1

Temat: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Jako, że strasznie słychać łańcuszek w moim motorze, to postanowiłem coś z tym zrobić.
Mam zapasowy napinacz, więc jeden moge 'poświęcić' do badań i modyfikacji :)

Napinacz tradycyjny, tzn z zapadką, sprężyną, śrubą.

http://skuter.net/allegro_wrzesien2011/czesci_250/napinacz_lancucha_rozrzadu1.jpg

Jako, że nie ma dostępnych manualnych tego pokroju, to myślałem o
takiej modyfikacji: [url]http://www.youtube.com/watch?v=XdFNuhaADJg[/url]

Miał ktoś styczność z takim patentem?

Będzie 690 niebawem

2

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Nie napnij za bardzo bo to drogo kosztuje :)

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

3

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Wiem, wiem :) Myślałem też o sprężynie o większej twardości, tylko ciężko byłoby coś dobrać..

Będzie 690 niebawem

4

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Sprawdź wyciągnięcie łańcucha i zmień a nie kombinujesz jak tu go jeszcze napiąć. Później będzie płacz, że (w najlepszym przypadku) zawory do wymiany albo cały silnik.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

5

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Wydaj lepiej 200 na łańcuszek i go zmień a nie chcesz go uciszać, ile masz obecnie kliknięć po wyciągnięciu napinacza?

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

6

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

To nie do konca tak jest. Niby sie mowi, ze musza zostac 3 kliki. U mnie byly 4 kliki to sobie mysle, ze wymienie bo to ostatni dzwonek. Wymiana lancuszka itd. Skladam, sprawdzam i co? I dupa. 4 kliki jak byly tak sa nadal. To klasyczne rozwiazanie nie jest najskutecznijsze. Zmiana napinacza na manualny to dosc popularny temat. Chlopak wie najlepiej ile zrobil na tym rozrzadzie. Ale jak dzwoni, to faktycznie bym zmienil na nowy. A napinacz to twoja sprawa. Ja zostawilem oryginal chociaz tez sie zastanawialem nad przerobka. Duzo osob tak robi.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

7

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

rbsn99 napisał/a:

Później będzie płacz, że (w najlepszym przypadku) zawory do wymiany albo cały silnik.

bez przesady, sam za bardzo napialem i mi po 20 min pekl, ale do wymiany mialem sam łancuszek.

8

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

kakarotto napisał/a:
rbsn99 napisał/a:

Później będzie płacz, że (w najlepszym przypadku) zawory do wymiany albo cały silnik.

bez przesady, sam za bardzo napialem i mi po 20 min pekl, ale do wymiany mialem sam łancuszek.


jakim cudem?

525 EXC

9

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Łańcuszek pół godziny temu wsadziłem nowy i tu też pytanie: jak mocno napięty powinien być bez napinacza? ilość ogniw była odmierzona, ale coś mam nie tak (chyba), bo po wsadzeniu napinacza ani razu nie kliknął.

Motor nieodpalany jeszcze, on się troche wyciąnie wstępnie? Jakie są konsekwencje zbyt napiętego?
Spinke wsadziłem bez zadnego problemu, na koła łańcuchowe wszedł bez problemu także.

Motor będe upalał dopiero za jakies 2 tygodnie, jak dojdą mi koła sm, olej i pare fantó jeszcze.

Będzie 690 niebawem

10 Ostatnio edytowany przez rbsn99 (2013-03-16 17:51:10)

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

kakarotto napisał/a:

bez przesady, sam za bardzo napialem i mi po 20 min pekl, ale do wymiany mialem sam łancuszek.

Są bezkolizyjne silniki albo miałeś szczęście , znajomemu w mercedesie za mocno napięty łańcuch (nie cofnął napinacza, źle złożył) ukręcił wałek wydechowy, do wymiany 24 zawory i  jedna korba bo się skrzywiła.

DRZ400SM, KTM 990 ADV

11

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

uuuu... to ładnie.
Pomyłka, po wsadzeniu klika 2 razy, wiec jest dobrze.

Będzie 690 niebawem

12

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

rbsn99 napisał/a:
kakarotto napisał/a:

bez przesady, sam za bardzo napialem i mi po 20 min pekl, ale do wymiany mialem sam łancuszek.

Są bezkolizyjne silniki albo miałeś szczęście , znajomemu w mercedesie za mocno napięty łańcuch (nie cofnął napinacza, źle złożył) ukręcił wałek wydechowy, do wymiany 24 zawory i  jedna korba bo się skrzywiła.

czarnysm610 napisał/a:
kakarotto napisał/a:
rbsn99 napisał/a:

Później będzie płacz, że (w najlepszym przypadku) zawory do wymiany albo cały silnik.

bez przesady, sam za bardzo napialem i mi po 20 min pekl, ale do wymiany mialem sam łancuszek.


jakim cudem?


No nie ma sie co chwalić wydawalo mi sie, ze trzeba pomoc napinaczowi i go lekko dopchnac srubokretem;p mialem szczescie:D

13

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

jak masz zapadkowy to go zostaw i nic nie kombinuj, jak sie popsuł wymien na nowy, rozumiem zmiane napinacza z hydraulicznego na manualny ale zapadkowego bym nie ruszał.

hybryda

14

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Zobacze w sumie jak teraz to będzie chodziło, przy nowym łańcuszku :)

Będzie 690 niebawem

15

Odp: Napinacz rozrządu - modyfikacja.

Mam tylko pytanie, korzystajac z tematu. Zamieniajac napinacz na manualny z jakiegokolwiek typu, dokonujemy naciagu tylko za pomoca sluchu rozumiem, bo napiecia tego z zewnatrz w zaden sposob nie jestesmy w stanie okreslic?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]