1

Temat: Mod WR 400 na WR 426

Witam

Mam na chwilę obecną WR 400 do zrobienia (tłok, cylinder, korba, łożyska głowica) w zasadzie cały silnik z wyjątkiem skrzyni :) i zastanawiam się czy może warto od razu poskładać to na WR 426.

Na internecie wyczytałem że można założyć cylinder od 426 i tłok z 450. Tłok z 426 nie pasuje bo ma inną średnicę sworznia.
Czy ktoś widział taki mod na żywo? Czy nic się po tym nie dzieje złego z silnikiem?

Może warto wrzucić korbę z WR 426 i tłok również z 426 bo i tak muszę nowe kupić? Tylko czy korba z 426 spasuje do 400?

Z góry dzięki za pomoc.

2

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Zamontuj wał od WR426 do tego tłok od WR426 i będzie dobrze.
Głowica z tego co mi wiadomo pasuje.

Jeśli masz prawie wszystko do wymiany to montuj podzespoły od WR426.

3

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Tylko czy muszę zmieniać cały wał? Korba od 426 nie spasuje do wału od 400?
Mój ma zdrowe zęby na rozrządzie i nie chce mi się szukać, a wiem że nie łatwo kupić ładny.

4 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-04-27 19:11:32)

Odp: Mod WR 400 na WR 426

[url]http://forum.motox.pl/viewtopic.php?p=190450[/url]

Pierwszy i drugi post. Drugi przeczytaj najpierw.

poli napisał/a:

Z 400 zostawiamy wał z korbą, cylinder 426 natomiast tłok z ze sworzniem z yzf 450. Głowica tak jak kolega wyżej napisal z 400. Sprawdzone i zapewniam że działa!

Potej wypowiedzi wnioskuje, ze wal moze zostac ten co masz, kupujesz nowa korbe do 400tki, garnek z 426 oraz tlok z WR/YZF 450 na wybrana selekcje garnka z 426. A przy sprzedazy motocykla piszesz Yamaha WR/YZF 400 426 450 - do wyboru, do koloru. ;)

Jakbys chcial wyciagnac jeszcze troche koniów to mozesz pokusic sie o tlok ze zwiekszona kompresja z 450tki, ale nie wiem jak na to stalowe zawory reaguja.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

5

Odp: Mod WR 400 na WR 426

AntonioPL napisał/a:

[url]http://forum.motox.pl/viewtopic.php?p=190450[/url]

Pierwszy i drugi post. Drugi przeczytaj najpierw.

poli napisał/a:

Z 400 zostawiamy wał z korbą, cylinder 426 natomiast tłok z ze sworzniem z yzf 450. Głowica tak jak kolega wyżej napisal z 400. Sprawdzone i zapewniam że działa!

Potej wypowiedzi wnioskuje, ze wal moze zostac ten co masz, kupujesz nowa korbe do 400tki, garnek z 426 oraz tlok z WR/YZF 450 na wybrana selekcje garnka z 426. A przy sprzedazy motocykla piszesz Yamaha WR/YZF 400 426 450 - do wyboru, do koloru. ;)

Jakbys chcial wyciagnac jeszcze troche koniów to mozesz pokusic sie o tlok ze zwiekszona kompresja z 450tki, ale nie wiem jak na to stalowe zawory reaguja.

Tak trochę nie kumam. Z tego co zrozumiałem, to pomiędzy 400 a 426 różnica w pojemności leży po prostu w większej średnicy cylindra. Ale napisałeś, żeby wsadził tłok od 450, więc gdzie jest różnica pomiędzy 426 a 450, skoro nie napisałeś nic o korbie. A przecież jakby większa średnica tłoka była, to cylinder też musiałby wymieniać.

Kawasaki KX250F

6 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-04-28 10:32:26)

Odp: Mod WR 400 na WR 426

426 i 450 maja identyczne tloki, selekcje. Roznica polega na skoku walu, natomiast nie srednicy szklanki, tylko jej wysokosci (przez wyzszy skok walu).

400 a 426 - skok walu ten sam, srednice glowki korbowodu inne, srednice tloka inne.
400 a 450 - skok walu inny, srednice glowki korbowodu te same, srednice tloka inne.

