31

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Guti napisał/a:

takim starym, manometrem który jest na wcisk zmierzylem komprezje i wypluło 9 bar... teraz drapie sie po glowie i nie wiem czy robierac czy co..

Kumpel mi wlasnie mowi zeby sie dowiedzial czy moje moto ma cos takiego jak "autodekompresator" co to w ogole jest?

Auto deko to pewnie masz.
Poniżej jakiś tam obrotów automatycznie uchylony zawór wylotowy.

Mi to wygląda na cuś z iskrą. Może za mała albo nie wtedy kiedy trza.
Najlepiej jak byś podmienił modół cewkę uzwojenia itp tylko tak jakoś nie wszystko na raz.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

32

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Tez bym chcial to wszystko podmienic, lecz nie mam skad tego wziasc..
Nie rozumiem działania tego autodekompresatora. składałem silnik i nie widzialem niczego takiego, poza dzwigienka na kierze którą sie uchyla zawór wydechowy.
Lecz mechanik który jest zajebany robota po uszy powiedzial ze i tak przy 9 barach powinien silnik odpalac.
Myslalem że jakies pojecie o swoim moto mam, lecz okazuje sie ze jestem laikiem..

HUSQVARNA TE 450.

33

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Myśle że możesz założyć że masz auto deko bo wygląda że wszystkie mają

Jest to zamontowane na wałku rozrządu na zaworze wylotowym od strony sprzęgła. Generalnie zasada działania prosta. Obroty poniżej np 200 zawór uchylany przez krzywkę jak obroty wzrosną to krzywka w wyniku siły odśrodkowej przesuwa się , nie trafia już w swoje miejsce i zawór nie jest uchylany.


Jak byś potrzebował to mam na zbyciu uzwojenia

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

34

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Są dwa rodzaje dekompresatorów:
manualne - czyli masz na kierze dźwigienkę która połączona jest linką z głowicą i nią otwierasz zawór w celu zmniejszenia kompresji do odpalenia silnika
automatyczna - na wałku rozrządu masz taki mechanizm odśrodkowy ze sprężynką i mały wałeczek który poniżej pewnych obrotów się "wysuwa" i otwiera zawór wydechowy. Jak obroty rosną to mechanizm ten chował wałeczek i zawór otwierany jest tylko przez kształt krzywki.

Przez to, że otwiera Ci się automatycznie zawór wydechowy nie zmierzysz właściwej kompresji.

Poniżej taki mechanizm w DRZ po lewej masz właśnie ten auto deko
http://rickpiper.cbfsim.org/images/Dscf1045.jpg

Na tej fotce (KTM) ładnie widać ten mechanizm.
https://lh3.googleusercontent.com/-wxvfxhlDuNs/Ud0_ekQewXI/AAAAAAAAGJo/Yj06H6r5u7I/w1276-h718-no/20130710_130137.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

35

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Głaz mi spadł z serca... mam takie cos na wałki wydechowym. z malutką sprezynka, w sumie nigdy nie dumałem zbyt wnikliwie do czego to służy. Czyli wychodzi na to ze kompresja powinna byc wporząsiu.

Dzis jeszcze raz zwale pokrywe magneta i odkrece magneto, lecz pierw musze od Plastra220 pozyczyc sciagacz. Dobrze ze od ktmów pasuje ;) 
Nie poddam sie w poszukiwaniach.

HUSQVARNA TE 450.

36 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2013-08-12 19:17:23)

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Padnięty moduł czy przestawiony zapłon mało prawdopodobne ...

Jeżeli jest iskra moduł w 99 % sprawny
Przestawione magnesy raczej nie ma takiej opcji .
Jedynie przestawiony czujnik położenia wału ale to zależy od budowy zapłonu a z tego co mi się kojarzy to w TE450 czujnik hala jest przykręcony do dekla dwoma śrubami i nie mamy możliwości regulacji a jeżeli jest uszkodzony to wcale nie będziemy mieć iskry

Więc ja bym się przyjrzał gaźnikowi i świecy ...
Mówisz że na zakręconym kraniku odpalił a na odkręconym już nie i tak jak by go zalewało .
Zrób taki jeszcze jeden mały test zakręć te paliwo i kręć rozrusznikiem i słuchaj co się dzieje  czy próbuje załapać (lub też czy odpali)
Może go po prostu zalewa ?
A świeca jest mokra czy sucha ?
Może ma przebicie ?

Koc na głowę i silnik  lub motocykl do ciemnego pomieszczenia i odpal na wykręconej świecy z uziemieniem zobaczysz czy gdzieś nie skacze iskra.

Guti napisał/a:

Dzis zbiore w sobie ponownie sily i zleje olej, i zajrze do magneta i zobacze co tam słychac. Jesli wszystko ok, to wyliże wszystko benzyna ekstrakcyjna i zobacze jaki efekt.

Nie musisz spuszczać oleju za każdym razem moto połóż na boku i odkręć dekiel

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

37

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Rozrząd na pewno ustawiony okej? Robiłem 4 sztuki TE 450 i każda po remoncie gadała z dotknięcia guzika, więc coś musiało umknąć. Z rzeczy błahych, które mogą wywołać coś takiego, to sprawdź dźwigienke dekompresatora na głowicy czy jest w dobrej pozycji. Przy zdjętej głowicy łatwo ją przestawić, tzn. tak, że przeskakuje za opór na obudowie głowicy i nie oowraca do położenia "neutralnego", w efekcie mamy cały czas uchylone zawory wydechowe - może to akurat to. Generalnie to musi być pierdoła, jeżeli silnik złożony prawidłowo. Usterka zapłonu bardzo mało możliwa, bo tam praktycznie nie ma się co zepsuć. Na zapych można spróbować, ale trzeba trzech chłopa :)

38 Ostatnio edytowany przez Guti (2013-08-13 12:09:54)

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Przyczyna znaleziona.

