1

Temat: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

Witam Was drodzy rodacy. Nie przeglądałem już tego forum ze dwa. Zdziwiłem się, że mój profil jeszcze istnieje :D

Panowie sprawa przedstawia się tak, że nie jeździłem już na sm kawał czasu i ten stan zaczyna powoli odprowadza mnie od zmysłów  w związku z czym postanowiłem, że znowu kupuje sm. Myślę o smc ze względu na racjonalne przebiegi między serwisami no i przede wszystkim jeb...cie :D

Tylko powiedzcie bo nie miałem okazji zobaczyć go jeszcze na żywo a na zdjęciach nie mogę się dopatrzeć. Czy silnik jest przykręcony do łoża i to dopiero do ramy? W ogóle co było w tradycyjnej kołyskowej ramie złego, że porobili jakieś kratownicowe udziwnienia? Jakie właściwie z tego korzyści płyną?

Suzi DR-Z 400 SM > Niestety sprzedana i pluje sobie w zęby...

2

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

"Jeden silnik, jedna rama, wiele modeli – już w przypadku pra-LC4 spece z KTM-a na maksa wykorzystali zasadę zestawiania gotowych klocków, aby za każdym razem powstało z nich coś innego. Supermoto 690 SM po przeróbkach stało się funbike’em Duke. Z kolei w 690 Enduro większość rozwiązań technicznych jest identyczna jak w supermoto 690 SMC. We wszystkich czterech motocyklach zastosowano ten sam nowy, jednocylindrowy piec o pojemności 654 cm3, wyposażony we wtrysk paliwa. Sięgnięto też po tę samą ramę kratownicową.
W maszynie terenowej stanowi ona problem: z uwagi na dużą wysokość jednocylindrowca pomiędzy profilami kratownicy a grzbietem ramy nie ma dość miejsca na odpowiedni zapas paliwa. Umieszczenie zbiornika paliwa po zewnętrznej stronie ramy wymusiłoby szeroką pozycję kolan oraz wiązałoby się z dodatkową masą ulokowaną z przodu i u góry. Cechy te są wyjątkowo niepożądane w terenie. Rozwiązaniem okazało się małe przemeblowanie: zbiornik paliwa i airbox zamieniły się miejscami. Podczas gdy puszka z filtrem powietrza w 690 Enduro (oraz raz w bardzo zbliżonym konstrukcyjnie, lecz mającym 17-calowe koła 690 SMC) tkwi bezpośrednio nad cylindrem, paliwo chlupie blisko punktu ciężkości w tyle ramy. Jednak i tam jest defi cyt miejsca. Akumulator, amortyzator i wydech zostały szczelnie upchnięte. Wykorzystując zalety plastików, spece maksymalnie wykorzystali przestrzeń i uzyskali 12-litrowy zbiornik paliwa. Mimo że zbiorniki Duke’a i 690 SMC są nieco większe (13,5 l), wysiłek się opłacił. Mniejsze rozchylenie kolan i zdecydowanie większa swoboda ruchów są nagrodą za nieco mniejszy zasięg.
Zbiornik przesunięto maksymalnie do tyłu. Samonośna część monocoque z tworzywa sztucznego może pomieścić 12 l paliwa.
Nowy silnik 654 cm3 i kratownicowa rama są wspólne dla czterech nowych jednocylindrowców KTM-a.
Żeby nie rozpychać kolan, airbox powędrował między profile ramy."

3 Ostatnio edytowany przez Supaman (2013-07-22 20:48:19)

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

A to sobie cwaniaczki Austryjaczki sprytnie wykombinowali. Dzięki za cytat. Rozumiem, że silnik jest zainstalowany tak jak napisałem? On nie jest bezpośrednio do ramy przykręcony bez żadnej osłony żeby przy pierwszym dzwonku rozwalić blok o coś, nie wiem np. znak drogowy bo ja osobiście to mam słabość do walenia w znaki :D

Suzi DR-Z 400 SM > Niestety sprzedana i pluje sobie w zęby...

4

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

Jeszcze jeden cytat: "Austriacy postanowili przetestować najnowsze rozwiązania najpierw w sporcie, a gdy wszystko było OK, wrzucili rozwiązanie na linie produkcyjne. „690” ma fajnie wyglądającą grzbietową ramę kratownicową, spawaną z bardzo wytrzymałych rur ze stali chromowo- molibdenowej. Tylną jej część wykonano z aluminium. Od strony technicznej to żaden wypas, od stylistycznej – a jakże. Gdyby pod lupę wziąć wytrzymałość tego rozwiązania, okaże się, że klasyczne ramy z maszyn off-roadowych wyginają się przy niej jak wiotkie trzciny. Rzeczywiście, podczas jazdy górskimi drogami czy też podczas sprawdzianu na torze kartingowym sprawiała wrażenie niezwykle sztywnej."

5

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

Supaman napisał/a:

Rozumiem, że silnik jest zainstalowany tak jak napisałem? On nie jest bezpośrednio do ramy przykręcony bez żadnej osłony żeby przy pierwszym dzwonku rozwalić blok o coś

takiej wiedzy nie mam, może ktoś mądrzejszy się wypowie :)

6

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

Silnik jest podwieszony pod ramą.
Od dołu nic nie ma.
Jak zawadzisz o schody czy o krawężnik to rozwalisz kartery.
Są oczywiście osłony pod silnik metalowe i plastikowe takie same jak w enduro.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

Wiedziałem kto przyjdzie z pomocą :)

8 Ostatnio edytowany przez Supaman (2013-07-22 21:12:09)

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

PRELUDE2000 napisał/a:

"Gdyby pod lupę wziąć wytrzymałość tego rozwiązania, okaże się, że klasyczne ramy z maszyn off-roadowych wyginają się przy niej jak wiotkie trzciny.

O to też się bałem a tu proszę jaka miła niespodzianka.

Hacker no właśnie tu jest pies pogrzebany. Ja bez osłony metalowej nie wyjeżdżałbym z garażu, ale i tak nie ma jak rama pod spodem.

Suzi DR-Z 400 SM > Niestety sprzedana i pluje sobie w zęby...

9

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

Możesz też kupić osłonę która będzie wyglądać jak łoże silnika - taka dodatkowa rama pod silnik:
http://blog.outex.jp/images/690SMCRunderframeblackS.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: KTM SMC 690 R Konstrukcja ramy?

TA ciekawe rozwiązanie.

Suzi DR-Z 400 SM > Niestety sprzedana i pluje sobie w zęby...