1

Temat: Ground clearance :)

Elo.
Pytanko na szybko.
Ile macie pzreświtu i czy jest róznica pomiędzy seryjnymi SM a tymi którymi ganiacie po torach wyścigowych, oczywiscie chodzi tylko o odległość dolnej części ramy od gleby.
Chcę obniżyć moto ale nie wiem ile.


yo

2

Odp: Ground clearance :)

SFMario napisał/a:

Elo.
Pytanko na szybko.
Ile macie pzreświtu i czy jest róznica pomiędzy seryjnymi SM a tymi którymi ganiacie po torach wyścigowych, oczywiscie chodzi tylko o odległość dolnej części ramy od gleby.
Chcę obniżyć moto ale nie wiem ile.


yo

Tak żeby nic nie dobijało i żeby dało się złożyć w zakręcie i nie trzeć ramą :) Każdy motocykl będzie miał swój prześwit, podejrzewam że nikt nie poda Ci w centymetrach ile obniżyć XR, musisz sam sprawdzić jak będzie dobrze. Kawę mam obniżoną o około 5 cm przód i 3 tył i wydaje mi się że można by jeszcze trochę a prześwit mierzyłem tylko raz żeby dopasować stołek pod moto.

Chcesz skracać skoki zawieszeń czy tylko obniżyć?

3 Ostatnio edytowany przez SFMario (2009-11-27 14:07:29)

Odp: Ground clearance :)

Z przodu skrócę skok a z tyłu tylko obniżę.
Teraz mam prześwit 310mm, na kołach 17" i przednim zawiasie niższym o ok 1,5cm od fabrycznego.
A skoki mam 300mm przód i 280mm tył.
yo

4

Odp: Ground clearance :)

SFMario napisał/a:

Z przodu skrócę skok a z tyłu tylko obniżę.
Teraz mam prześwit 310mm, na kołach 17" i przednim zawiasie niższym o ok 1,5cm od fabrycznego.
A skoki mam 300mm przód i 280mm tył.
yo

to najpierw zrób tył i sprężyny w przodzie a potem dopasujesz sobie wysokość ustawieniem lag w półkach. Pamiętaj że podnóżkiem można trzeć ale ramą już nie za bardzo.
Przód masz tradycyjny czy USD?

5

Odp: Ground clearance :)

USD  :D

Właśnie kombinuję jak skrócić skok z przodu.
Na półkach nie powalczę-może 1-2cm. Musze to sprawdzić.
Z tyłem to chyba łacznik kiwaczki do ramy wydłuzę i moze zrobię regulację płynną śrubą rzymska.

yo

6

Odp: Ground clearance :)

jak USD to już nic  :D
trzeba wsadzić krótsze sprężyny i skompensować tulejką różnicę żeby nie miało luzu, to tak ogólnie a szczegóły to już zależą od zawiasu

7

Odp: Ground clearance :)

No sprężyny to się utnie po chamsku.
A właśnie nad tulejką myślałem, zastanawiam się tylko czy zrobić z mosiądzu technicznego czy może lepiej z takiego plastiku jak na slajdery.
Poziom oleju raczej zostanie ten sam. Chyba że się mylę.

8

Odp: Ground clearance :)

SFMario napisał/a:

No sprężyny to się utnie po chamsku.
A właśnie nad tulejką myślałem, zastanawiam się tylko czy zrobić z mosiądzu technicznego czy może lepiej z takiego plastiku jak na slajdery.
Poziom oleju raczej zostanie ten sam. Chyba że się mylę.

Ja bym zrobił z metalu
poziom oleju raczej taki sam ale ilość inna

9

Odp: Ground clearance :)

Tak ale ta tulejka będzie podłożona pod górną część dolnej lagi i będzie miała kontakt czołowy z panewką ślizgową i dolną częścią górnej lagi (będzie się opierała o simmera?. Więc lepiej żeby za twarda nie była.
Poza tym obciążona będzie tylko w momencie całkowitego wysunięcia lag-czyli jak koło nie będzie dotykało gleby.
Chyba że mam złą koncepcję skrócenia skoku z przodu.

yo

10

Odp: Ground clearance :)

mam ok. 28cm

odległość ramy od gruntu
FS to fabryczne SM

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

11

Odp: Ground clearance :)

jak chcesz z plastiku to rób, ja napisałem że zrobiłbym z metalu bo mam większe zaufanie niż do plastiku.
Prześwitem w innych sprzętach się nie sugeruj bo każdy ma inną szerokość i w wąskim sprzęcie będzie zapas przy danej wysokości a w szerokim będzie już szorować, chyba że zbierzesz info o wysokości, szerokości "podwozia", sztywności sprężyn, wadze kierowcy, wadze sprzętu i ... i sobie przeliczysz   :P

12 Ostatnio edytowany przez SFMario (2009-11-27 23:31:27)

Odp: Ground clearance :)

hubercik123 napisał/a:

mam ok. 28cm

odległość ramy od gruntu
FS to fabryczne SM

MERCI  :cool:

Materka napisał/a:

jak chcesz z plastiku to rób, ja napisałem że zrobiłbym z metalu bo mam większe zaufanie niż do plastiku.
Prześwitem w innych sprzętach się nie sugeruj bo każdy ma inną szerokość i w wąskim sprzęcie będzie zapas przy danej wysokości a w szerokim będzie już szorować, chyba że zbierzesz info o wysokości, szerokości "podwozia", sztywności sprężyn, wadze kierowcy, wadze sprzętu i ... i sobie przeliczysz   :P

Masz rację.
Ale muszę od czegoś zacząć.