1

Temat: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Taką mam sprawę, bo to moje pierwsze CRF (450 2004r).
Czy to możliwe że tu nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej i tłok po prostu sobie kompresuje to powietrze?

Drugie pytanie, dotyczy fotografii cylindra big bore firmy cylinder works. Na nikasilu widać dziwne kształty, nie czuć ich pod palcem, są jakby pod szkłem. Na wierzchu widać ślady honowania.
Nie byłem jeszcze na pomiarach, bo nie bardzo mam czas.
Na tłoku nie widać zużycia.
Powinienem się tym przejmować, wygląda jakby nikasil był źle nałożony?
Tam gdzie pierścien nie pracował nie ma tych śladów, progu też nie czuć.

Pytanie trzecie, czy ktoś ma jakiś pomysł na przetestowanie oiljet-a, czy dobrze rozpyla itp. oraz pomiar ciśnienia na magistrali olejowej, żeby nie rozpoławiać silnika, celem przeprowadzenia oględzin pompy olejowej.

https://lh3.googleusercontent.com/-FHO4z__1_p4/UJOpVd7eWtI/AAAAAAAAABA/pR_C9UogKCc/s912/cylek.JPG

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

2

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

1 Odma w 4t musi byc
2 Nikasil wyglada jak by byl popekany ale zobacze dokladniej w domu jak przyjde z pracy bo na telefonie to moze byc zludzenie

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

3

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Też mi się wydawało, że musi, ale nie ma żadnej rurki.
Skrzynia biegów i sprzegło ma swój osobny olej i swoją rurkę odpowietrzającą.
Na wale z obu stron są uszczelniacze.
Jak miałem głowicę zdjętą i cylinder na wierzchu to powietrze spod tłoka świszczało wydobywając się z zamka pierścienia, gdy tłok jechał w dół.

Ja teraz wziąłem paznokciem, to może rzeczywiście coś tam czuć tych nierówności, ale to na tyle słabo, że nie jestem pewien.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

4 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-11-05 16:28:32)

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

[url]http://www.youtube.com/watch?v=m3t3UhnX38A&feature=related[/url]

Tu masz ten wężyk 0:29 podobniej jak w DRZ pod napinaczem łańcuszka rozrządu a wejście odmy masz w pokrywie zaworowej.
Nie wiem czy w roczniku 2004 jest inaczej ale przypuszczam że nie no i jak możesz to daj zdjęcia.
A co do powłoki ceramicznej to nie wygląda ona najlepiej i z prawej strony widać dwie rysy ale wiesz najlepiej jak się ma to w łapach bo tak oględziny mogą być niedokładne.

A i daj jeszcze zdjęcia cylindra i tłoka z kilku stron

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2156501973ffe3f2]http://images44.fotosik.pl/478/2156501973ffe3f2m.jpg[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9364590a0f08a656]http://images49.fotosik.pl/1682/9364590a0f08a656m.jpg[/url]

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

5

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Rysy mnie nie martwią, bardziej ta pajęczyna która się zrobiła na powłoce.

Ta rurka którą widać na filmiku odpowietrza skrzynię biegów i nie ma połączenia z komorą korbową.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

6

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Moim zdaniem to jest popękany nicasil i w dodatku wytarty jeszcze.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

7 Ostatnio edytowany przez I/JG53_Pogo (2012-11-09 15:41:53)

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9364590a0f08a656]http://images49.fotosik.pl/1682/9364590a0f08a656m.jpg[/url]

Musi mieć jak byś zdemontował wał to powinna być tam jakiś dzurka zresztą jak odpalisz motor bedzie walić tendy powietrze i może trochę bryzgać olejem . A i powiem ci tak że jeżeli na zimnym będzie ci kopcic to puszczają pierścienie.

Ale z tego co piszesz to masz rozebraną górę więc spróbuj pokręcić wałem i przytkać ten nypel palcem zobaczysz czy robi się spręż i czy czuć podmuch powietrza lub  odwrotnie załóż jakiś wężyk na ten nypel( czy jak to się fachowo zwie )i podmuchaj do nie go a zobaczysz czy jest on drożny i czy czuć powietrze w komorze korbowej . Myślę że rozumiesz o co mi chodzi wiesz bo takie naprawianie lub diagnoza na odległość nie jest prosta

A jak się nie mylę masz to tu tak jak mówiłem:

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf72fde2198fc407]http://images47.fotosik.pl/1621/cf72fde2198fc407m.jpg[/url]

[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ce8e4a9beb0afa69]http://images49.fotosik.pl/1682/ce8e4a9beb0afa69m.jpg[/url]

https://www.facebook.com/MoherosBanditos
www.youtube.com/JG53Pogo

8

Odp: CRF 450 nikasil odpowietrzenie pytania techniczne.

Pomierzyłem cylinder. Wyszło 100,01 w każdym miejscu, zero owalizacji zero zużycia.
Co ciekawe na płaszczy tłoka nie widać zużycia a zeszło z niego 4 setki i ma 99,92.
Człowiek który to mierzył powiedział, że pierwszy raz widzi coś takiego i wygląda to na pęknięcia.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX