwiązana. Kupiłem nowe sprężyny i 2 grubsze przekładki sprzęgłowe i sprzęgło już się nie ślizga przy przyspieszaniu
Sprawa rozwiązana. Kupiłem nowe sprężyny i 2 grubsze przekładki sprzęgłowe i sprzęgło już się nie ślizga przy przyspieszaniu
Masz moze jakis nr katalogowy tych grubszych przekładek ? Walcze ze swoim od tygonia. Zamowiłem tarczki w ktmie przyszły mi o grubosci 1.8mm jak do orginalnego sprzegła. Co do przekładek w orginale rowki sa kwareatowe a ja mam okragłe. nie moge sie wpasowac zczesciami. Potrzebuje konktretny namiar na grubsze przekładki lub tarczki. Bo strasznie sprzegło slizga mimo podkładek pod sprężynami zewnetrznymi... :(
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Slizgające się sprzęgło antyhoppingowe
Wygenerowano w 0.037 sekund, wykonano 78 zapytań