1

Temat: Interwały serwisowe

Propozycja, pytanie raczej do ludzi mających pojecie o serwisowaniu własnych sprzętów.
Duzo ludzi pyta o interwały serwisowe, moze by tak zrobic jeden temat główny "INTERWAŁY SERWISOWE" i podtematy na konkretne motocykle.
Może udalo by sie zrobic bazę ale z realnymi danymi a nie ze ktos gdzies slyszal od kogos ( jak ja z olejem w bergu co  dwa baki).
Zaoszczedzilo by to ludziom pytania i bladzenia. W sumie mysle tez o sobie, bo z checia bym sie zorientował co i jak z innymi sprzyntami trzeba czesto robic.

Fajnie jak by były zamieszczone nast dane:

Marka model i rok produkcji modelu (bez wiekszych zmian wpływajacych na wymiany ) np 93-2001
Wymiana oleju silnikowego - km/mth
Ilosc oleju
Nazwa uzywanego oleju
Wymiana oleju w skrzyni biegow
Ilośc oleju
Nazwa uzywanego oleju
Filtr oleju papierowy wymiana -km/mth
Filtr oleju siatkowy czyszczenie km/mth
Kontrola/regulacja zaworów-km/mth
Kontrola/wymiana tłoka-km/mth
Kontrola/wymiana łancucha nierządu -km/mth
Remont główny silnika-km/mth



Mysle ze kazdy grzebiacy swoj sprzet wypełni te dane bez problemu.
Zwłaszcza olej i zawory, ale w miarę możliwości.
Moge wypełnic pierwszy na ochotnika bo w czw  robilem oleum i zaworyw xr

HONDA XR600R PE04 93-2001

Wymiana oleju silnikowego - 2000 km
Ilosc oleju-2,3L
Olej BelRay Thumper Racing 15W50
Filtr oleju papierowy wymiana -co każda wymiane oleju
Filtr oleju siatkowy czyszczenie-co kazda wymiane oleju
Kontrola/regulacja zaworów- 2000 km
Kontrola/wymiana tłoka-50 tyś km
Kontrola/wymiana łancucha nierządu -25 tyś km
Remont główny silnika-50tyś km

Oczywiscie to tylko moja propozycja. Jak sie nikomu nie chce to nie musimy tego przeciez robic.

jol

2

Odp: Interwały serwisowe

HUSABERG FS 650 od 2004

Większośc danych pochodzi z serisówki

Wymiana oleju silnikowego - 15 mth lub 100L paliwa
Ilosc oleju- 1L
Filtr oleju - co 2 wymiany oleju
Kontrola/regulacja zaworów- 15 mth lub 100L paliwa
Kontrola/wymiana tłoka- 80-100 mth
Remont główny silnika- 200 mth
Olej Liqui Moly 10W60 4t

Sprawdzanie poluzowanych od wibracji śrub - co 20 minut jazdy :)

Dla zawodniczej jazdy, wszystkie okresy serwisowe są skróconeo połowę.

Husaberg FS 650

3 Ostatnio edytowany przez manio (2013-08-22 23:10:09)

Odp: Interwały serwisowe

Honda CRF450R 2013

- olej + filtr 3mth (650ml oleju)
- tłok 15 mth
- korba + tłok 30mth
Opcja raczej torowa bo producent nie przewidział innych warunków eksploatacji jak pełen ogień na torze...
edit:
Jestem po wymianie tłoka, 31mth tylko na torze(znaczy pełna dzida non stop). Tłok bez żadnych śladów zużycia, cylinder 0(zero)rys czy jakich kol wiek śladów, korba 100% ideał, zawory igła(nawet nie trzeba było regulować, w górnej granicy) W sumie spokojnie do 50mth mogło jeździć ale ponieważ w kpl. z motorem dostałem drugi tłok itd to wymieniłem.
Systematycznie zmieniam olej co 3mth i filtr powietrza po każdym dniu z offroadem.
Myślę że wymiana tłoka co 50mth i korby co 100mth jest jeszcze ze sporym marginesem bezpieczeństwa.

Miej wyjeb@ne, a bedzie Ci dane...
MANEY#101 RMPST
Bez Ciśnienia rally team

4

Odp: Interwały serwisowe

tlok 15mth??!!??!! do dupy z takim sprzetem

KTM EXC 520 2002r

Olej z filtrami co 10-15mth
W teorii 1,5l w praktyce 1,2-1,3l
motul 300V 10W40 lub 15W40
zawory co 2ga wymiane oleju
wymiana wg zuzycia
wymiana tloka 200mth+ (zalecam oryginal wisseco) taki mam i na takim tloku podaje 200mth+ (jak z innym nie wiem) 
wymiana korby wg zuzycia max co 2 tloki (u mnie po pomiarze wyszlo razem z tlokiem)
rozrzad wg zuzycia (co 2 sezony~200mth)
rozbieranie silnika na czesci pierwsze - zalecam raz w sezonie ze wzgledu na badziewne lozyska balansera. Jesli ktos ma dobry sluch i uslyszy zuzyte te lozyska to spokojnie 2 sezony

Podaje w praktyce. Serwisowka jest duzo bardziej rygorystyczna.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]