1

Temat: Patent na lepsze światło

Witam

Założyłem temat, ponieważ chcę się podzielić z Wami moim pomysłem na lepsze oświetlenie, co wpływa znacząco na komfort jazdy po zmierzchu, a głównie poprawia bezpieczeństwo.
Oryginalną lampę postanowiłem zastapić soczewką bi-xenon, czyli taka z przesłoną sterowana elektrycznie. Soczewkę taka można nabyć na allegro za 30zł do tego chiński kpl.przetwornica+palnik i w 100zł można się zamknąć.

Co do soczewki:
-im niższa/krótsza tym łatwiej ją zaadoptować w naszym moto
-koniecznie lz  metalowym lustrem, bo  tworzywo się przetopi
-najwiecej światła daja soczewki montowane oryginalnie
w samochodowych reflektorach, nie jakieś przecudowne kity
za górę pieniedzy
-najlepiej jakby była oryginalnie zabudowana jak na zdjęciu
po lewej, wtedy małe doszczelnienie i nie trzeba się martwić o  pyły, wilgoć...

http://i.imgur.com/4p77e5i.jpg

Co do montażu to indywidualna sprawa, ja zamontowałem soczewke poprzez kątowniczki i nity, a przetwornica schowana pod bakiem. jeżdzę sam więc opcję regulacji pominałem.

I kilka fotek jak to sie prezentuje i działa, niestety nie z trasy, bo jeszcze nie mam kółka jednego:)

http://i.imgur.com/6zONrqe.jpg
http://i.imgur.com/rqwTw7Q.jpg
http://i.imgur.com/HVaCWWx.jpg
I drogowe:
http://i.imgur.com/xuNCBMT.jpg

2

Odp: Patent na lepsze światło

Zajebiście świeci. I do tego fajnie wygląda :) Musze się nad tym poważnie zastanowić.
A jak z tą regulacją? Może być jakieś pokrętło czy co?

3

Odp: Patent na lepsze światło

Bez urazy, bo szanuje ilość włożonej przez Ciebie pracy, ale za 120zl jest zestaw biksenona na h4, wkładasz w oryginalna lampę i świeci elegancko. Z plusów to to, że nie rzuca się tak w oczy a montaż banalny.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

4

Odp: Patent na lepsze światło

lepiej poka tego vorka :) całego ...

...zajebiste maszyny :)

i can do this .. here, hold my beer

5

Odp: Patent na lepsze światło

Matysek napisał/a:

Zajebiście świeci. I do tego fajnie wygląda :) Musze się nad tym poważnie zastanowić.
A jak z tą regulacją? Może być jakieś pokrętło czy co?

Pomyśle nad tą regulacją i dam znać:)

HEMP napisał/a:

lepiej poka tego vorka :) całego ...

...zajebiste maszyny :)

Pokażę tylko mu buta założę:)


rbsn99 napisał/a:

Bez urazy, bo szanuje ilość włożonej przez Ciebie pracy, ale za 120zl jest zestaw biksenona na h4, wkładasz w oryginalna lampę i świeci elegancko. Z plusów to to, że nie rzuca się tak w oczy a montaż banalny.

Owszem tak jest łatwiej, jednak ja podszedłem do tej sprawy trochę ambitniej.
A poza tym to chyba nie wszyscy mają reflektory na H4.
Sam tez testowałem bixenon H4, oczywiście  chiński, bo tego o czym piszesz nie produkuje OSRAM czy PHILIPS.
w obudowie żarnika jest elektro-magnes, który się zacina, a na dodatek przy zmianie mijania/drogowe żarnik
porusza się nieosiowo, co wynika z jakości wykonania, a daje to taki efekt jakbyśmy jechali z krzywo wsadzona żarówką.



Z mojego punktu widzenia jak już decydujemy się na xenon to tylko soczewka,
-bo wtedy nie oślepiamy innych uczestników ruchu
-soczewka marnuje dużo mniej światła dzieki temu, że ma dużo wiekszy SPOOT niż tradycyjny reflektor co wynika z konstrukcji
odbłyśnika.
-szkło zapewnia równomierny rozkład światła.

6

Odp: Patent na lepsze światło

Masz rację, ja wybrałem h4 z uwagi na przeglądy, nie chce mi się gadać z człowieczkami, że wydech głośny, tablica rej nie pod takim kątem i że jeszcze lampa jakaś nietakta. Ze światła jestem zadowolony, jest 5x lepiej jak na zwykłej h4.

DRZ400SM, KTM 990 ADV