Temat: Różnica w kombinezonach.
Witam,
ostatnio między mną a moim kolegą powstała pewna dyskusja na temat kombinezonu do SM.
Kolega uważa że kombinezon ogólnie dostępny najczęściej kupowany do ścigaczy z protektorami na barki, łokcie, plecy plus garb, dupa, uda i kolana.
np> [url]http://www.e-riders.pl/a/berik/kombinezon_ls2_7889_bk/7889_red.jpg[/url]
Nie zapewnia należytej ochrony podczas jazdy na supermoto i powinniśmy się zaopatrzyć w kombinezon typowo przeznaczony pod SM
np> [url]http://www.powerbike.pl/upload/Image/towary/berik/kombinezony/8319/ls1-8319-bkwh.jpg[/url]
Moje pytanie jest idiotyczne ale tylko ono rozstrzygnie ten spór.
1.Czym się będzie różnił ślizg w zakręcie na ulicy przy prędkości 60km/h (spowodowany uślizgiem koła) jadąc na supermoto w kombinezonie z garbem przeznaczonym raczej na ścigacze od ślizgu w kombinezonie typowo pod SM?
2.oraz gleba na drodze szutrowej z kamyczkami w takich samych okolicznościach.
3.Następnie uderzenie w tył samochodu albo ktoś nas uderza.
Moje zdanie jest takie że nie ma to znaczenia jaki jest kombinezon ponieważ przy uderzeniu i ślizgu jest to nie istotne czy jedziemy SM czy ścigaczem. Jedyną różnice jaką dostrzegam to w komforcie jazdy bo jest inna pozycja i kombinezon może być inaczej krojony dlatego są kombinezony do różnych rodzai moto.
Kolega sądzi że kombinezon od ściga nie zapewnia takiej ochrony jak typowo przeznaczony do SM.
Czy jest różnica jak się ma kolizje w kombinezonie od ścigacza i w kombinezonie od SM?
Który jest bezpieczniejszy? a może tak samo? Dlaczego niektórzy jeżdżą po torach w kombinezonach z garbami od ścigaczy a inni bez garbów pod sm ?
Proszę o wasze opinie.
P.S.
sorki za głupie pytania ale nie możemy dojść do porozumienia.
-Spawanie wydechów, aluminium, metali kolorowych, usuwanie wgniot z dyfuzorów, piaskowanie i toczenie dorabianie zamienników itp. Zainteresowanych zapraszam na PW.
No price counts, counts a common passion and your joy ; ))