1

Temat: Husaberg FE570 koła SuperMoto

Postanowiłem doposażyć swojego Husaberga w zestaw SuperMoto. Przeglądałem Allegro i jest tam spory wybór kół, koła zaczynają się już od 1500zł tylko na co zwrócić uwagę aby na pewno pasowały do mojego Husaberga? Od jakich modeli będą pasowały P&P?

Miej wyjeb@ne, a bedzie Ci dane...
MANEY#101 RMPST
Bez Ciśnienia rally team

2

Odp: Husaberg FE570 koła SuperMoto

manio napisał/a:

tylko na co zwrócić uwagę aby na pewno pasowały do mojego Husaberga

Na średnicę ośki w przednim i tylnym kole oraz szerokość piasty.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: Husaberg FE570 koła SuperMoto

No i poszedłem na "łatwiznę" i kupiłem oryginalne, dedykowane koła sm. W czasie poszukiwań dowiedziałem się że pasują p&p wszystkie KTM od 2007r do dziś oraz oczywiście Husaberg od 2009 do dziś czyli wszystkie na tak zwaną "grubą ośkę". Mam już felgi, opony, tarcze i zębatkę oraz większy zacisk(kolega w drugim ma adapter pod oryginalny zacisk na tarczę 310mm - 400zł w serwisie). w kpl. dostałem opony torowe, zastanawiam się co założyć na tył aby dość łatwo "driftować" i aby wystarczyło to na kilka dni upalania na placu, jakiego rozmiaru szukać? Felga tył 5 cali, mam teraz oponę 155/55, jakie jeszcze rozmiary podejdą?

Miej wyjeb@ne, a bedzie Ci dane...
MANEY#101 RMPST
Bez Ciśnienia rally team

4 Ostatnio edytowany przez RoBuLL (2013-04-25 19:35:42)

Odp: Husaberg FE570 koła SuperMoto

Najczęściej na tyle ląduje 160 - chyba najbardziej popularny rozmiar. Zwróć uwagę na łańcuch, żeby za bardzo nie ciął opony. Najlepiej sprawdź w instrukcji jaki rozmiar powinien być dla fs570, chyba 150/60 17.

SMR450

5 Ostatnio edytowany przez manio (2013-05-08 21:06:25)

Odp: Husaberg FE570 koła SuperMoto

W naszych trzech motorach mamy w sumie różne koła, odpowiem o spostrzeżeniach po wyjeżdżeniu 7 sbiorników paliwa w różnych warunkach. Zestaw pierwszy to 17x3,5 przód oraz 17x4,25 tył. Zdecydowanie najgorsza opcja, źle układająca się tylna opona powoduje szybką utratę przyczepnosci na zakrętach. Drugi zestaw to 17x3,5 oraz 17x5 - tu jest znacznie lepiej, przy oponie 165/56r17 z tyłu moto pozwala dość głęboko składać się w zakręty ograniczeniem jest przyczepność przodu, trzeba bardzo go pilnować bo opona zamyka się do końca. Trzeci zestaw to 16,5x3,5 oraz 17x5 zdecydowanie najlepsze zestawienie z wszystkich trzech kpl. Wysoki profil przedniej opony pozwala na bardzo głębokie składanie moto w zakręcie(można zejść na kolano, podnużki itd), świetnie trzymający przód dodaje pewności w zakretach i pozwala na dość agresywną jazdę(na poziomie amatorskim oczywiście). Dowiedziałem się że felga o szerokości 5,5 na tył się nie zmieści do Husaberga/KTM'a i jest to raczej pewne bo przy 5 calowej i tak zostają ślady po łańcuchu. Moto na zawieszeniach enduro na nastawach max twardo co się da, opony Goldentires soft. Gdyby ktoś szukał akurat kół do swojego SM to napewno warto szukać 5 cali na tył, a 16,5 na przód pozwala na lepszą zabawę w zakrętach.

Miej wyjeb@ne, a bedzie Ci dane...
MANEY#101 RMPST
Bez Ciśnienia rally team