Temat: XR650R projekt czyli co robiłem przez 2 miesiące...maj 2014 update
Witam wszystkich miłośników Hondy XR650R. Dużo czasu potrzebowałem na realizacje zamierzonych zmian - modyfikacji w moto ale w końcu wszystko się udało :).
Jestem z Jeleniej Góry, mieszkam teraz we Wrocławiu no i największym problemem było to że motocykl stał w Jeleniej...
Trochę poszukałem i udało mi się wynająć garaż :
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/715/xr2s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
osobny, zamykany tego mi trzeba było...:)
Kolega przywiózł moto busem no i po umyciu wyglądało tak:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/842/xr1ih.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Najpierw zabrałem się za układ wydechowy FMF, który przeleżał w piwnicy jakiś czas - kupiłem używany nie wyglądał najlepiej...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/651/p1010327pop.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/228/p1010331c.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/255/p1010332x.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Po kilku godzinach szlifowania i polerowania uzyskałem taki efekt:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/684/zdjcie186hf.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Wymieniłem też "bebechy" na kit FMFa wzmacniany 3 warstwowy:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/829/dsc0409bk.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/528/dsc0410w.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/528/dsc0410w.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/507/dsc0411q.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
No i wkońcu chciałem zamontować czarne koła z obręczami excela
Od zawsze podobała mi się XRa na czarnych kołach. Nie chciałem przerabiać/lakierować oryginalnych kół, dlatego postanowiłem kupić kompletne koła do hondy xr650r. o taki efekt mi chodziło:
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
Miała być okazja, że niby wszystko w super stanie, więc zapłaciłem i po jakimś czasie przyszło mi coś takiego... zniszczone koła, krzywa tylna obręcz, uszkodzona piasta, brak szprych... itp. Transakcji nie można było cofnąć bo to paczka z USA...
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
Nie chciałem zakładać czegoś takiego do swojego xr650r no i zacząłem kombinować jak by te koła odnowić tanim kosztem.
Pierwsze co wysłałem wszystko do Pawła Króla - specjalisty od kół. Obręcze wyprostował, rozebrał koła w drobny mak no i odesłał wszystko z powrotem ( nie chciałem ich lakierować a anodować no i nie udało mu się naprawić tylnej piasty).
Obręcze już wyprostowane wysłałem do Tadgenu - jedyna firma, która podjęła się anodowania używanych elementów (polecam bardzo solidna firma). Obręcze najpierw przeszły elektropolerowanie no i anodowanie. To samo z nyplami były całe zaśniedziałe ale udało im sie przywrócić pierwotny blask. Nyple anodowałem na czerwono. Z racji tego że z obręczy zeszły napisy zamówiłem naklejki "Excel" z napisami w oryginalnym kolorze.
Piasty firmy RAD zostały kompletnie rozebrane, wyczyszczone, wymienione łożyska i uszczelniacze. Na końcu polerowanie (swoją drogą ciekawa konstrukcja są to piasty skręcane). Szprychy są po szybkiej polerce :)
No więc... streściłem wszystko w kilku zdaniach a tak naprawdę zajęło mi to... całą zimę. Poniżej efekty poszczególnych elementów (wszystko wysłane do złożenia) jak paczka wróci wstawię zdjęcia gotowych kół. aaaa no i piastę naprawił znajomy :)
Obręcze:
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
nyple i szprychy:
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/96/zdjcie178s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
piasty:
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/52/zdjcie110l.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
inne elementy
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
By [url=http://profile.imageshack.us/user/mm8255]mm8255[/url] at 2012-04-01
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/560/dsc0197aq.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
W czasie montażu zapiekła się śruba od regulacji naciągu no i po długiej walce... część została w środku (ale się wtedy w@##$@$lem)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/338/dsc0403eq.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Nie chciałem się za to zabierać samemu i musiałem zdemontować wahacz i wysłać do znajomego mechanika ale nie miałem klucza do śrub zabezpieczających.
Wystarczy szlifierka, no i klucz gotowy :)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/163/zdjcie230m.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
po wykręceniu kawałka który został zrobiłem "przegląd" wszystkich łożysk itp.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/706/dsc0553ls.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/217/dsc0573d.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Wyczyściłem i przesmarowałem prolinka, wahacz kilka zdjęć już po zmontowaniu:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/94/dsc0581ar.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/801/dsc0582d.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Zrobiłem też porządek z tylnym hamulcem no i dodałem uchwyt Zety i osłonę zacisku a co tam :)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/6/dsc0020tj.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/191/dsc0021fs.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/267/dsc0046oc.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/528/dsc0047uy.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/801/dsc0397s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Nowa prowadnica łańcucha XR's only anodowana w Tadgenie polecam tą firmę
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/17/dsc0395al.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Przymiarka wydechu
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/855/dsc0413q.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
No i nie zauważyłem że uchwyt jest urwany ale dzięki pomocy Adama - użytkownik Adamur wszystko naprawione no i lepiej jak oryginał :)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/688/dsc0416au.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Międzyczasie wziąłem się za montaż amortyzatora skrętu wraz z półką no i porządek w elektryce chociaż nie było najgorzej.
Z amorem miałem sporo problemu bo jak się okazało półka była pod inny rodzaj uchwytu i musiałem zamówić w USA nowy uchwyt na amortyzator co niestety nie było tanie...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc0453s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/255/dsc0454f.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Tu jeszcze z szarym uchwytem który nie pasował...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/268/dsc0465kq.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
A tu przymiarka na nowym uchwycie pasuje jak ulał:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/577/dsc0560fq.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Elektryka wszystkie kable pochowane w ochronnych koszulkach tylko i wyłącznie japońskie konektory - złącza, no i jedno samochodowe przy wentylatorze. Wtyczki ponumerowane także w każdej chwili można odpiąć i się nie martwić że przy podłączaniu coś się popląta
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc0006oi.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/708/dsc0008fp.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/802/dsc0009jc.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Było tak:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/189/dsc0477yr.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
a tak po zmianie:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/99/dsc0479n.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/444/dsc0482o.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc0481qq.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/829/dsc0483up.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/89/dsc0485a.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Stacyjka:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/521/dsc0014fj.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Niestety w XRach z USA elektryka jest baaardzo uboga, nie ma kompletnie nic, wszystko to akcesoryjne zestawy...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/839/dsc0018wxi.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/585/dsc0013ir.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/214/dsc0012cuw.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/841/dsc0011qqh.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Po złożeniu :
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/515/dsc0035su.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/401/dsc0038id.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc0034eg.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Linki od gazu będą zmienione bo te są za długie dlatego taka prowizoryczna osłona żeby nie porysować amorka
Myślałem że to elektryka będzie najgorsza a okazało się że gorzej jest spasować kolektor FMF z chłodnicami i gaźnikiem edelbrocka. Niestety im więcej akcesoryjnych gadżetów, tym więcej trzeba się nakombinować żeby je spasować.
Z racji tego, że musiałem ściągnąć chłodnice żeby zamontować koletor (tak było najbezpieczniej), wykorzystałem ten moment żeby zrobić szablony na uchwyt wentylatora. Chcąc używać większej bańki tj. 17-18L standardowy uchwyt niestety był za szeroki i wentylator zachaczał o zbiornik.
Najpierw był plan żeby zajął się tym ktoś kto zna się na CNC, ale to raz że drogie dwa dłuuugo trzeba czekać projekt itp.
Ja zrobiłem uchwyt z blachy aluminiowej 2mm
Szablon:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/13/zdjcie267g.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
a tu już gotowy uchwyt:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/256/img0003pw.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/825/img0004jzv.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/834/img0005ji.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
No i chłodnice i koletor... ciągle coś gdzies dotykało...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/11/zdjcie264g.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Ale ostatecznie wszystko pasuje idealnie, trzeba było zastosować kilka rozwiązań naraz m.in. skrócenie śruby regulacji pompki przyspieszającej w gaźniku oraz przesunięcie chłodnic ok 3mm na dolnych uchwytach
Kilka zdjęć z montażu, nie mam więcej bo spasowanie tego zajęło sporo czasu i nie chciało mi się już robić zdjęć...
