1

Temat: Stała tarcza i stały zacisk.

Elo.
Panowie potrzebuje fachowej rady.
Mam nie pływającą tarcze i stały zacisk 4 tłoczki i zastanawiam się jak to będzie hamowało, bez żadnych zgrzytów czy negatywnego wpływu na tarcze?
Chciał bym to wiedzieć zanim wykonam odsadzenie tarczy i adapter do zacisku.
Może ktoś z Was ma takie zestawienie i powie mi czy gra i buczy.

Pytam głównie dlatego że taki zestaw widziałem tylko w Buellu Lightning ale tam tarcza montowana jst do rantu obręczy i ma średnice 15-16".

yo.

2

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

Jesli masz zacisk 4 tłoczkowy w systemie 2 tloczki z lewej i dwa tłoczki z prawej to (zakładajac że tłoczki w zacisku mają dobry przesuw i sie nie zacinaja) wszystko powinno grać.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

3

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

No wszystko rozebrałem, wyczyściłem i poskladalem na smarze do cylinderków.
Więc chodzi jak malina, zresztą hebel co kupiłem jest z 2004 roku i jak nowy.


yo

4

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

jareks napisał/a:

Jesli masz zacisk 4 tłoczkowy w systemie 2 tloczki z lewej i dwa tłoczki z prawej to (zakładajac że tłoczki w zacisku mają dobry przesuw i sie nie zacinaja) wszystko powinno grać.

powinno
tylko że może nastąpić taka sytuacja że tarcza będzie bardziej rozpychać tłoczki i trzeba będzie pompować hamulec.
Do stałego zacisku są przewidziane tarcze pływające a do ruchomego zacisku tarcze sztywne i tego bym się trzymał

5 Ostatnio edytowany przez jareks (2009-11-25 19:24:20)

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

Materka napisał/a:

Do stałego zacisku są przewidziane tarcze pływające a do ruchomego zacisku tarcze sztywne i tego bym się trzymał

Do pływającego zacisku są tez oryginalnie montowane pływajace tarcze-dwa moje motocykla tak mają; Husqa z tyłu, Beta p/t.
Faktycznie na sztywnej tarczy/zacisku stałym 4 tłokowym dżokej wjedzie  w sekcję dirt, i brud wejdzie pomiędzy klocek a tarczę, i rozepchnie tłoczek to faktycznei ruch klamki od hamulca może być wydłuzony. Temat bardziej na czysty teren niż na brud.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

6

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

jareks napisał/a:

Do pływającego zacisku są tez oryginalnie montowane pływajace tarcze-dwa moje motocykla tak mają; Husqa z tyłu, Beta p/t.
Faktycznie na sztywnej tarczy/zacisku stałym 4 tłokowym dżokej wjedzie  w sekcję dirt, i brud wejdzie pomiędzy klocek a tarczę, i rozepchnie tłoczek to faktycznei ruch klamki od hamulca może być wydłuzony. Temat bardziej na czysty teren niż na brud.

mój też ma fabrycznie dwa elementy pływające (Kawa) :)  ale mi chodziło o to że przynajmniej jeden powinien być pływający.

7

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

Normalnie madness jakiś  :(
Mówicie, ze coś tam miedzy tarczę a klocki, ale tak naprawdę tarcza pływajacą nie przesuwa się na tych nitach ani w jedną ani w drugą mańkę.
Słyszałem teorię, że to rowiązanie zapobiega wykrzywianiu się tarczy hamulcowej od temperatury.
To byt łumaczyło cel montowania np w VFR pływających tarcz w komplecie z pływającym zaciskiem.

BTW a jakie katmany SM mają tarcze fabrycznie?



yo

8

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

SFMario napisał/a:

Normalnie madness jakiś  :(
Mówicie, ze coś tam miedzy tarczę a klocki, ale tak naprawdę tarcza pływajacą nie przesuwa się na tych nitach ani w jedną ani w drugą mańkę.


BTW a jakie katmany SM mają tarcze fabrycznie?

yo

to że Ty nie czujesz nie znaczy że się nie przesuwa
dochodzą jeszcze drgania i nierówności tarczy

9

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

KTM montował takie tarcze z tym zaciskiem Brembo 4 tłoczkowym.

[url]https://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000002/brakedisc320.jpg[/url]


Kurde na zdjeciu wiadac ze tarcza jest popzrecinana na łaczeniu co jakis czas.

Madafaka

10

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

Tak tylko, że w kacie (chyba) zacisk jest pływający... generalnie tarcza zawsze pracuje na nitach nawet jeśli to jest tylko minimalny zakres pracy. Chyba dragilla miał kiedyś zestw w DRZ niepływający i mówił, że są jakieś problemy ale w zakrętach... nie wiem czy czegoś nie przestawiam i czy to był on :) ale zapytajcie

"Art. 54. Konstytucji RP:
1.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji."

11 Ostatnio edytowany przez jareks (2009-11-26 10:27:45)

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

KTM robił takie tarcze półpływające -Tegma, coś takiego  miał Pejot w swojej LC4, że wiesz tarcza lita, bez nitów, ale wykonana tak by elastycznie poddawała sie napręzeniom wynikającym z pracy (rozszerzalnośc cieplna)-bez wyginania się na boki, a jednocześnie żeby nie kosztowała tyle co tarcza na pływającym mocowaniu, to jakby takie trochę uproszczone wykonanie.
Kiedyś pamiętam jak kupowałem tarczę 320 mm do swojej XR 650R to tez były dwie opcje-pływająca w pełni, i taka jak w tym KTM-powiedziałbym że "uelastyczniona".

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

12 Ostatnio edytowany przez maciejwra (2009-11-26 10:34:58)

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

SFMario napisał/a:

KTM montował takie tarcze z tym zaciskiem Brembo 4 tłoczkowym.

[url]https://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/00000002/brakedisc320.jpg[/url]


Kurde na zdjeciu wiadac ze tarcza jest popzrecinana na łaczeniu co jakis czas.

Madafaka

To jest seryjna 320 z LC4 supermoto np. Nie było z nią problemów czy to w zakrętach, błocie czy asfalcie, zacisk był na sztywno.

SMR 505

13 Ostatnio edytowany przez SFMario (2009-11-27 12:20:32)

Odp: Stała tarcza i stały zacisk.

Koedzy-wyjaśniło się.
Wsio będzie banglało, ale muszę spowodować minimalne bicie tarczy, podkładając pod nią papierowe podkładki, pod 2 kolejne śruby.
A ma bić zeby tarcza po odpuszczeniu hebla delikatnie rozpychała klocki.
Jeśli jednak napotkam jakieś mega problemy, zamontuje zacisk 3 tłoczkowy pływający z VFR800FI, do tej pompy z KATa co mam.

yo i dzieki za odpowiedzi.