1

Temat: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Witam, kupiłem ostatnio lagi do mojej gilery . Laga ma srednice 36mm a otwór w półce 37mm. Jest jakaś możliwości zamontowania tego ?. Myślałem ,żeby kupić i wyciąć odpowiedni kawałek blachy 1mm i wokół lagi ją owinąć i wsadzić w półkę . Czy to bezpieczne rozwiązanie ?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

2

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

bezpieczne, są motocykle które mają podobne rozwiązania w serii. Dobrze skręć i będzie działać

TM 450 SMX , Ducati MTS

3

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

tylko blacha 0.5mm

4

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Uf ,całe szczęście  ... Dzięki stary.

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

5

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Czemu 0.5 ?

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

6

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

jakbyś dał blache 1mm to byś miał otór fi 35mm

7

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

kakarotto napisał/a:

jakbyś dał blache 1mm to byś miał otór fi 35mm

Raczej 36 ;)

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

8 Ostatnio edytowany przez wojtekmz (2013-02-06 21:32:54)

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Masz otwór 37mm, jeżeli wewnątrz po jego obwodzie dasz blachę o grubości 1mm, to fi otworu będzie wynosić 35mm. Musisz ten 1mm x2 ;]

MZ SM 125 & DT 125 RE

"Żadne zakazy nie zniszczą Naszej pasji"
"WRC is for boys, group B was for men"

9

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

no właśnie 35mm, na średnicy liczymy x2, no nie wiem jak Ci to zobrazować;p  przybedzie 1mm z kazdej strony:)

10

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

wojtekmz napisał/a:

Masz otwór 37mm, jeżeli wewnątrz po jego obwodzie dasz blachę o grubości 1mm, to fi otworu będzie wynosić 35mm. Musisz ten 1mm x2 ;]

Hahahahaha ,racja. Sory jestem jeszcze wczorajszy :D

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

11 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-02-07 03:42:00)

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Jezeli nie da sie tak mocno skrecic lagi na obejmie, mozesz podpilowac szczeline w miejscu laczenia obejmy, a jezeli nie lubisz rzezbic, to blacha 0,5.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

12 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-02-07 15:50:45)

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

nie radzę piłować szczeliny w tej obejmie też kiedyś tak zrobiłem (nie było to moto ale obejma była aluminiowa) no i poprostu pękła aluminium jest mniej podatne na odkształcenia

13

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

kup nowe połki , jak mozna kominowac z własnym zyciem .... ?
czy gdybyś przedniej oski nie miał wsadził byś np wiertło zeby się tylko w miarę dało jeżdzić ?!

speedfight II->senda ->DT50->Aprilia mx 125->drz 400->wr450

14

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Aluminium jest bardzo podatne na odksztalcenia plastyczne. Ale nie Silumin. Silumin jest stopem odlewniczym z dodatkiem krzemu w ilosci kilku-kilkunastu procent. Krzem zapobiega odksztalceniom i naprezeniom podczas skurczu odlewniczego, stad wszystkie odlewane elementy z aluminium z reguly pekaja, a blachy i plaskowniki oraz elementy, ktore sa walcowane, ciagnione, czy wytwarzane innymi metodami niz kucie i odlewanie potrafia sie giac w znacznym stopniu.

Ale faktycznie, bezpieczniej jest dolozyc blachy pod lage, zapobiegnie to nadmiernym naprezeniom w obejmie.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

15

Odp: Otwór polki 37 mm a laga 36 , co robić

Ja przy drugim zawieszeniu do enduro zamiast blachy mam cienką pleksi i trzyma idealnie. Jak zrobisz z blaszki to na pewno nic się nie stanie

Aprilia MX 125 '08r. SM/Enduro   >>   Husqvarna TE 450 '08r na brudasach <3 :))

Zapraszam na mój kanał ;)
http://www.youtube.com/user/IronXR4F4L/videos