Temat: Naprawa statorów (SEM) - gdzie i kto?
Pojawił sie mały problem, otóż po pomiarach okazało się, że w moim statorze oporność znacznie odbiega od ustawień jakie być powinny.
Byłem u szpeców, którzy przewijają różne silniki elektryczne i bla bla, ale nie chcą się podjąć takiego zadania.
Łatwo rozwiązać problem kupując stator ELECTREX'a, ale koszt w granicach 800-1000pln, więc póki co badam opcje nieco tańsze.
Do rzeczy w czym tkwi usterka:
przy pomiarze kabla czarnego do zielonego rezystancja w granicach 176ohm-170ohm-180ohm, zalezy od temperatury.
Informacje zaczerpnięte z husaberg.org: "Green-Black DC resistance is 168 + - 16.8 ohms.."
Więc mieści się w granicach normy.
Przy pomiarze czarny czerwony rezystancja w granicach 1800ohm-1850ohm, zaleznie od temperatury.
Powinno być: "Red-Black DC resistance is 3000 + - 300 ohms;"
Obecnie mam 2 cewki od strony czerwonego 'Charging coil' odsłonięte.
Taki sam stator używany był w KTM LC4 '98, part number w KTM'ie to 580.31.002.050 .
I w końcu sedno: czy zna ktoś jakiegoś magika, który mógłby się zająć moim statorem? Chciałbym uzyskać prawidłową rezystancje, nie wiem, czy ktoś podjąłby się przewinięcia cewek, czy tez inaczej załatwiłby sprawe.