1

Temat: Problemy z adapterem

Witam, dzisiaj wzialem sie za przeglad hebli jako ze przednia klamka mieknie, czasami dochodzi do manety. Problemem okazala sie taka srubka do ktorej dostep jest tylko i wylacznie za pomoca klucza plaskiego, badz otwartego-oczkowego (tak sadze) Niestety troche sa obiechane i nie chcialem tego pogorszyc. Jakies pomysly zeby to odkrecic, i gdzie dostane takie zamienniki. Problem wystepuje na przodzie i tyle (ktos chyba kiepskie narzedzia mial)

Srubka wyglada tak jak ta czarna na tym adapterze, posluze sie zdjeciem kolegi ktory chce wlasnie cos takiego sprzedac.
[url]http://allegro.pl/adapter-talon-do-tarczy-supermoto-honda-cr-crf-i2822992318.html[/url]

Drugie pytanie to gdzie dostane uszczelki do brembo bo w aunerze wolaja za zestaw 6-ciu sztuk chore pieniadze. Podobnie z tloczkami bo nie sa w najlepszej kondycji, bede je probowal spolerowac ale co z tego wyjdzie, nie wiem.

Ostatnie pytanie to jakim plynem zalac najlepiej uklad? Wydac troszke wiecej i zrobic to na dobrym plynie np. Motul czy Maxima, czy walnac ten Orlenowski, który jest w cenie coca-coli?

2

Odp: Problemy z adapterem

Czyli mówisz że powodem gumowego hamulca były prowadnice zacisku?

Daj fotkę zacisku ponieważ Brembo robi ich sporo i nie wiadomo do jakiego szukasz?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Problemy z adapterem

Sorry troche nielogicznie to ujalem. Oczywiscie ze ta prowadnica jak to mowisz nie jest powodem gumowego hebla, problem jest z jej odkreceniem, bo ma zjechany leb. Odkrecic pewnie jakos mi sie uda, zastanawia mnie tylko gdzie dostane taka nowa bo w katalogu ktm'a jest dostepna tylko z adapterem. A gumowy hebel tlumacze uszczelkami bo ostatnio skladalem zacisk i nie dalem zadnego smaru tylko popularne wd40 :/. Jestes w temacie wiec chcialbym sie spytac czy nie wiesz gdzie ogarne takie uszczelniacze w dobrych cenach? Ktm liczy sobie za 4 uszczelki 80zl gdzie do MZty mam komplet na dwa heble za 5 plnow:) a jakos nie wydaje mi sie zeby ktm stosowal uszczelniacze z niewiadomo czego:p

4

Odp: Problemy z adapterem

No sorry, ale w takim razie kup MZtę i będziesz zadowolony. Kupując moto powinniśmy sobie zdawać sprawę że zakup to nie wszystko. A za błędy trzeba płacić!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: Problemy z adapterem

Kolego zdaje sobie sprawe z tego ze utrzymanie EXC kosztuje i na tym nie oszczedzam ale zastanawia mnie to czemu podobne uszczelki maja taka rozbierznosc cenowa. Fakt ze gdybym znal wymiary to moze znalazlbym ta czesc taniej, ale takiej wiedzy nie posiadam. Nie wydaje Ci sie ze cena 80 zl za 4 "gumki" jest do dupy nie podobna?

6

Odp: Problemy z adapterem

Dalej nie wiem o jakim zacisku mówisz?
Przód tył, enduro czy radialny?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Problemy z adapterem

Przod enduro, tyl tez by sie przydal. To jak z tymi uszczelkami i prowadnicami? Sa gdzies dostepne? Uszczelki to dostane, chocby juz te w KTMie ale tych prowadnic oddzielnie nie widzialem. Moze jakas rada? A co do zalewania ukladu hamulcowego plynem, to chcialbym to zrobic strzykawka pompujac olej do zacisku nastepnie pompy. Czy taki sposob eliminuje koniecznosc odpowietrzania, czy rowniez trzeba to zrobic? Jesli tak to czy jest jakis dobry sposob? Co myslicie o tych pompkach do prozniowego bapelniania ukladow?

8 Ostatnio edytowany przez SFMario (2012-11-27 08:16:42)

Odp: Problemy z adapterem

Jezusie ale namotales ;)

Przyczyna gumowego hebla nie sa uszczelki tloczkow czy prowadnica.No moze prowadnice zacisku te pod gumkami w minimalnym stopniu jak sa fest rozklekotane.
Ja mialem tak samo pomimo wymiany przewodu w oplocie na inny tym razem LML.
Przyczyna, na ktora zwrocil moja uwage na teorocznym zlocie Brzoza, byla dogorywajaca pompa hamulcowa.
Teraz po wymianie na uzywana w swietnym stanie z DR350 gumowatosc hebla znikla :)

Tloczki moczy sie w plynie hamulcowym przed montazem.
Usczelki tloczkow jesli nie sa uszkodzone pogotuj troche w wodzie-odzyskaja elastycznosc. Robilem tak w swoim 20 letnim kawasaki:)
Porysowane (zatarte) tloczki przepoleruj drobnym papierem wodnym 1800-2000.

Napełnia sie uklad od gory.  Ja tak robie od zawsze i jest git.Za jakis czas odpowietrza sie znowu i jest spokoj do nast wymiany plynu.

Jak cos to pytaj na pw postaram sie pomoc.


Jol

9

Odp: Problemy z adapterem

Miękki hebel to wina w 90% przypadków padającej pompy. Kup zestaw naprawczy pompy (uszczelki plus tłoczek), wymień i problem zginie. Masz brembo tak jak w Husqvarnie, więc pozostaje Ci oryginał, bynajmniej ja zamiennika nie znalazłem. Płaciłem ok 180zł jeżeli mnie pamięć nie myli.