16

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Hahahaha, no widać ...

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

17 Ostatnio edytowany przez juraas (2013-03-13 22:47:58)

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Jutro zobacze na którym ząbku mam iglice
i napisze.

Przepraszam za pp.

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

18

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

wojtekmz napisał/a:
juraas napisał/a:

Tylko ,że on mi teraz fajnie chodzi a jak zmienię ,to mi się rozreguluje..

No właśnie na filmiku widać....


Dokładnie XD  Przy takich objawach musisz pobawić się gaźnikiem innych opcji nie ma. A regulacja to nie problem ;)

Husqvarna sm 125 s ---> KTM SMC 690 - petarda!!!

19

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Pamiętaj też, że 2T jest smarowany i chłodzony mieszanką.
Jak będziesz mu wstawiał lub jeździł na takiej ubogiej to normalnie w świecie zatrzesz.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-03-13 23:38:25)

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

hacker33 napisał/a:
juraas napisał/a:

Ale co to ma wspólnego ?

Jak poziom paliwa będziesz miał za niski to będziesz miał za ubogo.
Jak iglica jest za wysoko to też jest wtedy ubogo.

Jak iglica jest za wysoko, to jest za bogato. Mowiac wysoko - mam na mysli mniej wysunieta z przepustnicy, nisko, czyli bardziej wysunieta.

A powiedz mi, czy delikatnie przekrecajac manetke, bardzo powoli, w okolicach polowy nagle zacznie wchodzic na maksymalne? Jezeli tak, to albo iglica, albo dysza przytkana i do pewnego momentu jest ok, potem brakuje paliwa.

Poza tym, pamietaj, ze to jest 2T, gdy wchodzi w rezonans, jaki zapewnia mu tlumik on gwaltownie bedzie wchodzil na obroty, taka charakterystyka. Przy tuningowanym zestawie jaki zapewnilem sobie do simsona bylo podobnie.

zlotym sposobem na sprawdzenie tego, jest demontaz tlumika, ale nalezy wtedy chronic uszy i sasiadow. Jak zdejmiesz wydech, nie masz wtedy oporu na wylocie, przez co bedziesz mial za uboga mieszanke, ale za to przez caly czas taka sama, mozesz wtedy sprawdzic, czy po przekreceniu polowy manetki nadal wejdzie w kosmiczne obroty.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

21

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

To mówicie ,że przez zbyt uboga lub mało uboga mieszankę tak mam ?, tylko ,że to chyba nie to bo po pierwsze świece mam idealna a po drugie czyscilem gazior. Dzisiaj sprawdzę jaką mam duszę ,membrany i oczywiście iglice, odezwę się wieczorem.

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

22

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

A jak sprawdzałeś tą świecę?
Po drugie upierasz się, że gaźnik masz super. Jednakże kupiłeś już taki rozregulowany sprzęt więc skąd to wiesz?

Jak chcesz sprawdzić świecę.
To wsiadaj na sprzęta, idź się przejechać aby go rozgrzać następnie przeciągnij go na którymś biegu przez dłuższy odcinek drogi na full otwartej przepustnicy i nie zamykając gazu wciśnij sprzęgło, wyłącz silnik, zatrzymaj się i sprawdź świecę.
Bo jak ty robisz to odwijając w garażu lub inaczej niż wyżej napisałem to test twojej świecy jest nie poprawny.
Dodatkowo powinieneś robić to na nowej świecy.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

23 Ostatnio edytowany przez juraas (2013-03-14 17:50:30)

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Coś chyba nie tak napisales... W jaki sposób mam go przeciągnąć na włączonym silniku jeszcze z full otwarta przepustnica? Sory ale nie czaje. Świece odkrecilem po prostu po kilku jazdach i była kawa z mleczkiem. A co do gaznika ,to miałem moto u mechanika , czyścił go więc zatkana dysza odpada. Ponad to gdy jeżdżę to ładnie się wkreca i idzie na każdym biegu jak torpeda  ;) .

edit: A co do tego, że może się zatrzeć ,to jakim cudem jak robię sam mieszankę ?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

24

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

To będzie ciężko.
Ogólnie tak.
Świeca pokazuje po kolorze skład mieszanki.
Lecz!
Jeżeli sobie pyrkasz to świeca pokaże Ci skład mieszanki dla wolnych obrotów.
Jeżeli jedziesz sobie na pół manecie to pokaże tobie skład mieszanki dla średnich obrotów.
Jeżeli jedziesz na max otwartym gazie to pokaże Ci skład mieszanki dla wysokich obrotów.

