1

Temat: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

Czy ktoś z was wywalał stacyjkę ze swojego KATA.
Chodzi mi o to czy np. można zmostkować jakieś przewody i motor będzie hulać bez stacyjki.
W moto nie będę miał aku jakby co.
Nie będę go zostawiał pod sklepem więc nie trzeba mi takiej wielkiej bulwy.

Na 140 stronie jest schemat mojej instalacji elektrycznej.
[url]http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fmoto.tt.free.fr%2Fexplorer%2FKTM_Manual_engine_250_380_1999_2003_english.pdf&ei=B-VEUMnbMsbKtAbLx4DADA&usg=AFQjCNE9h1h4TKtPVBOee-qAbTa8JWyPWQ&sig2=ORBnfTExdbnTmsyh9IHssQ&cad=rja[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

2

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

po amerykańsku... wyrwij wszystkie kable jednym szarpnięciem, nożem sprężynowym zdejmij izolację a na koniec skręć całość w jeden kołtun.... na filmach zawsze działa :)

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

3

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

U mnie wystarczyło ją odłączyć i działało :D Próbowałes?

Husqy SMR-R 450

4

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

nie wiem jak w KTM-ie ale w DRZ-ecie  wystarczyło wypiąc i zrobić zware jednego przewodu :)

sprzedam części :
DRZ 400 , KTM EXC 400 / 520 / 525
zamienię koła enduro na koła SM
gg 6777220

5

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

Hej,
bazuję na tym schemacie i doświadczeniach z moją LC4 (widzę, że KTM trzyma konwencje dot. kolorów).
Widzę, że sama instalacja jest ekstremalnie prosta.
W.g. schematu do stacyjki dochodzi 5 kabli (numeracja w.g. styków stacyjki):

1. żółto-czerwony (ge-r), pojedynczy - "wejście" - prąd z aku (lub kondensatora na odpalonym silniku) (+)
2. biały (w), podwójny - "wyjście" - zasila światła pozycyjne i podświetlenie licznika
2. żółto-niebieski (ge-bl), pojedynczy - "wyjście" - zasila pozostałe układy (w tym przypadku tylko klakson i kierunki)
3. brązowy (br), pojedynczy - "wejście" - masa  (-)
4. żółto-czarny (ge-s), podwójny - "wyjście" -  "killswitch"

Ze schematu wynika, że stacyjka ma trochę więcej wyjść, niż jest używanych, więc niżej opiszę tylko te wykorzystywane warianty:

- stacyjka wyłączona (OFF): połączone 3+4, tzn. podanie masy na "obwód ubijający iskrę" - odpowiednik ciągłego wciśnięcia killswitcha - dzięki temu moto nie odpali na wyłączonej.
- stacyjka włączona (ON): połączone 1+2 (oba 2), tzn. podanie prądu na pozycje i podświetlenie licznika (białe kable) oraz klakson i kierunkowskazy (kabel żółto-niebieski)

Z tego co widzę przednia żarówka (główna, tzn. krótkie/długie) i lampa stopu jest zasilane bezpośrednio z kondensatora i będą działać TYLKO na włączonym silniku niezależnie od tego czy aku jest czy nie ma.
Cewka zapłonu jest zasilana bezpośrednio z magneta, więc o ile nie jest aktywny killswitch to odpali (bez aku też). Wynika z tego ciekawy (n.p. dla złodziei ;) )wniosek, że po odpięciu kabli wyłączonej (OFF) stacyjki moto tak da się odpalić (w LC4 jest tylko minimalnie trudniej - wystarczy po rozłączeniu kostki stacyjki 2 piny lub przewody połączyć - zresztą tak w prawie każdym moto bez immo).

Jeśli chcesz się pozbyć stacyjki to powinieneś wrzucić przełącznik zastępujący/realizujący połączenie 1+2 (odpowiednik włączonej stacyjki), żeby móc sterować światłami pozycyjnymi i kontrolować zasilanie klaksonu i kierunkowskazów.
Ew. możesz w ogóle wyrzucić aku  (moto nie wymaga go, choć bez niego na niskich obrotach pewnie będzie mu brakować prądu na kierunki, klakson + przygasanie świateł) i wtedy w ogóle na sztywno połączyć 1+2, tylko wtedy po odpaleniu silnika zawsze będziesz miał zapalone pozycje i podświetlony licznik.

Jedna uwaga - do stacyjki dochodzi podwójny przewód czarno-żółty (ten "ubijający" iskrę; pewnie są to dwa kable zaciśnięte na wspólnym konektorze) - one muszą być połączone (zwarte), bo jeśli jest rozdzielisz to przestanie działać killswitch w przełączniku.
Ew. jakbyś jednak czasem chciał wejść do sklepu możesz sobie gdzieś zmajstrować ukryty przełącznik zwierający ten przewód do masy (n.p. ramy) w celu odcięcia zapłonu.

pozdrawiam, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

6

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

Aż tak konkretnej odpowiedzi się nie spodziewałem.
fxrider jesteś naprawdę wielki!

Wyjaśnienie odnośnie mojego moto.
Nie mam licznika, nie mam akumulatora, wiatraka, klaksonu więc ich działanie mnie nie interesuje.

Czyli wywalam stacyjkę, łączę 1 z 2 lub daję w to miejsce mały pstryczek.
Natomiast gaszenie silnika mam w CEV na kierownicy?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

gaszenie będzie wtedy również na tym przełączniczku jak się nie myle ;]

8

Odp: Jak się pozbyć stacyjki z KTM-a

Cieszę się, że mogłem pomóc. Gaszenie będzie działać z przełącznika zespolonego na kierze. Ta instalacja (w.g. schematu) nawet nie przewiduje wentylatora.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...