Zerwany klin na wale. tzn klin magneta..
Z pozoru błaha rzecz, lecz jak to w zyciu bywa, zerwana czesc klina znikneła.. kawałek znalazlem w magnecie, tzn taki strzęp, jak ostra koncówka igły. lecz wieksza czesc zagineła gdzieś.
Gdyby to był dwusów z suchym magnetem i uszczelniaczem na łożysku to nie byloby w ogole zadnego stresu.


Poradzcie co teraz począc?  wyciagac i rozpoławiac silnik i czukać igły w stogu siana?

A powod zerwania znam... moje rączki za slabo dokreciły magneto. teraz juz tylko bede to robic kluczem pneumatycznym u jakiegos mechaniora.

HUSQVARNA TE 450.

39 Ostatnio edytowany przez 751 (2013-08-13 12:22:28)

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Właśnie mi to wyglądało na iskrę nie tam gdzie trza.

Połóż moto i obadaj czy kawałki klina mogły gdzieś dalej polecieć. Pożycz od kogoś odsysacz i może odessiesz z kanału. Nie bardzo pamiętam ale tam jest chyba tak w miarę szczelnie. W karterze jest łożysko jedynie w stronę filtrów tych siatkowych mogło polecieć ( chyba ).

Co do dokręcania to są na to momenty ( 70 NM chyba)  a i klejem bym poprawił akurat tę śrubę bo to nie Tobie pierwszemu się odkręciło.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

40

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

bez bicia sie przyznaje ze uzyłem kleju lecz Nm bylo niecale 40 gdy dokrecalem, a nie moglem mocniej bo silnik mialem na stole. w ramie jest inaczej, bo mozna wrzucic bieg i sie zaprzeć. nauczka do konca zycia:) a co do tych 70Nm to boje sie ze sie gwint ukręci i bedzie źle, bardzo źle wtedy.

HUSQVARNA TE 450.

41

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Kawałki klina raczej nie zawędrowały daleko pewnie gdzieś być na magnesach na kole ale warto sprawdzić dokładniej.
A powiedz mi czy w tym silniku jest możliwość że z miejsca gdzie jest koło magnesowe montowane może dostać gdzieś dalej w głąb silnika np do skrzyni biegów jest tam jakiś większy kanał olejowy ?

Daj zdjęcie jak co .

Guti napisał/a:

Poradzcie co teraz począc?  wyciagac i rozpoławiac silnik i czukać igły w stogu siana?

.

Kiedyś wpadła mi mała podkłada ze ślizgu łańcucha rozrządu do silnika i niczym innym nie szło jej wyciągnąć żadnym drucikiem ,spuszczenie oleju też by nic nie dało .

Jest na to jeden prosty sposób postaraj się załatwić jakiś mocny i duży magnes ja mam taki w garażu z kombajnu kopalnianego jest wielkości pięści i dziada rękami nie oderwiesz od blachy no i aż strach się z nim zbliżać do metalowych części ;)

No i takim mocnym magnesem jeździsz od spodu silnika i będziesz słyszał czy coś się rusza i hałasuje w silniku jeżeli tak to bardzo łatwo takim magnesem wyprowadzisz dziadostwo przez aluminiowe kartery  ...

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

42 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2013-08-13 15:03:45)

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Guti napisał/a:

boje sie ze sie gwint ukręci i bedzie źle, bardzo źle wtedy.

Zasadna nr 1 gwintu na wale nie ukręcisz tak łatwo nie martw się o to prędzej objedziesz nakrętkę ;)
No i druga sprawa błąd że nie sprawdziłeś jak mocno trzyma ta śruba mając silnik w ramie .

751abb napisał/a:

Co do dokręcania to są na to momenty ( 70 NM chyba)  a i klejem bym poprawił akurat tę śrubę bo to nie Tobie pierwszemu się odkręciło.

Jedno dość mocne dokręcenie grzechotką wystarczy podczas pracy koło obracając się kontruje nakrętke

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

43

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

I/JG53_Pogo     tez wpadłem na pomysl z magnesem. I na szczescie mam takiego mocnego dziada ze strach przechodzic z nim w ręku przez metalowa futryne :D  Chcialbym tez czyms silnik przepłukać, nafta? olej napedowy?

HUSQVARNA TE 450.

44

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

Jak silnik w całości to chyba tylko przepłukać olejem silnikowym. Może jakimś rzadkim albo też wcześniej podgrzej jakoś ten olej żeby się rozrzedził. Bo to co wlejesz to w 100% nie wylejesz. Więc benzynę, naftę, wodę itd chyba sobie daruj.

Ogólnie fajnie, że doszedłeś do winowajcy i że nie jest to coś drogiego jak moduł czyś:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

45 Ostatnio edytowany przez Guti (2013-08-13 17:57:22)

Odp: Te450 nie chce odpalic, strzela.

po kiego grzyba w czwartek wszyscy maja wolne? ;/  koszt klina 8,40zł wysyłka 29zł ;|    wszystko pod górke.
a dorabiac chyba sensu nie ma.


Demczuk motocykle maja u mnie browara.

Chłop powiedział szczerze ze nie ma sensu zeby mi on to wysyłał, bo te wlasnie kliny on kupuje po drugiej stronie ulicy w sklepie z łozyskami itp. Mowi ze to jest standardowy rozmiar klina i nie ma co tutaj wydziwiac.

HUSQVARNA TE 450.