U Ciebie problem jest z wysokimi obrotami.
Więc musisz sprawdzić kolor świecy dla tych właśnie obrotów.

A żeby to zrobić to musisz jechać na długiej prostej najlepiej idącej lekko pod górkę z max otwartą przepustnicą i po przejechaniu tak jakiegoś odcinka wyłączyć silnik w czasie jazdy.
Bo jak sobie zaczniesz zwalniać to "ubrudzisz" świecę mieszanką z wolnych obrotów.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

25

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

To mogę zrobić tak ,że na 3 biegu pojade na full otwartej manetce z 10 sec i wcisne sprzeglo, odrazu gasze silnik ,zjeżdżał i patrzę świece?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

26 Ostatnio edytowany przez tabul (2013-03-14 18:54:33)

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

I to jest wlasnie pomaganie, chcesz pomoc a klient i tak wie swoje, wiec po co dawac tu rady itp.. ?? " A co do gaznika ,to miałem moto u mechanika , czyścił go więc zatkana dysza odpada. Ponad to gdy jeżdżę to ładnie się wkreca i idzie na każdym biegu jak torpeda  ;), to jak mechanik robil i nie jest dobrze to do mechanika trzeba na poprawke ... dawno nie mialem stycznosci z 2t ale czy ten silnik chodzi zle ?? po za tym piszesz kawa z mlekiem, dawaj fote i to przy dziennym swietle, ludzie sa rozni, roznie intepretuja kolory, szczegolnie mezczyzni, wiec dla Ciebie moze to kawa z mlekiem, a dla innych moze to byc prawie czarna ??? lub odwrotnie...
a co do testu swiecy, to tak jak HAcker pisze zrob to na nowej bo po przejechaniu krotkiego odcinka na starej swiecy nic nie zdiagnozujesz !!

27

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

juraas napisał/a:

To mogę zrobić tak ,że na 3 biegu pojade na full otwartej manetce z 10 sec i wcisne sprzeglo, odrazu gasze silnik ,zjeżdżał i patrzę świece?

Tak.
tylko za nim ją wykręcisz to zaczekaj chwilkę, aż ostygnie:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

28

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Wedle mnie to sa uroki rezonansu, a 2t na gumie jezdzi sie nie tyle co gazem, co hamulcem, bo sam silnik i tak ma bardzo maly moment hamujacy. Ja bym nie grzebal.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

29

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Ja wasze rady traktuje bardzo serio , tylko po prostu chce się dowiedziec czemu , taki mój urok. ;D . A co do sprawy, to nie udało mi się dzisiaj poszperac ale nadrobie w wekend bo idzie do mnie spora paczka w tym krociec tylko że od sendy z silnikiem ebs więc nie wiem czy podpasi bo ja mam D50B0 ... A myślicie ,że to może być przez ta gumowa rurę , która mam zamiast oryginalnego kroćca?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

30

Odp: Problem z gazem. FILM ! Pomocy

Dlugosc lub rodzaj kanalu dolotowego ma wplyw na tempo reakcji na gaz, nie na sklad mieszanki, czy to co ty tam masz za problem. Wedle mnie on chodzi w miare "normalnie". Mowie Ci, ze silnik wysokoobrotowy, dwusuwowy z dobranym wydechem na moc w krotkim zakresie wysokich obrotow poprostu tak reaguje. To jest cos na przykladzie, ze do pewnego zakresu silnik ma za duzo "towaru", po wejsciu w obroty mocy maksymalnej ma go w poblizu proporcji idealnych, przez co radykalnie wzrastaja obroty, bo mu to odpowiada. Ciezko to wyjasnic.

Co jeszcze moze byc dla Ciebie pomocne, dokladnie tak jak na filmie zachowuje sie silnik gdy ktos dobierze za duzy gaznik do silnika. Czy on mial wymieniany gaznik na jakis "powiekszony" ?

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]