1

Temat: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

Witam
Panowie postanowiłem dzisiaj zminic uszczelniacze w lagach bo dosc intensywnie mi sie zaczeły pocić myślałem że to szybka sprawa ale jednak nie...Mam TE 450 2006r (od niedawna:))i teraz tak wszystko pienkie olej wylany ale mam problem z odkręceniem tej dolnej śruby która trzyma o ile sie nie myle to tłoczysko latające i nie mam zielonego pojęcia jak ją wykręcić... mam nadzieje ze ktos juz to robił i pomoże mi bo moto rozebrane a na weekend chciałem wyskoczyć do kisielina:D

2

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

Ręcznie tego nie odkręcisz, tylko wkrętarka udarowa, bateryjna lub pneumatyczna, jeżeli nie masz takiego sprzętu to lagi w bagażnik i jedź do kogoś niech ci to odkręci (wulkanizacja, jakiś mechanik)

SM570R była a teraz???

3

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

a jednak jakimś dziwnym cudem udało mi się to odkręcić ale teraz nurtuje mnie kolejne pytanie... Czy na pewno dobrze zalałem laga olejem ponieważ robiąc to z manualem musiałem nalać prawie 800ml oleju do jednego laga tak żeby było 120mm przestrzeni miedzy krańcem laga a lustrem oleju... nie za dużo trochę?

4

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

Prawdopodobnie wszystko zrobiłeś ok. Dla roczników 2007-2009 podają 775cm na lagę

Husqvarna SM 610s 2005 [sprzedana]  ---> next ???

5

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

Gielda666 napisał/a:

a jednak jakimś dziwnym cudem udało mi się to odkręcić ale teraz nurtuje mnie kolejne pytanie... Czy na pewno dobrze zalałem laga olejem ponieważ robiąc to z manualem musiałem nalać prawie 800ml oleju do jednego laga tak żeby było 120mm przestrzeni miedzy krańcem laga a lustrem oleju... nie za dużo trochę?



Doberek

możesz opisać w jakiej pozycji były lagi jak wlewałeś olej.

ja miałem wszystkie części lagi zjechane na maxa do dołu ( chrom schowany w złotej rurze ta niebieska nakrętka od górnego mocowania na równo ze złotą rurą )   sprężyna i podkładka plastikowa  wyjęta

i stykło 1 l na 2 lagi tyle że chyba nie jest dobrze bo podczas odbicia słyszę bulgotanie tak jakby powietrze tłumik łapał


pzdr

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

6

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

751abb bo nie odpowietrzyłeś lag, przy wlewaniu oleju trzeba poruszać w górę i w dół aby odpowietrzyć, wtedy masz prawidłowy pomiar, tak przynajmniej robiłem w swoich marzchocci, i tak serwisówka kazała robić.

SM570R była a teraz???

7 Ostatnio edytowany przez Gielda666 (2013-05-01 12:29:18)

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

sebek_d dobrze prawi, podczas nalewania oleju ruszałem tym niebieskim tłoczyskiem aż przestałem słyszeć powietrze.

8

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

Kurcze ja też ruszałem. Jak do góry to zatykałem palcem otwór po regulacji a jak do dołu to puszczałem i powietrze leciało. Powiedzmy że tak w 3/4 ruchu do góry czułem wyraźny opór tłumika a w 1/4 luzowało.

poza tym czy ta gumowa rura na dole cartriga ma być wciśnięta w dolny tłumik czy nie bo jak rozebrałem lagi to w jednej miałem wciśniętą a w drugiej nie.

Wyczytałem że to służy do tego aby w maksymalnych kompresjach zawieszenia guma przesuwa się i zasłania takie 4 otwory wylotowe ze środka cartriga i dodatkowo utwardza zawiechę. idąc tą drogą guma nie powinna  być na stałe połączona z dolnym tłumikiem. tak zrobiłem.

Pewien nie jestem. pytam czy może ktoś pamięta jak to było u was.

PZDR

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

9

Odp: Szybka pomoc od doświadczonych potrzebna

Ja nie pamiętam jak tam miałem

SM570R była a teraz???