1

Temat: Dokładna regulacja TPS

Wymiana gaźnika spowodowała kilka następstw. Kolejnym z nich jest regulacja nieszczęsnego TPSa. Jako że byłem zmuszony wywalić oryginalne wtyczki to rezystancja obwodu nieco się zmieniła, teraz żeby to wszystko zestroić tak jak należy potrzebuje waszej pomocy, a konkretnie dwóch pomiarów w waszych motocyklach :) Sprawa dotyczy LC4 640 2003r. SM. Według książki regulacja TPSa wygląda tak:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/824/tpsh.png/]http://imageshack.us/a/img824/4811/tpsh.th.png[/url]
Jako że mam inne długości przewodów i inne wtyczki prosił bym o pomiar rezystancji przy wejściu do modułu. Żeby nie tłumaczyć tego słownie zrobiłem rysunek czego konkretnie potrzebuje:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/546/tps2.png/]http://img546.imageshack.us/img546/6493/tps2.png[/url]


Chodzi mi o 2 pomiary 1 - (niebieski (+), czarny (-)) 2 - (żółty (+), czarny (-)), bieguny nie mają pewnie znaczenia ale w serwisówce podają. Przy czym potrzebuje wartości dla zamkniętej przepustnicy, maksymalnie otwartej. Razem 4 wartości rezystancji, będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

2

Odp: Dokładna regulacja TPS

Zawsze możesz go całkiem odpiąć i mieć płynniejszą reakcje z dołu obrotów :)

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

3

Odp: Dokładna regulacja TPS

Peka napisał/a:

Zawsze możesz go całkiem odpiąć i mieć płynniejszą reakcje z dołu obrotów :)

Peka napisał/a:

Zawsze możesz go całkiem odpiąć i mieć płynniejszą reakcje z dołu obrotów :)

Ty Peka Jeździłeś z odpiętym? Z tego co wyczytałem to jak TPS jest odpięty to CDI dostaje sygnał ciągły jak by przepustnica była otwarta cały czas na 100%, faktycznie lepiej reaguje wtedy na gaz, ale wał dostaje większe obciążenie. Nie wiem ile w tym prawdy, tylko powtarzam. Są też opinie że to jest tylko do dławienia silnika żeby normy zachować (nie mówię tutaj o EPC ani SAS). Ale jak sobie wyreguluje TPS to rozłączenia/połączenie wtyczki to parę sekund :)

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

4

Odp: Dokładna regulacja TPS

Tak. Cały sezon 2012 przelatałem z odpiętym. Co do obciążenia na dół silnika to ogólnie starałem się nie odkręcać od wolnych obrotów tylko kapkę wyżej. Nie czytałem aby to miało jakikolwiek wpływ. Co do samego TPSa to po odłączeniu ten wibrator zyskał trochę więcej kultury na niskich i stałych obrotach np w mieście między autami nie szarpał tak bardzo.
Odepnij, przejedź się. Powodzenia

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

5

Odp: Dokładna regulacja TPS

Panie, weź Pan to odczep. 25 000 nalatałem z odczepionym TPSem i zero kłopotów - same pozytywy!

6

Odp: Dokładna regulacja TPS

625smc 2006:
otwarty airbox, JDjetting, standardowy wydech
niebieska - TPS odlaczony
czerwona - TPS podlaczony
http://img252.imageshack.us/img252/7348/dynotpsnotpshi4.jpg

wiecej info tu: [url]http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?28707-625SMC-Dyno-run-with-charts[/url]

7

Odp: Dokładna regulacja TPS

Bardzo przydatne :) wielkie dzięki Sobekkk!! TPS już odłączony

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.