1

Temat: Technika jazdy bokiem

Witam. Nie mogę do tego dojść jak to robić. Chodzi o takie coś.
http://www.eteamz.com/SUPERMOTO/images/Supermoto1Small.jpg
Oczywiście wiadomo to zawodowcy i początkujący nie zrobi tak.
Jak to zrobić żeby wchodzić tak bokiem w winkiel? Hamowanie silnikiem czy nożnym? Specjalne opony i jakie podłoże najlepiej?

Yamaha WR 400 F

2

Odp: Technika jazdy bokiem

Poczytaj tu:http://www.supermoto.pl/index.php?module=news&comments=1&id=247  i duużo trenuj.
Pozdrawiam

3

Odp: Technika jazdy bokiem

Mi sie tak zdaza a jestem poczatkujacy nawet na forum gdzies jeest link do filmiku jak mi nie wyszlo

www.propitbike.pl

4

Odp: Technika jazdy bokiem

cesares napisał/a:

Witam. Nie mogę do tego dojść jak to robić. Chodzi o takie coś.http://www.eteamz.com/SUPERMOTO/images/Supermoto1Small.jpgOczywiście wiadomo to zawodowcy i początkujący nie zrobi tak.Jak to zrobić żeby wchodzić tak bokiem w winkiel? Hamowanie silnikiem czy nożnym? Specjalne opony i jakie podłoże najlepiej?

tutaj możesz podpatrywać i wdrażać w życie hehe

http://www.youtube.com/watch?v=Y7fn1XndE3o


pozdro

5 Ostatnio edytowany przez predator308 (2010-01-04 03:26:51)

Odp: Technika jazdy bokiem

ja załapałem o co chodzi w drifcie jak jezdzilem po zakrętach na mokrym asfalcie. Najlepiej uczyc sie tego na ostrych winklkach.
robisz to tak: szybko dolatujesz do zakretu, troche wczesniej lekko naciskasz  tylni hamulec i wciskasz sprzęglo, redukujesz ile trzeba i tak z wcisniętym sprzęgłem lecisz sobie do momentu gdy chcesz wejsc w poslizg. Wtedy musisz dosyc mocno ( ale płynnie ) nacisnąć przedni hampel i jednoczesnie puscic sprzęgło ( oczywiscie tylni hamulec jest nadal lekko wcisnięty ) puszczenie sprzęgła przy jednoczesnym mocnym hamowaniu przodem i lekko tyłem sprawi ze tylna opona zacznie tracic przyczepnosc, ale kolo nie bedzie sie blokowac ( co ma miejsce gdy nacisniesz zbyt mocno tylni hampel ) Wtedy słychac harakterystyczny pisk tylniej opony. Trzeba to sporo trenowac zeby fajnie wychodzilo i najlepiej na twardej oponie z tyłu, ale z mojego doswiadczenia przydaje sie tylko na bardzo ostrych, krotkich zakrętach. bez driftowania jezdze tak samo szybko, a duzo mniej zuzywają sie opony.

6 Ostatnio edytowany przez gierwi (2010-01-04 20:23:19)

Odp: Technika jazdy bokiem

No z grubsza masz rację , ale nie do końca.

[url]http://www.17pouces.net/index.php?option=com_content&view=article&id=50:demonstration-video-la-glisse&catid=25:techride&Itemid=27[/url]

Na filmiku widać kiedy co trzeba wcisnąć. Na pewno jazda z wciśniętym sprzęgłem to nie to.
Kiedyś widziałem taki żarcik, dwóch kolesi rozmawia o slide'ach. jeden pyta "o so chozi?" A drugi odpowiada: Pełna łycha, mijasz punkt hamowania, liczysz jakl spadochroniarz 121,122,123 krzyczysz "o k***a" zamykasz gaz , pełen hampel, wciskasz sprzęgło tyle ile przy ruszaniu i redukujesz do biegu na jakim chcesz wyjechać z zakrętu.
Tyle.
Był artykuł na  [url=http://www.supermoto.pl]www.supermoto.pl[/url]  o ślizganiu ale się zmył :rolleyes:

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: Technika jazdy bokiem

Bernd Hiemer mówi i pokazuje co i jak:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=uxYiWOJ59Vg[/url]

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

8

Odp: Technika jazdy bokiem

jareks napisał/a:

Bernd Hiemer mówi i pokazuje co i jak:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=uxYiWOJ59Vg[/url]

Czy mi się wydaje czy ten koleś na filmiku nie wspomina nic o redukcji biegów?
"Wpierw hamulec, później sprzęgło popuszczamy wciskając delikatnie tylni hamulec"

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9 Ostatnio edytowany przez kleider (2010-01-05 01:27:38)

Odp: Technika jazdy bokiem

gierwi napisał/a:

Był artykuł na  [url=http://www.supermoto.pl]www.supermoto.pl[/url]  o ślizganiu ale się zmył :rolleyes:

wlasnie się pojawił znowu:
[url]http://www.supermoto.pl/2009/01/backing-it-in-czyli-jak-sie-slizgac/[/url]

tutaj:
[url]http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=11002[/url]
spory wątek w temacie

a tu:
[url]http://www.supermotoracer.com/SMR%20Tech%20stories/iss2_backitin.pdf[/url]
ładny pdf

10 Ostatnio edytowany przez predator308 (2010-01-05 02:07:59)

Odp: Technika jazdy bokiem

ja napisałem w jaki sposob mi to wychodziło, mozliwe ze jest kilka sposobów. Napewno bardzo wazne jest solidne i dosyc opuznione hamowanie przednim hamplem. chodzi o to zeby zaczac hamowac praktycznie bedąc tuz przed zakrętem lub juz w zakręcie.
Teraz jezdze na cr 500 i ta technika juz nie zabardzo sie sprawdza w dwusuwie. do tego potrzebny jest mocny 4 suwowy silnik z zajebistą kompresją np taki jak w ktm lc4.
a co do jazdy z wcisnietym sprzęgłem to trwa to bardzo krotko, bo redukcje robie tuz przed zakrętem. Bernd Hiemer nie mowi o redukcji biegow ale to logiczne ze wlatując w ostry zakręt musisz zredukowac bo inaczej braknie ci mocy na wyjsciu. Wychodzac z winkla tez mozesz driftowac ale to kontrolujesz juz tylko iloscią gazu i pochyleniem maszyny.
A artykuł o slizganiu sie czytałem wlasnie wtedy jak sie tego uczyłem, czyli w zeszlym sezonie ;-)

11

Odp: Technika jazdy bokiem

Na tym filmiku z francuskiego forum dość dokładnie widać co i w jakim momencie trzeba pocisnąć.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"