1

Temat: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Witam
Jako, że myślę dosyć poważnie o SM, postanowiłem Wam tutaj trochę pospamować. Miałem już temat o Hondzie FMX 650, którą dużo osób odradza. Moją uwagę zwrócił także KTM. Wiem, że na forum dużo ich się przewinęło i w razie czego będę wiedział gdzie wołać o pomoc ;)
Mam kilka pytań dot. serwisu itp. rzeczy (jeśli jeszcze jakieś sobie przypomnę to dopiszę):
1. Jak wyglądają koszty eksploatacji? Co i kiedy trzeba robić.
2. Czy np. regulację zaworów trzeba robić w autoryzowanym serwisie? Jeśli tak, to czy gdzieś w okolicach Częstochowy jest taki serwis?
3. Co warto/trzeba zrobić po zakupie?
4. Co ile remont silnika?
5. Jakiego modelu szukać? Słyszałem tylko żeby był z szarym silnikiem.
6. Czy są jakieś rzeczy które lubią się psuć?
7. Na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie?
8. Jakie średnie spalanie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam

2

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Z tego co zauwazylem szukasz sprzętu do 8000. Daj sobie w takim razie spokój z LC4 za taką kwotę. Druga kwestia to taka, ze odp na wszystkie Twoje pytania były wałkowane wiele razy, więc wystarczy że poszukasz.

KTM 625 SMC

3

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Jeśli warto budżet mogę zwiększyć.

4 Ostatnio edytowany przez RADIZZLE (2013-07-06 09:59:34)

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Zależy o ile mozesz zwiększyć budżet , bo w miarę dobra sztukę juz za 11-12 znajdziesz.
Koszta eksploatacji beda zależały od tego jaka sztukę kupisz. Jeśli kupisz w miarę zadbany sprzęt to koszta beda w granicach rzeczy codziennej eksploatacji. W zależności jakie LC4 kupisz (625, 640, 660) zmienia sie częstotliwość serwisów . 640 jest najbardziej ucywilizowana wersja, a zarazem najsłabszą.
Co warto zrobic po zakupie?! Standardowe czynności wymiana oleju ,regulacja zaworow reszta podstawowych rzeczy związanych z codziennym uzytkowaniem. Dziwne pytanie co ile remont silnika, jak tego bedzie wymagał i zauwazysz nietypowe zachowanie. Musisz wiedziec o tym , ze silnik LC4 ma bardzo charakterystyczną kulturę pracy tzn w zasadzie jej nie ma bo brzmi jak sieczkarnia. Wiec dla osoby niemajacej wczesniej stycznosci z tym silnikiem moze byc ciężkie wylapanie ewentualnych usterek przy oględzinach. Kolejne dziwne pytanie ile pali :) jak chcesz jezdzic oszczędnie to kup sobie fiata 126p , a tak na poważnie to mi mniej więcej pali 6-7/100km. Bedzie ciezko znaleźć cos dobrego (deficyt), ale szukaj 625,660 maja większe pierdolniecie.

KTM 625 SMC

5

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

A jak jest z tą regulacją zaworów? Przyznam się, że nigdy tego nie robiłem. Zawsze jeździłem na 2-suwach. W jakimś warsztacie motocyklowym dają radę mi to zrobić? Najbliższego dealera KTM mam chyba w Łodzi.
Z resztą serwisowych czynności chyba dam radę? Jest coś w nich trudnego?
Właśnie tej pracy silnika trochę się obawiam. Mam nadzieję, że jacyś pomocni ludzie przy oględzinach się tu znajdą ;p Oczywiście nie za darmo.
Jest jakaś różnica pomiędzy szarym a czarnym silnikiem? Podobno szary jest wytrzymalszy?

6

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

masz ode mnie PW :)

Sherco st300  Cabestany Replica

7

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Ja? Nic do mnie nie doszło

8

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

tak ty

Sherco st300  Cabestany Replica

9

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

po co kolejny temat...?

KTM jest jak dziecko z ADHA wszędzie gdzie się pokarze robi furorę ale musisz ciągle przy nim chodzić...

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

10

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Zawory sie reguluje śrubkami. Jak czujesz sie na siłach mozesz sam spróbować, wartości luzow zawodowych znajdziesz w serwisowce, zależy jaki motocykl kupisz.  Mysle, ze w jakimś warsztacie  powinni Ci to bez problemu zrobic . Poza tym serwis autoryzowany  KTM nie znaczy, ze tylko oni sie znają, poza tym ceny maja dosc duże. Nie ma wielkiej roznicy w silnikach szarych HF a czarnych. Nie skąd masz takie info, ze szary jest wytrzymalszy. Szare są z nowszych modeli.

KTM 625 SMC

11

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

@Kula: Co masz na myśli pisząc, że ciągle trzeba przy nim chodzić? Bo jak na razie słyszałem tylko opinie, że jeśli jest dobry egzemplarz to nie ma z nim dużo zabawy.

12 Ostatnio edytowany przez Matysek (2013-07-06 12:46:09)

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Ja np. przez rok użytkowania kata, a nie jeżdże nim tylko po bułki mam do roboty jakieś pierdółki, nic konkretnego. Oprócz korby na początku użytkowania. Ale to nic strasznego mieć pomarańczę. Mimo tego, że nie wydaje mi się, że poprzedni właściciel dbał o maszynkę za bardzo

13

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

Ale za to jak kupisz ten "nie dobry" to masz przekichane. Trzyba wybrać zadbany i będzie służył. Ja mam 625 i jest ogień :D Zero kultury, tylko patrzy jak Ci nogę ugryźć :D

Kupie moto :)

14

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

SPAWAK napisał/a:

Ale za to jak kupisz ten "nie dobry" to masz przekichane. Trzyba wybrać zadbany i będzie służył. Ja mam 625 i jest ogień :D Zero kultury, tylko patrzy jak Ci nogę ugryźć :D

+123456 ;D

15

Odp: KTM LC4 640 - pytania dot. serwisu i użytkowania

kolejny amator terroryzowania czestochowy :D
szukaj 625 SMC
seriws to olej i filtry co 3-5kkm
regolacja zaworow ogarniesz sam ewentualnie kazdy mechanik za mniej niz 100 zł od reki (znajomy robil mi to za 20 zł bo mi sie nie chcialo)
rekord mojego spalania dolni to chyba 4L a gorny z 11L
jak kupisz zadbany to nic w nim nie bedziesz robil przez kilka lat (ale bez przesady)
jak bedzie padaka to dolozysz z 4-5 tys