1

Temat: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Siemanko Wariaty.Proszę o pomoc.Mam WR250R z 2010 r.Motorek jest w wersji Enduro ale wychodziły też takie same tylko w wersji SM.Lubie jazdę po lesie ale wpadłem na pomysł,żeby kupić komplet kół SM i w razie potrzeby zrobić szybką podmiankę i spróbować swoich sił w nowej dyscyplinie :) nie rezygnując jednocześnie z możliwości jazdy po bezdrożach.Zmiana całych kółek to tak naprawde chwila moment.Co zrobić żeby przerobić go na SM? Czy wystarczy kupić koła na wymiankę i sprawa załatwiona czy to jakiś grubszy temat z wymianą amortyzatorów i jeszcze jakichś innych gadżetów o których nie mam pojęcia? Gdzie szukać kół SM do tego ,,wariata,, (piast,obręczy i opon)? Jakie to mogą być koszta mniej więcej? Dziękóweczka. Pozdrawiam.Łukasz,Warszawa.

2

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

po pierwsze uno. zapraszamy do przywitalni
po drugie uno. tematów o przeróbkach było juz 100 - poszukaj i wszystkiego się dowiesz - zaczynaz od kół (ok. 2-2,5 kPLN) poprzez zawias i heble, modyfikujesz pod swoje umiejętnosći i potrzeby (nawet kolejne 2,5kPLN). poszukaj a wszystkiego się dowiesz

albo niech stracę:
pierwszy lepszy z brzegu poglądowo:
[url]http://forum.supermoto.pl/topic23197-wr450f-2007r-zawa-przygotowanie-do-seoznu-przerobienie-crossa-na-sm.html[/url]

3

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Albo kupujesz zestaw plug and play na ebay'u za 1200$ + shipping

[url]http://www.ebay.com/itm/SUPERMOTO-COMPLETE-WHEELS-W-TIRES-YAMAHA-WR250R-BLUE-HUB-STOCK-SIZE-BRAKE-ROTOR-/330780181130?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d0409028a&vxp=mtr[/url]

Wr250X & Tiger XC

4

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Siemanko :)

Robię krok w tył, by zrobić dwa do przodu..

5

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Dziękóweczka tylko jeszcze powiedz mi co to jest ten shipping :) słowo honoru nie wiem.I jeszcze jedna sprawa.Kółeczka ładne są tylko widzę że tarcza hamulcowa na przednim kole jest znacznie większa niż w enduraku czyli domyślam się że nie będzie pasowała do endurowego zacisku?

6

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Słownikowo : Sprzedawcy ustalają opłaty związane z wysyłką, w tym koszty domyślnej opcji wysyłki wyświetlanej w menu rozwijanym „Wysyłka i obsługa”.

A tak po polsku to poprostu koszt wysyłki drogą morską.

KTM EXC 450
       SXF 250

7

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

WR250R napisał/a:

Dziękóweczka tylko jeszcze powiedz mi co to jest ten shipping :) słowo honoru nie wiem.I jeszcze jedna sprawa.Kółeczka ładne są tylko widzę że tarcza hamulcowa na przednim kole jest znacznie większa niż w enduraku czyli domyślam się że nie będzie pasowała do endurowego zacisku?

w większości modeli zacisk endurowy będzie pasował do tarczy na kołach SM, jednak jeżeli się przyjrzysz enduro/SM, są tzw. "Adaptery" które odsuwają ten zacisk tak, aby pasował na większą tarczę.

jeżeli w przypadku Twojej WR'ki będzie to pasowało dzięki adapterowi - wystarczy go kupić albo dorobić u tokarza ;P

poza tym - sprawdź czy szerokość klocka będzie odpowiadać do tarczy z kół SM

pozdro ;)

Często i bez powodu łapie mnie skurcz nadgarstka
Odkręcam pełną pizdę, i zaczyna się jazda ^^

Husqvarna SM 610

8

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Xvid napisał/a:
WR250R napisał/a:

Dziękóweczka tylko jeszcze powiedz mi co to jest ten shipping :) słowo honoru nie wiem.I jeszcze jedna sprawa.Kółeczka ładne są tylko widzę że tarcza hamulcowa na przednim kole jest znacznie większa niż w enduraku czyli domyślam się że nie będzie pasowała do endurowego zacisku?

w większości modeli zacisk endurowy będzie pasował do tarczy na kołach SM, jednak jeżeli się przyjrzysz enduro/SM, są tzw. "Adaptery" które odsuwają ten zacisk tak, aby pasował na większą tarczę.

jeżeli w przypadku Twojej WR'ki będzie to pasowało dzięki adapterowi - wystarczy go kupić albo dorobić u tokarza ;P

poza tym - sprawdź czy szerokość klocka będzie odpowiadać do tarczy z kół SM

pozdro ;)


Dziękóweczka.Już wszystko wiem :) Wszystko co napisałeś się zgadza tylko jeszcze do całego kompletu brakuje zębatki o której jeszcze nikt nie wspomniał.Opony,felgi,piasty,dystans do zacisku,tarcza hamulcowa przód,zębatka tylna i zestaw do przełożenia gotowy.Trafiłem w końcu do kogoś kto ogarnia takie rzeczy i w przyszłym tygodniu będę znał ceny.

9

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

nmzc ;)
z tego co się orientuję to SM mają sztywniejsze zawieszenia (niż enduro) - kwestia regulacji
ale szczeże ja bym sie nie bawił w to
sam bym w swoim SM z przodu ustawił zawieche "pod enduro" gdyż latając endurowcami i przesiadając się na SM
czuje te nasze polskie drogi ;/

Często i bez powodu łapie mnie skurcz nadgarstka
Odkręcam pełną pizdę, i zaczyna się jazda ^^

Husqvarna SM 610

10

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Xvid napisał/a:

nmzc ;)
z tego co się orientuję to SM mają sztywniejsze zawieszenia (niż enduro) - kwestia regulacji
ale szczeże ja bym sie nie bawił w to
sam bym w swoim SM z przodu ustawił zawieche "pod enduro" gdyż latając endurowcami i przesiadając się na SM
czuje te nasze polskie drogi ;/


Dokładnie tak.Gdyby zależało mi na tym żeby przerobić wrkę na typowe SM to zawieszenie też trzeba by było wymienić ale co za tym idzie czas i koszty szybkiej przekładki znacznie by się zwiększyły (a nie chcę na stałe rezygnować z jazdy po krzaczorach ;). Skręce na maksa to zawieszenie które jest i zobaczymy,może jakoś to będzie,może narazie w zupełności wystarczy.Jak nie to będę myślał dalej :) Jeszcze raz dziękóweczka za pomoc.Postaram się strzelić parę fotek i wkleić,przed i po wymianie kółek.

11 Ostatnio edytowany przez Majkmen (2013-06-24 10:34:11)

Odp: Yamaha WR250R enduro na supermoto

Jeśli decydujesz się na zakup tych kół z ebaya to warto pomyśleć o wielkości tylniej zebątki (bo możesz sobie wybrać).
Poniżej 47 zębów w małych kołach nie ma co schodzić moim zdaniem. Ja mam 50Z na dużych kołach, 47Z na małych i oba zestawy pasują pod ten sam łańcuch. 

Co do zawiechy to w wuera w wersji R i X jest generalnie za miękka. Możesz sobie sprawdzić o ile pod Ciebie na tej stronie: [url]http://racetech.com[/url] w zakładce 'spring rate search'. Ja po kilku mocniejszych dobiciach wymieniłem sprężynę z tyłu i jestem zadowolony z jej zachowania w terenie jak i na asfalcie.

Wr250X & Tiger XC