Zamontowłem też osłonę zębatki i silnika XR's only są dużo solidniejsze niż te oryginalne:
Podgumowałem osłony ramy bo tak naprawdę to zamiast ją chonić to jeszcze porysowały...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/838/dsc0389wt.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Przy okazji Wymieniłem też termostat, mój był uszkodzony...
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/28/dsc0051esh.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Z racji tego że mam 2 komplety owiewek i 2 zbiorniki musiałem dokupić kranik.
Kupiłem z allegro niedrogo, niestety nie trzymał i ciekło paliwo. Na amerykańskich forach wyczytałem, że zamiast kupować cały kranik można kupić uszczelke od innego starego modelu ale mimo że jest ciut mniejsza działa! i za 18 zł naprawiłem kranik.
Zdjęcia numeru części przyda się może komuś:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/831/img0016ez.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/213/img0015li.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/38/img0018ji.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/23/img0021lj.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/689/img0022ohw.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/845/img0023sid.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Jeszcze wymiana oleju z czyszczeniem filterka:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/232/img0026dt.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/138/img0027qf.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
no i finito można składać (owiewki przyszły z Blitzmoto z nowymi okleinami)
Generalnie to co na zdjęciach to tylko niewielka część wszystkiego co zostało zrobione, już nie chciało mi sie robić zdjęć (np. serwisu hamulców itp.). Myślę, że wszystko z małymi przerwami zajęło ok. 2 miesiące nie licząc czasu dostawy części które były zbierane chyba z 2 lata. Czy warto ktoś zapyta?
Szczerze Xra z takimi gadżetami to powinna iść w serii heh gaźnik jest rewelacyjny. Narazie jestem w trakcie ustawień ale już jestem zadowolony. Jedyny minus nie ma "ssania" no i jak odpalisz na zimno musisz przez chwile ptrzytrzymać manetkę żeby nie zgasł, może to kwestia regulacji.
Kolektor FMFa wygląda fajnie ale faktycznie jest wzrost mocy - przynajmniej takie moje odczucia w średnim i górnym zakresie obrotów natomiast lekki spadek w dolnym. No ale to oczywiste przy założeniu, że zakładamy koletor z ciut większą średnicą od oryginalnego.
Z tego co wiem to np w koletorach przelotowych spadek jest znacznie większy gdyż tutaj jest tzw powerbomb czyli ta bombka co jest w okolicy gaźnika. Szkoda że większości z tych rzeczy które są w tej chwili na Xrce nie jest dostępna w Polsce. Wogóle ten motocykl jest "niedocenionym" sprzętem a potrafi naprawdę wiele.
Na zdjęciach jest założone inne siedzenie Baja designs, jest wyższe ale rewelacja! miekkie i wygodne tylko ja mam 183 cm wzrostu i szczerze trochę za wysoko :)
Po założeniu wszystkiego moto wygląda tak:
W wersji off road z bańką 17l:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/841/dsc0804gk.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/690/dsc0850jd.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/833/dsc0845s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/854/dsc0852ql.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/440/dsc0838e.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc0836e.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/33/dsc0854p.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/193/dsc0824x.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/826/dsc0810k.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc0812p.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
W wersji z oryginalnym zbiornikiem:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/716/zdjcie271s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Na oryginalne koła założyłem opony Metzeler Sahara 3 i dzięki temu mam wersje Dual sport. Narazie jest zębatka 45 zębów i już jest fajnie a na przód mam jeszcze 15 zębów.
Zdjątka w wersji dual sport:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/688/dsc0869oh.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/689/dsc0870up.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/687/dsc0883s.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/10/dsc0867zu.jpg/][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Film w HD tak na szybko:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=QvaEk4kQFZs[/url]
Teraz... zaczynam przygodę z SM
piasty są, obręcze są, szprychy i nyple są... brak opon, i dobrego hamulca...ale wszystko w swoim czasie:)