Wiec dajesz garneke z 426, korbowod z 400 a tlok z 450 (bo ma srednice tych z 426 a sworzen tych z 400)

I elegancja ;D

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

7

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Ogarnąłem temat i nawet znalazłem bardzo ładny cylinder z WR 426, ale kolega któremu robię to moto stwierdził, że szkoda mu wydawać tyle pieniędzy (800 pln cylinder) i uparł się, żeby wrzucić tuleję i przeszlifować to pod wymiar tłoka z 450.

Moje pytanie brzmi: Czy ma prawo to działać poprawnie?

No i kolejna kwestia ta nieszczęsna tuleja... miał ktoś do czynienia z tym w WR/YZ? Bo na necie opinie różne, głównie negatywne.
Ja też nie jestem zwolennikiem, ale to nie moje pieniądze i jedynie mogę starać się doradzić.
Co myślicie o gotowych tulejach? Wiseco ma takie w swojej ofercie.

8

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Za tuleję zapłaci 200zł mniej więc jaki tu sens?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Tuleja u nas w jednym z zakładów kosztuje 350 i to dla niego jest spora rożnica. Szczerze mówiąc ja go trochę rozumiem... ale nie wnikajmy.

10

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Jeżeli to nie jest Woryna to bym sobie darował.
Te negatywne opinie są właśnie o takich zakładach.
Pewnie po wyjeżdżeniu baku to wszystko się rozdupcy.

Zresztą skoro TY robisz komuś ten remont to sam powinieneś sobie na te pytanie odpowiedzieć bo jak się to rozjebie to kolega będzie miał żal do Ciebie.
Po drugie składasz komuś praktycznie nowy silnik (jak sam napisałeś tylko skrzynia zostaje stara) i przy takich kosztach te kilkaset zł to nie powinien być problem.

Napisz jeszcze dlaczego robisz taki gruby remont?
Bo przyszedł już na niego czas czy silnik się posypał?

Kolega wie, że taką tuleję będzie docierał z 600km?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11 Ostatnio edytowany przez katman (2013-05-04 11:46:52)

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Ja mu tego nie robię za kasę tylko pomagam mu to ogarnąć bo mam zaplecze i jakieś tam hobbystyczne umiejętności więc myślę, że żal będzie miał sam do siebie. Uwierz mi, że już próbowałem mu wybić ten pomysł z głowy. Rachunek już mu przekracza pułap 2k pln, (a i tak sprezentowałem mu już wał bo jego miał wyjechane zęby na rozrządzie) i żona zaczęła mu marudzić, dlatego uparł się na tą tuleję.

Remont robi dlatego, że korba się zatarła no i po rozbiórce wiadomo że lepiej od razu wymienić wszystko co tego wymaga. Nie chciałbym, żeby zepsuć tego wszystkiego tą tuleją i dlatego pytam czy ma prawo to działać bo ja nie jeździłem, ani nie widziałem WRki z tym ustrojstwem.

12

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Tuleja gorzej oddaje cieplo z tloka, krocej zyje, dluzej sie dociera, czesto tez wiecej oleju zje. Same wady. Radocha z remontu typowo na chwile, albo robienie na sprzedaz, do zyda (brzydze sie tym, ale takie sa realia).

Nie polecam, a 300 zl to nie jest duzo, jezeli go nie stac, niech zrobi to miesiac pozniej, ale normalnie.

A tloki z 426 i 450 maja takie same selekcje, wiec dlaczego pisales, ze chcesz garnek z 426 tulejowac i szlifowac na 450, skoro tlok bedzie taki sam dostepny? Roznica w pojemnosci wynika z innego skoku walu, nie srednicy tloka.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

13 Ostatnio edytowany przez katman (2013-05-04 15:50:10)

Odp: Mod WR 400 na WR 426

Pokazałem mu ten topic i chyba to zdanie go przekonało:D:

hacker33 napisał/a:

Pewnie po wyjeżdżeniu baku to wszystko się rozdupcy.

Będzie orginał cylinder, a tulejować chciał ten z 400. Natomiast oszczędności będą kosztem korby będzie prawdopodobnie Psychic/JR/Royal zamiast Proxa no trudno, ale to chyba mniejsze zło od tulei. No i tylny wachacz poczeka troszkę dłużej na odświeżenie.

Koniecznie chce zrobić teraz bo koła SM już gotowe i ma ogromne ciśnienie na jazdę. Zresztą każdy wie o co kaman.

Dzięki Panowie za pomoc :)