1

Temat: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Nadszedl u mnie czas wymiany lozysk w kolach SM. Jednak generalnie rzecz biorac nie wiem jak sie do tego zabrac. W zwiazku z tym mam kilka pytan:

Wiem jak usunac uszczelniacze :D

1. Jak bezpiecznie wyjac lozyska ?

2. Gdzie kupic zamienniki? Czy tylko Talon UK ?

3. Czy musze wyjmowac tuleje ?

Czy ktos z Was cwiczyl podobna robotke ? Gdzie ewentualnie w Warszawie moge dac komus kola zeby mi to zrobil ?


http://i49.tinypic.com/snhz6g.jpg

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

2

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

[url]http://www.youtube.com/watch?v=iYy2DRS4weQ[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez radziu (2013-02-18 16:19:04)

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Ogladalem zanim napisalem posta :)

Ale jak dobrac lozyska ?

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

4

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Wyciągnij je wpierw.
Na każdym łożysku powinieneś mieć jego oznaczenie.
Jeżeli nie będzie oznaczeń, to suwmiarka i mierzysz
otwór wewnętrzny
otwór zewnętrzny
grubość

Następnie bierzesz te wymiary do sklepu z łożyskami i tam ci dadzą odpowiednie.
Ogólnie to muszą mieć luz C3 i pewnie są uszczelnione 2RS

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Bede dzialal w weekend, tylko najpierw musze sie wyposazyc w palnik i tulejki do wybijania lozysk.
Musze wymienic lozyska, bo sobie przypomnialem ze zaczely juz "jeczec" jak przepychalem moto. Rozumiem ze to znak poczatku ich konca ?

BTW: ktos z Wawy robil u jakiegos mechanika taka operacje ?

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

6

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Zamiast palnika wystarczy opalarka

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

palnik, opalarka???  weż do ręki długi śrubokręt i młotek wybijaj od drugiej strony delikatnie pukając po okręgu(aby równo wychodziły) 15 min i łożyska w ręce

Sherco st300  Cabestany Replica

8 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2013-02-18 23:01:57)

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Nie no bez jaj co reprezentuje ten koleś z filmiku. Zarówno uszczelniacze jak i łożyska należy wybić ściągaczem bezwładnościowym.
Wyciąganie uszczelniacza młotkiem może skończyć się odpryskami farby, a wybijanie takim wybijakiem jak na filmiku bardzo łatwo uszkodzisz gniazda łożysk zbierając wiór przy tak nierównym wybijaniu. Później będziesz kombinował jak łożysko będzie luźno wchodzić w piaste.


Nie rozumiem w jakim celu montować tam łożyska z powiększonym luzem ?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

9

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Majster128 Dobrze gadasz!

smc 690 & yz250F & grizzly700

10

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Majster128 napisał/a:

Nie rozumiem w jakim celu montować tam łożyska z powiększonym luzem ?

Ponieważ takie łożyska stosuje się w piastach i takie zalecają producenci motocykli.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

Ja wybijalem za pomoca podobnej srednicy, co oska, pretu wkladajac uprzednio kawalek plaskownika wewnatrz piasty, ktory oparl sie o lozysko. Wychodzilo rowno, nic sie nie kantowalo.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

12

Odp: Wymiana lozysk i uszczelniaczy w piastach Talon

AntonioPL napisał/a:

Ja wybijalem za pomoca podobnej srednicy, co oska, pretu wkladajac uprzednio kawalek plaskownika wewnatrz piasty, ktory oparl sie o lozysko. Wychodzilo rowno, nic sie nie kantowalo.

właśnie to przerabiam i tak też zrobiłem.

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com