1 Ostatnio edytowany przez HuskyRider450 (2012-09-19 16:32:11)

Temat: Wał korbowy KMX

Mam mały problem. Podczas remontu KMX'a okazało się że mój wał korbowy ma wyłamaną krawędź rowka na klin. Postanowiłem kupić "używkę" na portalu aukcyjnym "w idealnym stanie". Po otworzeniu paczki okazało się że wał ma rysy na czopie łożyska od strony magneta i w miejscu osadzania magneta - tu myślałem o szlifie, ale porysowana jest też przeciwwaga. Prawdopodobnie ktoś ściągał łożysko bez ściągacza. Jak myślicie co ew. z tym fantem zrobić? Zwracać czy oddać do zakładu gdzie mi go przeszlifują? Bo mój jest niestety "nienaprawialny". Poniżej zdjęcia:
https://lh4.googleusercontent.com/-rXYXSWvJF74/UFnS6nXotKI/AAAAAAAAAAk/p7qo-DRdPsg/s800/Zdj%25C4%2599cie001.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-0XpPvDBdrSU/UFnS8nAZT5I/AAAAAAAAAAs/RKcCdp9dyWo/s800/Zdj%25C4%2599cie000.jpg

Pozdrawiam

2

Odp: Wał korbowy KMX

Tymi rysami bym się nie przejmował. Nie są one na części po której biega łożysko czy coś się kręci.
Bardziej martwiłbym się wyważaniem tego wału. Ponieważ jeżeli ktoś gdzieś walnął młotkiem (a na pewno walił aby zdjąć łożysko) to jest duża szansa, że wał jest krzywy. I będzie trzeba na nowo go wyważyć.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Wał korbowy KMX

Dzięki Hacker. Uspokoiłeś mnie trochę. Dziś podwiozę wał do "auto szlifu" żeby mi sprawdzili i ew. go wyważyli. Do sprzedającego i tak dzwoniłem ale nie ma zamiaru partycypować w ew. kosztach szlifu - wg. niego jest dobry i można spokojnie montować.

Pozdrawiam