1

Temat: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Witam Kolegów,
Wrzuciłem właśnie gaźnik Keihina FCR40MX do LC4SM z 2002r. (czarny silnik).
Zakupiłem go z dyszą 175 - po włożeniu okazuje się, że jest trochę za duża, czasami potrafi puścić delikatny czarny dymek przy odkręceniu manety, na ciepło pracuje równo, ale tylko na załączonym ciepłym ssaniu.
W związku z tym pojawia się pytanie - jaką dyszę powinienem zamówić, aby "było dobrze"?
Dolot nie był modyfikowany, końcówka wydechu to przelotowy tłumik Doma Racing, natomiast przed nią jest jeszcze ta seryjna 'puszka'.

Z góry bardzo dziękuję za podzielenie się doświadczeniem ;)

Ps.
Gdyby ktoś miał taką dyszę chętnie odkupię, potrzebuję też dolną śrubkę komory pływakowej - nr 123 na poniższym schemacie.
Z tego co wiem to w każdym Keihinie FCR śrubka jest taka sama:
[url]http://www.tokyomods.com/images/carburetion/FCR-MX.gif[/url]

Mechaniczna pomarańcza.

2

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Dysza glowna nie ma nic wspolnego z wolnymi obrotami. Dziala od 3/4 manety do pelnej kurwy.

3

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Ma wolnych pracuje ok, po prostu na wysokich dostaje za dużo benzyny...

Mechaniczna pomarańcza.

4

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Spoko zle zrozumialem.
Opusc iglice 1-2 zabki. Jak bedzie pracowal lepiej na obnizonej na maxa iglicy to zaloz dysze 165.

5

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

qb napisał/a:

Ma wolnych pracuje ok, po prostu na wysokich dostaje za dużo benzyny...

qb napisał/a:

na ciepło pracuje równo, ale tylko na załączonym ciepłym ssaniu.

Zdecyduj się. Bo jedno drugiemu zaprzecza.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

6

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Przepraszam - mój błąd :)
Na wolnych pracuje spoko, ale przy odkręceniu manety puszcza czarny dymek - wnioskuję po tym, że dostaje za dużo paliwa bo na mikunie  tego nie było.
Jak się nagrzeje to teoretycznie da się jeździć, ale na ciepłym ssaniu.
Generalnie przejechałem się raz, może z 2km bo nie chcę żeby moto dostawało po dupie.
Wydawało mi się, że to przez dyszę główną, ale jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.

Mechaniczna pomarańcza.

7

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Znowu napisałeś to samo.
Jest ok ale na ciepłym ssaniu.
O co dokładnie chodzi z tym ciepłym ssaniem? Jak sprzęt się zagrzeje to musisz włączyć ssanie bo gaśnie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8 Ostatnio edytowany przez dragilla (2013-03-25 18:08:32)

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

A nie chodzi o odprężnik, zwany potocznie "ciepłym ssaniem"?

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

9

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

hacker33 napisał/a:

Znowu napisałeś to samo.
Jest ok ale na ciepłym ssaniu.
O co dokładnie chodzi z tym ciepłym ssaniem? Jak sprzęt się zagrzeje to musisz włączyć ssanie bo gaśnie?

Dokładnie tak

Mechaniczna pomarańcza.

10

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Czyli problem masz już z ustawieniem mieszanki na wolnych obrotach.
Jeżeli nie da się tego skorygować śrubą od mieszanki to musiałbyś dać dyszę wolnych obrotów o jedną w dół.
A już w ogóle najlepiej sprawdzić poziom paliwa w komorze pływakowej.
Pamiętaj też, że regulacje gaźnika wykonujemy na silniku rozgrzanym do temp. pracy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Wielkie dzięki :) W tygodniu powalczę.
Śrubą składu mieszanki właśnie nie bardzo się da.
A co  z tym czarnym dymkiem przy wkręcaniu na obroty?
Nie martwić się tym?

Mechaniczna pomarańcza.

12

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

Póki nie wyregulujesz gaźnika to tym czarnym dymem się nie martw.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

"Ciepłe ssanie" to patent zubażający mieszankę po jego włączeniu. Niektóre gaźniki pracują na tak bogatej mieszance, że na ciepło nie bardzo chcą już odpalić, dlatego za pomocą tego mechanizmu dostarcza się dodatkowe powietrze aby ułatwić odpalenie w takiej sytuacji. Przydatne też przy zalaniu silnika.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

14

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

FCR ma przecierz pompke - zawsze bedzie mial za bogato jak mu odkrecisz na postoju
ja u siebie mam glowna 188 (pelen przelot + otwarty airbox)

15

Odp: Keihin FCR 40 MX w LC4 640 - rozmiar dyszy głównej

sobekkk napisał/a:

FCR ma przecierz pompke - zawsze bedzie mial za bogato jak mu odkrecisz na postoju

W sumie racja i to całkiem oczywista, nie wiem dlaczego o tym nie pomyślałem ;)
A jakie macie dysze wolnych obrotów?
W serwisówce dla 625 jest 45 i chyba taką zamówię.

Mechaniczna pomarańcza.